עוד שלושה לספירת החללים במלחמות ישראל ופעולות האיבה

איתמר בן גביר בזירת הפיגוע באלעד, 5 במאי 2022 (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
Yossi Aloni/Flash90
איתמר בן גביר בזירת הפיגוע באלעד, 5 במאי 2022

בעודנו מציינים את מספר החללים במלחמות ישראל ובפעולות האיבה, 24,068 וכבר נוספו עוד שלושה שנרצחו בפיגוע באלעד. עוד שלוש משפחות שכולות שעולמן התנפץ לרסיסים של כאב.

בעודנו מציינים את מספר החללים במלחמות ישראל ובפעולות האיבה, 24,068 וכבר נוספו עוד 3 שנרצחו בפיגוע באלעד. עוד 3 משפחות שכולות שעולמן התנפץ לרסיסים של כאב

בתקשורת מדברים על האופי השוני של הרצח הזה, נטילת חיי שלושה במכות גרזן, כאילו משנה איך הם נרצחו בירי בסכין או בפיצוץ.

מוות הוא מוות הוא מוות.

ממשלת השינוי ניצבת כרגע בפני רגע הכרעה. האם בכוונתה להמשיך את מדיניות קודמתה, הפצצות של מחסני תבן, אזורים לא מיושבים, תגובה מלחמתית אלימה, מבצע, תגובה כואבת, שתהווה מענה להתססה ולקריאות הנקם והשילם שעולות כאן מתוכנו, או להיות ממשלת שינוי.

ואל תאמרו לנו שאין עם מי לדבר, כי יש את הרשות הפלסטינית ויש את החמאס. אין כתובת? אין פרטנר? בואו נתחיל לדבר עם מי שיש. יחיא סינוואר עם דם על הידיים. נכון. אבל גם ערפאת היה. ורק נזכיר שסינוואר, שישב בכלא הישראלי 22 שנים ולמעשה היה אמור להירקב שם עד סוף חייו, שוחרר במסגרת עסקת שליט ע"י לא אחר מאשר נתניהו.

הרשות לא מגנה את הטרור, אומרים חברים בקואליציה. אבו מאזן עושה השוואות בין רצח יהודים לפלסטינים הוא מממן משפחות מרצחים.

אז? אז לא נדבר ונמשיך לראות כיצד הקיצונים הפלסטינים ממשיכים לשחוט ולהמית?

אחד עשר יתומים נוספו למשפחות השכול. לא הגיע הזמן לעשות חשיבה מחודשת? האם נמתין לעוד רצח פעוטה שיזעזע את אמות הספים, כמו זה של שלהבת פס? או של הרב אבישי יחזקאל, שנרצח כשהוא מסוכך בגופו על בנו התינוק?

באמצע החודש הבא יגיע לכאן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. הוא אמור להיפגש גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית

נכון, הממשלה המורכבת הזו קמה מתוך כוונה לעסוק רק בנושאים האזרחיים ולדחות את הנושאים השנויים במחלוקת כדי לא לערער את יציבותה.

הממשלה ניצבת בפני רגע מכריע. האם להמשיך את מדיניות קודמתה: הפצצות מחסני תבן ואזורים לא מיושבים או תגובה מלחמתית אלימה כמענה לקריאות הנקם והשילם, או להיות ממשלת שינוי

ראש הממשלה נפתלי בנט חזר והדגיש שאין בכוונתו לנהל מו"מ מדיני. אבל הגיהנום שמשתולל ברחובות מחייב עשיה. מחייב שינוי.

גולדה מאיר אמרה בשעתו "יהיה שלום רק כשהפלסטינים יאהבו את הילדים שלהם", ומה איתנו?

פאר לי שחר היא עיתונאית, חברה בוועד המרכזי של מפקדים למען בטחון ישראל, בוועד הפעיל של אמנסטי ישראל, בוועד של מדרשת אדם, ופעילת שלום בתנועת נשים עושות שלום, והיא שרת ההסברה בממשלת השיקום - ממשלת הצללים הלאומית. הייתה עורכת, כתבת ומגישה בקול ישראל במשך 25 שנה. יש לה ותק של עשרות שנים בתקשורת - בגלי צה"ל (ככתבת הראשונה ביומני החדשות) וככתבת מדינית ופוליטית בעיתון חדשות ועל המשמר.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 335 מילים ו-1 תגובות
סגירה