בנט קיים ישיבת היערכות לכנס הקיץ של הכנסת: "חוסר אחריות לדרדר את ישראל לבחירות"

נלכדו שני מבצעי הפיגוע באלעד ● לוחם נפצע באורח בינוני מדקירה בשער שכם; המפגע נורה במקום ● פלסטיני חמוש בסכין ניסה לחדור לתקוע ונורה למוות בידי איש כיתת הכוננות ● המעברים בגדה ייפתחו לתנועה, למעט עבור תושבי רומאנה - היישוב ממנו הגיעו המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד; המעבר לרצועה יישאר סגור ● בדיקות הקורונה לנכנסים ארצה יופסקו בשבוע הבא

מזכיר הממשלה שלום שלמה (מימין), ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן בישיבת הממשלה, 8 במאי 2022 (צילום: AP Photo/Maya Alleruzzo, Pool)
AP Photo/Maya Alleruzzo, Pool
מזכיר הממשלה שלום שלמה (מימין), ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן בישיבת הממשלה, 8 במאי 2022

שר התקשורת יועז הנדל אומר הבוקר על אפשרות חיסול סינוואר: "צריך לזכור שהחלטות מהסוג הזה לא מתקבלות בטוויטר". לדבריו של הנדל הבוקר ברשת ב', "אנחנו במלחמת התשה מול עזה – מדי פעם צריך לגבות מחיר כבד. זה המסר הנכון – זו טעות הייתה לשחרר את סינוואר בעסקת שליט".

הנדל אמר: לנו יש אינטרס מובהק שהרשות הפלסטינית תתפקד. אבו-מאזן בעיני מדבר בשפה כפולה – אבל אנחנו לא רוצים להתעסק בעניינים המניציפליים בג'נין.

הנדל הבטיח: אין ולא יהיה שום שינוי בריבונות הישראלית בהר הבית.

על רקע אישור הבנייה החדשה בשטחים לפני ביקור ביידן אמר הנדל כי היא חלק מההסכמות הקואלציוניות. ארה"ב היא הידידה שלנו ויש פעמים שאנחנו חלוקים. נמשיך לבנות ככל שיתאפשר לנו. את הוויכוחים איתם אנחנו עורכים בחדרים סגורים.

בחדשות 12 מדווחים כי מפלגת רע"ם הודיעה היום כי נראה שחברי המפלגה לא יתייצבו ברביעי להצבעה על פיזור הכנסת. המשמעות היא שהאופוזיציה תוכל להעביר את חוק בקריאה טרומית.

בשלב הזה, באופוזיציה יצטרכו להחליט אם אכן להגיש את החוק לפיזור הכנסת. החשש: רע"ם עושה תרגיל שעלול לתקוע את העלאת החוק לחצי שנה.

לא יהיה קל במושב הקיץ – גם עם החברות שכן נמצאות בקואליציה. מיכאל ביטון מתנגד לרפורמות שלא נדונו בוועדות.

נמשך הבוקר המצוד אחר הרוצחים מאלעד – זה היום הרביעי.

במשפחתו של אורן בן יפתח שהסיע את המחבלים ונרצח אומרים: "הוא נאבק כמו גיבור במרצחים, מזועזעים מהניסיון לקשור את בננו לפיגוע הנפשע". 

ישראל כ"ץ תוקף את דברי עבאס בפייסבוק אתמול:

מנסור עבאס מודיע בפוסט בערבית: השארותנו בקואליציה תלויה בהבנות שיושגו בין ישראל לירדן בנושא אל-אקצא. בכך הוא מפריך את…

Posted by ‎ישראל כ"ץ – Israel Katz‎ on Saturday, May 7, 2022

הפוסט של עבאס:

لا نلتفت للتسريبات والإشاعات المتكررة من جهات سياسية رسمية وغير رسمية. فموقف الموحدة في الائتلاف بالنسبة لملف المسجد…

Posted by ‎منصور عباس – Mansour Abbas‎ on Saturday, May 7, 2022

סגירה