טאקר קרלסון (צילום: AP Photo/Richard Drew)
AP Photo/Richard Drew

האשכים הצלויים של טאקר קרלסון

טאקר קרלסון הוא כיום מגיש הטלוויזיה הנצפה ביותר בארצות הברית, עם השפעה גוברת על השיח הציבורי ודעות שמרניות שהולכות ומקצינות לימין ● הוא ממלא את הוואקום שנוצר בהעדרו של טראמפ מהזירה הציבורית - ומנצל את מעמדו להילחם בפרוגרסיבים, להטב"קים, ולקדם דעות גזעניות, פרו-רוסיות ותיאוריות קונספירציה לעתים הזויות ● כמו, למשל, שיזוף אשכים להגברת ספירת הזרע

הסרט התיעודי החדש של טאקר קרלסון, כוכב רשת "פוקס ניוז", קרוי "סופם של גברים". לקהל הצופים שכבר מפחד ממוסלמים, להטב"קים, פרוגרסיבים או פמיניסטיות, קרלסון מפמפם כעת חרדה חדשה: ירידת כמות הטסטוסטרון בקרב גברים.

בקדימון לסרט, ששודר בארה"ב לפני כשבועיים, קרלסון מציג גברים לבנים חוטבים עצים, עוסקים בפעילות ספורט, רצים, קופצים – וגבר אחד, הנשיא ג'ו ביידן, נופל במדרגות העלייה למטוס.

"יש ירידה של 50% בספירת זרע, ביחד עם ירידה בייצור טסטוסטרון" אומר מומחה לכאורה המופיע בסרט. "אנחנו צועדים לקראות אסון, זו לא הגזמה, אלא עובדה מתמטית". המומחה הוא רוברט קנדי ג'וניור – בנו של הסנטור רוברט קנדי שנרצח בלוס אנג'לס בגיל 42 – הידוע כמתנגד חיסונים נחרץ ומקדם את הנושא הזה גם בחשבון הטוויטר שלו.

אחד הפתרונות המוצעים בדוקו של קרלסון, הוא "שיזוף אשכים" – כלומר, הפעלת תאורה אדומה כדי להשיב את רמת ספירת הזרע אצל גברים.

במה שנראה כמו סצנה מסרט מדע בדיוני, סרטו של קרלסון מציג דמות גברית עם תאורה אדומה בוהקת במקום הנכון. הגבר העירום ניצב על סלע רם, רגליו פסוקות, ידיו פרושות ואיברי המין שלו נחשפים לקרינה אדומה באמצעות מכשיר ניצב המותאם לגובה המפשעה.

בעקבות השידור, כלי תקשורת בארה"ב בדקו את הנושא, ודיווחו כי אין כיום אף מחקר רפואי המצביע על קשר כלשהו בין שימוש בהקרנת תאורה אדומה על האשכים לבין העלאת רמת הטסטוסטרון. מנגד, ישנם מחקרים רפואיים שמראים כי אחד הגורמים לירידה בטסטוסטרון הוא עודף משקל ומחלות משקל.

בעקבות השידור, כלי תקשורת בארה"ב בדקו את הנושא, ודיווחו כי אין כיום אף מחקר רפואי המצביע על קשר כלשהו בין שימוש בהקרנת תאורה אדומה על האשכים לבין העלאת רמת הטסטוסטרון

כך או כך, אין כיום דאטה המעיד על ירידה של 50% ברמות הטסטוסטרון, אם כי אין ויכוח שבעשרות השנים האחרונות חלה ירידה בכמות ההורמון הזה בקרב גברים בוגרים ונערים.

העיסוק התמוה של קרלסון – מנחה הפריים-טיים הנצפה ביותר בארה"ב – בחוזקם הנפשי והגופני של גברים בארה"ב אינו נובע מדאגה מיידית למתרחש באשכים. קרלסון גם לא מנסה, ככל הנראה, לגרום לצופיו להיכנס למכוני שיזוף ולהתחיל לבשל את אשכיהם בתאורה אדומה.

סצנה מסרט הדוקו של טאקר קרלסון, "סופם של גברים" (צילום: צילום מסך)
סצנה מסרט הדוקו של טאקר קרלסון, "סופם של גברים" (צילום: צילום מסך)

ברקע הדוקו עומד קמפיין כולל לשימור מעמדו של הגבר הלבן האמריקאי בחברה שניסתה במשך כמה עשורים לחזק את מעמדן של הנשים.

ב"ניו יורק טיימס" התפרסמה בשבועיים האחרונים סדרת כתבות עומק על קרלסון. העיתון הכתיר את התכנית של קרלסון כשידור "הגזעני ביותר בהיסטוריה של השידורים בכבלים – והמצליח ביותר". כאמור, קרלסון משדר בשעת צפיית שיא ברשת פוקס ניוז אשר לה פי שתיים צופים מאשר מקבילותיה.

ב"ניו יורק טיימס" התפרסמה בשבועיים האחרונים סדרת כתבות עומק על קרלסון. העיתון הכתיר את התכנית של קרלסון כשידור "הגזעני ביותר בהיסטוריה של השידורים בכבלים – והמצליח ביותר"

עם שיעורי צפייה עצומים מגיעה גם השפעה מרחיקת לכת והתבוננות מדאיגה על תיאוריות הקשר שמטפח קרלסון, ערב ערב בטלוויזיה. כך, למשל, קרלסון החל לדבר על "ההחלפה הגדולה", תיאוריה ימנית-קיצונית (שפעם הייתה בשוליים וכעת חדרה למיינסטרים) לפיה האליטות במדינות מערביות מייבאות מהגרים "צייתנים" על מנת שישתתפו במערכות בחירות וייטלו את הכוח מהאליטות הוותיקות.

בעניין נוסף, שהיה בלב החדשות בחודשים האחרונים, קרלסון הקצין לכיוון השמרני עד כדי התנתקות מהלב של המפלגה הרפובליקאית. הוא התכסח עם סנטורים רפובליקאים בשידור חי וחטף מהם ביקורת על עמדותיו נגד אוקראינה.

קרלסון הביע הזדהות מסוימת עם הנשיא ולדימיר פוטין בעבר, ואחרי המתקפה הצבאית הרוסית נגד אוקראינה הוא התקשה לחזור בו. לאחרונה הוא טוען שהמלחמה באוקראינה היא כלי שרת של הדמוקרטים (בארה"ב) כדי להוביל ל"שינוי משטר במוסקבה".

"ממשל ביידן לוקח אותנו למלחמה עם רוסיה", טען ואף הסביר את המניע: לנקום ברוסים על מעורבותם במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016.

ויש עוד דוגמאות רבות בשידורים לביטויי גזענות, שנאת שמאל, תיעוב שחורים והיספנים, ירידות על להטב"ק והתנשאות כוללת על כל מה שאינו חלק מהממסד הישן הלבן של ארה"ב.

קרלסון, יש מי שמעריך, ממלא את הוואקום שהותיר אחריו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. מאז אירועי גבעת הקפיטול, ב-6 בינואר 2021, טראמפ נעדר מהרשתות החברתיות ואף שהוא מתראיין מדי פעם ב"פוקס ניוז" או זוכה לדקות שידור מעצרות פוליטיות, אבל הדומיננטיות שהייתה לו בזירה הציבורית נעלמה.

מאז אירועי ה-6 בינואר 2021, טראמפ נעדר מהרשתות החברתיות ואף שהוא מתראיין מדי פעם ב"פוקס ניוז" או זוכה לדקות שידור מעצרות פוליטיות, אבל הדומיננטיות שהייתה לו בזירה הציבורית נעלמה

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ נואם בעצרת בטקסס. 29 בינואר, 2022 (צילום: Jason Fochtman/ Houston Chronicle via AP)
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ נואם בעצרת בטקסס. 29 בינואר, 2022 (צילום: Jason Fochtman/ Houston Chronicle via AP)

קרלסון, המשדר בשמונה בערב, הפך לרועה העדר. הוא אימץ את הטראמפיזם אך נזהר מאוד מלהיות מקורב לטראמפ. ההפך: הוא שומר ממנו מרחק ואף נוהג להטיח בו ביקורת מפעם לפעם. הוא לא מעלה את הנשיא לשעבר לראיונות חיים בשידוריו, וזאת בניגוד למגישים פופולרים אחרים ב"פוקס ניוז".

טאקר קרלסון לא הפך לטראמפ, אבל בשנה פלוס שחלפה מאז הוחלף ממשל טראמפ, השדרן דוהר על גבו של הנמר ונוחל הצלחה מרובה – ברייטינג, בהכנסות ממפרסמים, ובהשפעתו על אמריקה בכלל.

עוד 709 מילים
סגירה