דיווח: בר-לב והמשטרה מסכימים להגדיל ב-50 את מספר שומרי הווקף באל-אקצא

הכנסת דחתה את הצעות אי האמון נגד הממשלה; עידית סילמן וחברי סיעת רע"ם נעדרו מההצבעות, הרשימה המשותפת נמנעה מלתמוך בהן ● פינדרוס: החלום שלי - לפוצץ את בניין בית המשפט העליון; בהמשך אמר שדבריו היו מטפוריים ● סקר חדשות 13: רע"ם לא עוברת את אחוז החסימה ● דיווח: בפגישה שקיים בסוף החודש העריך בנט שהממשלה תיפול בתוך מספר שבועות

מסגד אל-אקצא, 17 באפריל 2022 (צילום: Jamal Awad/Flash90)
Jamal Awad/Flash90
מסגד אל-אקצא, 17 באפריל 2022

אלי אבידר התראיין הבוקר לרשת ב' ובין השאר אמר כי הוא עדיין עובד על שמירת הממשלה ומתנגד בתוקף להליכה לבחירות. בעיניו המשימה העיקרית היא להעביר את חוקי הנאשם.

לדברי אבידר, "בימינה אין אינטרס להעביר את החוק הזה. הם רוצים שהממשלה, אם תתפרק, תפורק על ידי הצד הליברלי של הקואליציה, כדי שבנט ימשיך להיות רה"מ מעבר. אנחנו נדחוף את החוק הזה – זו הבטחת בחירות".

היום בשעה 16:00: פתיחת מושב הקיץ של הכנסת בסימן איבוד הרוב לאחר פרישת סילמן והצבעת אי אמון של האופוזיציה – שאין לה משמעות מעשית.

בליכוד מתכוננים להעלאת פיזור הכנסת להצבעה טרומית ביום רביעי. אם החוק יעלה ולא יעבור – הדבר יקנה לקואליציה כמעט חסינות מלאה מפני נפילה למשך חצי שנה כי האופוזיציה לא תוכל להעלותו שוב ולכן מסתמן כי הליכוד ימתין עם ההחלטה כדי לראות אם יהיה להם רוב.

על פי דיווח ברשת ב', ברע"ם לא מתכוונים כרגע להגיע ולהצביע.

 

בכאן פורסם כי עבאס מאשים בשיחות סגורות את לפיד שהוא מתדרך נגדו בסוגיות רגישות, בעיקר בסוגיית הר הבית. "לפיד מתדרך נגדי רבות, הדבר הזה חייב להיפסק", אומר עבאס. על פי הפרסום, באחד הריאיונות האחרונים אמר לפיד כי עבאס לא דיבר איתו בענייני מסגד אל-אקצא, דבר שעורר את כעסו של עבאס.

אתמול דווח כי יושב רע"ם מנסור עבאס ניתק קשר ואינו עונה לראשי הקואליציה מזה כמה ימים.

אורית סטרוק זועמת על כך שישראל השיבה את גופות המחבלים מהפיגוע בחדרה בסוף מרץ למשפחות שלהם.

הלוויתם של בני הדודים איימן ואיברהים אגבריה, התקיימה הלילה באום אל-פחם. זאת, לאחר שהמשטרה הגיעה להסכמות לפיהן לא ישתתפו יותר מ-50 משתתפים בכל הלוויה, לא יונפו דגלים או שלטים מסיתים או כאלו המביעים הזדהות עם המפגעים או ארגוני טרור, ולא יתקיימו תהלוכות.

שר התפוצות נחמן שי ברשת ב': "יש הסכמים שנחתמו שנים רבות לאחור לגבי הר הבית, נישאר צמודים אליהם. שאיש לא יחשוב שישראל ויתרה על הר הבית או אפילו על כניסת יהודים אליו".

סגירה