רע"ם: הושגה הסכמה עם הקואליציה, שתאפשר בנייה ביישובים הלא מוכרים בנגב

לראשונה מאז התעוררה פרשת ילדי תימן ייפתח קבר כדי לערוך בדיקה גנטית ● הותר לפרסום שההרוג במבצע בחאן יונס ב-2018 הוא מחמוד ח'יר א-דין ● על רקע הפרסומים על א-דין קרא ליברמן לשינוי חוק הלאום ● הפרקליטות ביקשה לתקן את כתב האישום נגד נתניהו כך שייכתב שפגישת ההנחיה נערכה "במועד לא ידוע" ● גנץ נגד בנט: לרבים מגיע קרדיט ואתה אומר רק אני ואני

הריסה של מבנים לא חוקיים באום אל-חיראן שבנגב, 18 בינואר 2017
הריסה של מבנים לא חוקיים באום אל-חיראן שבנגב, 18 בינואר 2017

צה"ל התיר לפרסם את שמו ותמונתו של סא"ל מחמוד חיר אל־דין מחורפיש, קצין שנהרג בפעילות שהשתבשה ברצועת עזה ב־2018. אל־דין היה בן 41 במותו והוא הניח אחריו אישה ושני ילדים.

אחרי מותו הוענק לו על ידי הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי ציון לשבח על פעילותו במבצע. בנובמבר 2018 יצא סא"ל חיר אל־דין עם חייליו לפעולה חשאית בעומק שטח רצועת עזה, במהלכה התפתחו חילופי אש בין אנשי הכוח המיוחד לפעילי טרור פלסטינים. הכוח פתח באש על מנת להיחלץ מהמקום והרג שבעה מחבלים, בהם נור בראכה. במהלך חילופי הירי נהרג בשוגג סא"ל אל־דין.

"מדובר בגיבור ישראל ובבן אדם מיוחד", מספר ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליווה, "לא רק מהבחינה המבצעית של כישורים יוצאי דופן, אלא גם מהצד הערכי – הוא היה איש חינוך אמיתי".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הגיב לזכיית אוקראינה באירוויזיון: "האומץ שלנו מרשים את העולם. המוזיקה שלנו כבשה את אירופה! בשנה הבאה אוקראינה תארח את האירוויזיון בפעם השלישית בתולדותיה! נעשה כמיטב יכולתנו לארח את משתתפי ואורחי האירוויזיון במריאופול, שתהיה חופשיה, שקטה ובנויה מחדש".

Наша мужність вражає світ, наша музика підкорює Європу! Наступного року Україна прийматиме «Євробачення»! Втретє у…

Posted by Володимир Зеленський on Saturday, May 14, 2022

ח"כ יולי אדלשטיין: "יחיא סנוואר הוא מחבל בן מוות, שאחראי בישיר ובעקיפין למותם של ישראלים רבים. ההסתה הפרועה שלו מסכנת את יציבות האזור והגיע הזמן שישלם על כך מחיר".

השר זאב אלקין בגלי צה"ל נגד ח"כ אחמד טיבי ועופר כסיף: "חלק מהרשימה המשותפת מעודדים אלימות, זה חצייה של כל הקווים האדומים. מקווה שהמשטרה והפרקליטות לא יישבו בשקט ושתהיה חקירה פלילית – חסינות פרלמנטרית לא אמורה לאפשר פגיעה בכוחות הביטחון".

זאב אלקין (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
זאב אלקין (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ רם בן ברק על פתיחת מעבר ארז בכאן רשת ב: "ההפרדה שעושים במערכת הביטחון בין מי שרוצים להתפרנס לבין העוסקים בטרור, שאותם צריך לרדוף, היא אבחנה אמיצה ונכונה".

סגירה