ליברמן: בעד מצעדי גאווה, לא בקרב הקהילה החרדית

יו"ר ישראל ביתנו הגיב להקלטה מ-2013 בה נשמע מתנגד לקיום מצעדי גאווה ואמר: "מפלגתנו דוגלת בעיקרון של חיה ותן לחיות ומכבדת כל אדם באשר הוא" ● איימן עודה הצהיר על נכונות לשבת בקואליציית מרכז-שמאל בתנאים מסוימים ● חבריו לרשימה פחות מתלהבים ● גם בכחול-לבן מסתייגים ● גדעון סער: "שקד תהיה בליכוד, היא כרגע בחניית ביניים"

אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
אביגדור ליברמן
07:13 עריכה

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר בריאיון לידיעות אחרונות שהוא יהיה מוכן לשקול הצטרפות לקואליציה של מרכז-שמאל. הצהרתו המפתיעה משנה את מדיניות המפלגה מזה שנים. "אנחנו נהיה שותפים בממשלה רק אם האזרחים הערבים לא יהיו יותר אזרחים סוג ב'", מבהיר עודה.

בנוגע להמלצה על המועמד בני גנץ, יו"ר כחול-לבן, אמר עודה כי הוא אינו פוסל אפשרות כזאת אף על פי שצפויה לכך התנגדות עזה ברשימתו. בין התנאים שמציב עודה לכניסה עתידית לקואליציה ההיפותטית, נמצאים תכנון ובניה במגזר הערבי (שיכללו הקפאת הריסת מבנים וביטול חוקים מפלים בנושא), טיפול באלימות בחברה הערבית (דרך איסוף נשק לא חוקי, ולחימה בפשע המגזר) סל רווחה למגזר וחידוש המו"מ עם הפלסטינים.

שינוי העמדה הפתאומי שמציג עודה נבע ככל הנראה מהירידה המתמדת בשיעורי ההצבעה במגזר הערבי. בבחירות הקודמות השנה שיעור ההצבעה ירד ל-49 אחוזים והסקרים האחרונים משקפים מספרים דומים.

זו הכותרת הראשית שלנו. את העיתון של המדינה תוכלו לקרוא גם כאן: http://onelink.to/ksj6pu

פורסם על ידי ‏ידיעות אחרונות Yedioth Ahronoth‏ ב- יום רביעי, 21 באוגוסט 2019

07:20 עריכה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, אמור לפרסם היום או לכל המאוחר מחר את החלטתו בעניין הצבת מצלמות בקלפיות. ההחלטה היא על רקע דרישת הליכוד להציב מצלמות בקלפיות במגזר הערבי. עמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט היא שאין להתיר לליכוד ולמפלגות אחרות להציב מצלמות בקלפי, ושלוועדת הבחירות עצמה אין סמכות להורות על התקנת מצלמות או להתיר זאת למפלגות.

07:37 עריכה

ח"כ גדעון סער (הליכוד) על איילת שקד (יו"ר ימינה): "היא תהיה בעתיד בליכוד. כרגע היא בחניית ביניים". סער אמר את הדברים בריאיון שיתפרסם מחר (שישי) בישראל היום, והוסיף: "אני מקווה שגם נפתלי בנט יהיה בליכוד".

על אהוד ברק אמר סער: "אני חושב שהוא יהיה ראש ממשלה גרוע. הוא מתנהל באופן שלא מכבד את עברו ואת התפקידים הרמים שבהם כיהן בעבר".

על יאיר לפיד: "שמאל בתחפושת של מרכז".

על בני גנץ: "עשה טעות כשהציב עצמו כמועמד לראשות ממשלה ללא ניסיון פוליטי מדיני".

על חיים כץ: "אני משוכנע על פי מיטב היכרותי ושיפוטי שכץ לא עבר עבירה פלילית, קראתי את החלטת היועמ"ש, ואני משוכנע בחפותו".

על האפשרות שנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה גם הפעם, אמר סער: "עיתונאים לא יושבים מול אנשי כחול לבן ואומרים 'אם גנץ לא יצליח, תמליכו את אשכנזי'. למה אין שאלה כזו?! אני לא מוכן לקחת חלק בניסיון לתקוע טריז בתוך הליכוד ערב בחירות בשעה שאין לזה שום הצדקה. זה מתבצע בכוונה בתוך הליכוד, כדי לנסות לפגוע באחדות בתוך הליכוד. בתוך הליכוד יש אחדות של יעד ומטרה. המטרה היא שתקום ממשלת ליכוד בראשות נתניהו. האם זה בר השגה? כן".

07:52 עריכה

דיווח בכאן רשת ב': למרות המתיחות בין נתניהו לליברמן, ראש הממשלה אמר בשיחה סגורה במהלך ביקורו באוקראינה שאינו פוסל ישיבה עם יו"ר ישראל ביתנו בממשלה. גם ליברמן אמר בשיחה סגורה שאינו פוסל ישיבה בממשלת אחדות עם כחול לבן והליכוד – אותה ירכיב נתניהו.

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
07:56 עריכה

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) ל"הבוקר הזה" בכאן רשת ב': "נתניהו מפחד לאבד את השליטה במדינה ולכן הוא מוכן לכלות את האמת לומר 'אני רוצה כנסת בלי ערבים'".

07:59 עריכה

יועז הנדל (כחול-לבן) עוקץ את צחי הנגבי (הליכוד) שהבטיח שאחרי הבחירות ממשלתו "לא תאפשר חזרה לחודשים הקשים של תושבי הדרום": "רק תנו להם צ'אנס. בינתיים, פולחן אישיות".

08:31 עריכה

מיכאל בן ארי, בתגובה לכוונתו של איימן עודה להצטרף לקואליציית מרכז-שמאל: "האם הוא ויתר על זכות השיבה ועל שחרור חבריו הרוצחים?".

08:59 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול-לבן): "לא נשב עם איימן עודה". עוד אמר הנדל, בתגובה לריאיון של עודה בידיעות אחרונות, בו הביע נכונות לשבת בקואליציית מרכז-שמאל:

"כחול לבן תקים ממשלת אחדות לאומית רחבה וממלכתית. אנחנו מכבדים את אזרחי ישראל הערבים ורואים בהם אזרחים שזכאים לכל הזכויות אבל לא נשב עם המפלגות הערביות שבבסיסן שוללות את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. נקודה".

09:09 עריכה

בנצי גופשטיין (עוצמה יהודית) מחרים את הדיון בעניין פסילתו בבית המשפט העליון וטוען: "הכל מכור מראש".

גופשטיין: "אין לי ציפיות גדולות ממי שהכשיר את מי שתומך ברצח חיילי צה"ל, ומנגד פסל את אוהב ישראל ד"ר מיכאל בן ארי. לכן אין לי כוונה להיות חלק מהמשחק המכור ולהיות שותף להצגה. השופטים פסקו את הדין עוד לפני הדיון. כל הפעילות שלי היא אך ורק למניעת התבוללות. היא לא גזענות, אלא יהדות. אין ספק שחוק השבות היה נפסל בהרכב הנוכחי".

בשעה 12:00 ייפתח הדיון בבית המשפט העליון, שיעסוק בבקשות הפסילה שהוגשו נגד עוצמה יהודית, הרשימה המשותפת והמועמדים מעוצמה יהודית – בנצי גופשטיין וברוך מרזל.

09:13 עריכה

סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) מברכת על נכונותו של איימן עודה להצטרף לקואליציה (בתנאים מסוימים): "לכל האזרחים יש מקום סביב השולחן, גם בכנסת, גם בממשלה".

09:37 עריכה

יאיר לפיד, ליואב קרקובסקי וכרמלה מנשה בכאן רשת ב': "נתניהו הצהיר כבר ב-2009 שהוא ימוטט את שלטון חמאס. בינתיים הוא לא מוטט כלום. על כל רקטה שנורתה, הוא ירה מזוודת דולרים בחזרה לעזה. שייתן לנו, מפלגה עם שלושה גנרלים שאחד מהם היה שר הביטחון, לטפל בחמאס. אם יש מישהו שפגע בחמאס אנושות – זה הם".

על איימן עודה אמר לפיד: "הוא לא יכול להגיד שיישב בקואליציה אך יצרף אליו את בל"ד. זה משהו שאנחנו לא נסכים לו".

תגובת הליכוד: כל דקה שיאיר לפיד מתראיין זה זמן שהוא לא מדליף על בני גנץ מאחורי הגב".

.יאיר לפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
.יאיר לפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
09:40 עריכה

אריק בנדר ממעריב מדווח: חילוקי דעות קשים ברשימה המשותפת בעקבות הדברים של איימן עודה על כך שיהיה מוכן לשבת בקואליציה בראשות כחול לבן. יו"ר סיעת בל"ד אנטאנס שחאדה: "דברים אומללים. לא מקובלים עלינו. לא משקפים את עמדת הרשימה המשותפת".

09:47 עריכה

בכחול-לבן מסתייגים מהאפשרות שהעלה איימן עודה לקואליציה עם הרשימה המשותפת. בריאיון לגלי צה"ל, אמר גבי אשכנזי, מראשי המפלגה: ""אנחנו חושבים שאזרחי ישראל הערבים הם אזרחים שווי זכויות וככה צריך לנהוג בהם עם זאת, לא נוכל לשבת עם המפלגות הערביות שלא מכירות במדינת ישראל כמדינת העם היהודי".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מיהר לקפוץ על ההזדמנות וכתב בטוויטר: "עכשיו ברור למי שיצביע לכחול לבן שהוא כנראה יקבל ממשלת שמאל עם תומך טרור".

09:49 עריכה

גם בתע"ל מתנגדים לכניסה לקואליציית מרכז-שמאל. בתגובה לדברי איימן עודה, כי הוא לא פוסל השתתפות בממשלה לצד מפלגת כחול לבן, אומרים שם כי "יש לשאוף להשפעה על תהליך קבלת ההחלטות גם באמצעות גוש חוסם, אם יפנו אלינו תמורת הישגים לציבור שלנו בענייני כלכלה, חברה ולאום ובמישור המדיני, אבל כניסה לממשלה לא על הפרק של הרשימה המשותפת .גנץ הולך לממשלת אחדות עם הליכוד, ואנחנו נהיה אופוזיציה לוחמת לממשלה כזו עם שאיפה להשפעה יותר מאשר בעבר".

10:39 עריכה

בני גנץ, יו"ר כחול-לבן, קורא "להבריא את מערכת הבריאות". "מי שלא רוצה לראות את אמא שלה שוכבת ליד מכונת משקאות היא לא משעממת, היא מודאגת", צייץ, "מי שאישפז בחשש את הילדה שלו במיטה ליד השירותים כי שוב נגמר המקום בקומה, הוא לא חמוץ, הוא אבא. כ-3 מיטות אשפוז ל-1000 איש בישראל בישראל זאת לא סתם סטטיסטיקה, זה משבר".

10:46 עריכה

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, עונה לאיימן עודה ומגיב לאפשרות של כניסת הרשימה המשותפת לקואליציה: "מה שמסתתר מאחורי ההודעה המוזרה הזו זה ניסיון לתת גושפנקה למהלך מסוכן של שת"פ בין "הליכוד" לרשימה המשותפת, כאשר היעד הוא הקמת ממשלה עם החרדים בתמיכת המפלגות הערביות. "ישראל ביתנו" לא תסכים לשת"פ עם איימן עודה והרשימה המשותפת בשום צורה.

הודעתו של איימן עודה מהיום שהרשימה המשותפת מוכנה לשבת בממשלת שמאל באה להכשיר את שלב ב' בתוכנית השלבים של נתן אשל. מה…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום חמישי, 22 באוגוסט 2019

11:04 עריכה

דיווח מהדיון בבג"ץ בנוגע לבקשה לפסול את עוצמה יהודית ואת חבריה מריצה לכנסת: עורכי הדין של העותרים – אורלי ארז לחובסקי, מיכל ארבל ואורי נרוב – הצהירו לגבי מיכאל בן ארי כי "לא מדובר על פליטת פה, אלא על התבטאויות חמורות ועקביות. יש לנו למעלה מ-70 ראיות שמראות שמיכאל בן ארי התייחס לערבים כאל מי שלא ניתן לחיות איתם בדו-קיום ולכן יש לגרש אותם, כאל אויב שמבזבזים עליו כספי ציבור". 

הדיון בבית המשפט העליון נערך ברגעים אלה בהרכב של תשעה שופטים, בראשות הנשיאה אסתר חיות. הוא עוסק בדרישת מפלגות השמאל לפסול את חברי עוצמה יהודית ומועמדיה. מפלגות כחול לבן, המחנה הדמוקרטי והרשימה הערבית המשותפת, יחד עם המרכז הרפורמי, הגישו בקשה לפסילה לאחר שוועדת הבחירות אישרה ביום רביעי שעבר את עוצמה יהודית ואת המועמדים איתמר בן גביר שמוצב בראש הרשימה, מספר 2 ברוך מרזל ומספר 5 בנצי גופשטיין.

על ברוך מרזל, אמרו עורכי הדין של העותרים:  "הבאנו למעלה מ-70 ראיות שכוללות הקלטות וסרטונים שרובם מ-2015 והלאה. מרזל לא התנצל, לא חזר בו, ולא התנער מתנועת כ"ך".

על עו"ד איתמר בן גביר: "הוא הרוח הפעילה ויו"ר ארגון להב"ה שעוסק בהסתה מתמשכת, ובהסתה לאלימות נגד ערבים. היועמ"ש החליט להגיש נגדו כתב אישום ויש לכך חשיבות בהחלטה על פסילתו".

11:16 עריכה

נפתלי בנט (ימינה) לא מתרשם מהצהרותיו של בני גנץ בנוגע לאופן הטיפול במצוקת מערכת הבריאות הישראלית:

11:27 עריכה

תמר זנדברג (המחנה הדמוקרטי), בנוגע לסוגיית הצטרפותה של הרשימה המשותפת לקואליציית מרכז-שמאל: "הציבור הערבי מחפש שותפות והשפעה. האפשרות להשתתפות בממשלה צריכה להצית את הדמיון בגוש השמאל-מרכז, אבל בכחול לבן מיד פוסלים. זה עוול מוסרי-אזרחי וגם שגיאה פוליטית".

11:47 עריכה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ב-2005: "עמדתי לגבי נישואין של בני אותו מין, שאני רואה אותם בחומרה רבה וחושש שהצעד הבא יהיה נישואין עם חתולות". בגלי צה"ל נחשף כי אדלשטיין אמר את הדברים במהלך דיון בוועדת החוקה בנושא נישואין הרבנות הראשית (כשהיה חבר כנסת מן השורה), והוסיף שם: "אני מבין שתמיד צריך להיות פוליטיקלי קורקט. מותר לי להחזיק בדעות אחרות.

שר המשפטים אמיר אוחנה, שמשתייך לקהילת הלהט"ב, האמר בתגובה: "הלכתם 14 שנים אחורה. אם הייתם הולכים לשנות ה-70 הייתם שומעים אמירות חריפות יותר". אוחנה טען בשיחה כי מאז השתנתה עמדת יושב ראש הכנסת אדלשטיין, ואמר: "הוא הראשון שקיים דיונים בנושא מיוזמתו".

יולי אדלשטיין (צילום: נועם ריבקין פלאש 90)
יולי אדלשטיין (צילום: נועם ריבקין פלאש 90)
12:22 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן (ליכוד) מזהיר מפני התופעה המתרחבת בחברה הבדואית של נישואים לנשים פלסטיניות: "סכנה ביטחונית ואסון חברתי".

12:25 עריכה

עימותים נרשמו בין פעילי עוצמה יהודית לפעילי הרשימה המשותפת במהלך הלדיון בבית המשפט העליון על הבקשות לפסילתן:

12:33 עריכה

סופית: ארקדי דוכין ודני רובס ביטלו את הופעותיהם המתוכננות בירושלים

השניים הודיעו על ביטול ההופעות בסדרת מופעי "בית בגיא" שארגנה עמותת הימין אלע"ד בגיא בן הינום שבעיר העתיקה בעקבות לחץ מצד הארגון "Free Jerusalem": נכון לעכשיו, הופעותיהם של השחקן שלומי קוריאט והזמר משה להב צפויות להתקיים כמתוכנן.

דוכין היה הראשון להודיע על ביטול הופעתו שתוכננה לסוף השבוע, ויממה לאחר מכן הודיע רובס על ביטול ההופעה ביום רביעי הבא. הם עשו זאת בעקבות פנייה שקיבלו מאנשי "Free Jerusalem", הפועלת נגד הכיבוש בכלל ובירושלים המזרחית בפרט. הפעילים שלחו הודעות לאמנים עצמם ולקבוצת לזאפה – שממנה הוזמנו ההופעות – בהן נכתב כי עמותת אלע"ד היא ארגון פוליטי ועליהם לסרב לשיתוף הפעולה עמה.

רובס מסר בתגובה: "אינני פוליטיקאי. אני מופיע בכל מקום שבו רוצים לשמוע את המוזיקה שלי, אבל אינני מעוניין להכניס את האומנות שלי לקו האש של התנצחויות פוליטיות. אמשיך להשמיע את שירי ואת דעותיי הליברליות והדמוקרטיות בכל מקום שבו לא מעורב סכסוך פוליטי".

מטעמו של ארקדי דוכין נמסר: "הדעתנות של ארקדי מתבטאת בשירים שלו כאקטואליה רגשית. כשמדובר בדברים מובהקים שמוגדרים כמחלוקת פוליטית, ארקדי נמנע מזה".

מ-"Free Jerusalem" נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים שהמזימה של עמותת אלע"ד, זאב בעור כבש, להציג את עצמה כמיינסטרים – לא עולה יפה. הם אמנם הצליחו להפיל את זאפה בפח, אבל ארקדי דוכין ודני רובס עשו את הדבר ההגיוני ביותר והוציאו את עצמם מתוך הקלחת הזאת. אנחנו מקווים שמשה להב ושלומי קוריאט ילכו בעקבותיהם".

מזאפה הפקות נמסר בתגובה:  "זאפה לא בחנה את הרקע של הלוקיישן המדובר, כפי שלא נעשה במקומות אחרים שבהם פועלת הקבוצה, ולא הייתה לה דרך לדעת שמדובר במבנה במחלוקת. זאפה לא נוקטת כל עמדה פוליטית. כל אמן המופיע על במותינו ובפרויקטים שבהם הקבוצה מעורבת רשאי לפעול לפי הבנתו ושמורה לו זכות הביטול, כפי שפעלו דוכין ורובס".

12:42 עריכה

עו"ד ארי שמאי, המייצג את בנצי גופשטיין בערעור, טען בבית המשפט כי "קשה לנתק בין דבריו של מר גופשטיין למורשת – ממורשת התנ"ך, ממורשת חוק השבות, וממורשת ז'בוטינסקי. המורשת של מר גופשטיין היא מניעת התבוללות. מה שמניע את מר גופשטיין היא לא שנאת הערבים, היא לא שנאת הגויים, אלא מניעת התבוללות", אמר שמאי. בנוסף, אמר שמאי כי "רוב 'המסה הקריטית' שהוגשה היא מקטעי עיתונות, מדברים שלא בקולו".

גופשטיין עצמו לא התייצב לדיון, כפי שהודיע הבוקר שכך יעשה.

עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את רשימת עוצמה יהודית וברוך מרזל, אמר במהלך הדיון בעניינו של מרזל כי אם בית המשפט העליון אישר את התמודדותה של חנין זועבי, אין סיבה שלא יאשר את התמודדותו של מרזל.

מרזל עצמו אמר בבית המשפט: "הרפורמים לא הביאו את המחלוקת שהייתה ביני לבין לה פמיליה. כשהובא שחקן כדורגל ערבי לבית"ר ירושלים, אמרתי לאנשי לה פמיליה שאם הוא לא פועל נגד מדינת ישראל, אז אין לי בעיה איתו".

12:45 עריכה

הסתיים הדיון בבית המשפט העליון בעניין פסילת עוצמה יהודית ושות': פעילי ימין צעקו לחברי המשותפת "אוהבי שהידים". ח"כ אחמד טיבי השיב להם: "אני בעל הבית כאן".

12:52 עריכה

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ לא שולל על הסף קואליצייה עם הרשימה המשותפת:

"אם הרשימה המשותפת מקבלת על עצמה להיכנס בשותפות לממשלה ציונית אין סיבה לדחות אותה. כי המשמעות היא שהמשותפת השתנתה. צריך לראות בכך מהלך חשוב שעשוי לשנות מקצה לקצה את תפיסת העולם של ערביי ישראל והשייכות שלהם לחברה הישראלית, דבר שעשוי להרגיע את המתחים בין האוכלוסיה הערבית והיהודית בישראל. למרות זאת, קשה לי להאמין שהמהלך יעבור בגלל הנוכחות של בל"ד ברשימה".

12:59 עריכה

ח"כ ד"ר אחמד טיבי לרונן פולק (כאן 11), בנוגע להצהרה של איימן עודה: "אנחנו רוצים להשפיע יותר, אבל להיות חלק מהממשלה זה לשאת באחריות קולקטיבית להחלטותיה. אם תהיה מלחמה בעזה, גם אם נתנגד לכך, אנחנו נושאים באחריות".

עוד אמר טיבי: "גנץ ואשכנזי דוחפים לתוקפנות בעזה יותר מנתניהו בימים האחרונים. העמדות של כחול לבן הופכות אותם לירוק לבן – ירוק של מדי גנרלים, שרוצים להפציץ ולחסל".

13:15 עריכה

האם בנצי גופשטיין טוען כאן, בעקיפין, שהוא כן היה "יושב עם ערבים"?

13:36 עריכה

ח"כ אסף זמיר (כחול-לבן): "אנחנו לא יכולים לשתף פעולה פוליטית עם אנשים שלא מכירים בזכות הקיום הבסיסית ביותר של יהודים על הארץ הזאת. צריכים להיות נציגים ערבים בתוך הממשלה, אבל לא כאלה שחברים במפלגות שחותרות תחת קיומה של מדינת ישראל".

14:03 עריכה

מקורבים לאביגדור ליברמן מוסרים שלא מתקיימים כל מגעים בין ישראל ביתנו לליכוד וש"קשה לראות איך ניפגש באמצע". "לאור העמדה שנתניהו פרסם מאמר בו התחייב לפעול נגד הקמת ממשלת אחדות ולא לוותר על המפלגות החרדיות, קשה לראות איך השניים יפגשו באמצע", אמרו, "מפלגת ישראל ביתנו בשום תנאי לא תשב בממשלה עם החרדים, עם המשיחים , בטח ובטח – עם המפלגות הערביות".

14:16 עריכה

ג'וש בריינר, כתב הפלילים של הארץ, צייץ שאי אפשר למנוע מאנשים להתמודד בבחירות לכנסת כל עוד הם לא הורשעו בהסתה לגזענות. בנצי גופשטיין הופתע ממנו לטובה:

 

 

14:40 עריכה

אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) לכאן רשת ב': "אין לי ספק שבממשלה שנהיה חלק ממנה יהיה שר ערבי". ברק הוסיף: "אני חושב שבבל"ד יש אנשים עם התבטאויות בעייתיות, הם לא מכירים בלגיטימיות של מדינת ישראל. אבל הטונים ששמענו מאיימן הם צעד בכיוון הנכון"

14:45 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בסרטון שהעלה לטוויטר: "עכשיו זה כבכר ברור מתמיד: בני גנץ יקים ממשלת שמאל עם איימן עודה והמפלגות הערביות"

16:28 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מגיב להקלטה שנחשפה בחדשות 12 בה נראה מפגש בינו לבין הרב אויירבך, בה הביע התנגדות לקיום מצעדי גאווה.

ליברמן השיב לפנייה שהגיעה אליו מראשי ארגוני להט"ב ואמר כי הוא תומך בקהילה ובקידום מצעדי הגאווה, אך לא בקרב החרדים: "מיום האקמתה ועד היום ישראל ביתנו דוגלת בעיקרון של 'חיה ותן לחיות' ומכבדת כל אדם באשר הוא. כפי שהזכרתם במכתבכם, ח"כ אלי אבידר השתתף באירועי חודש הגאווה".

17:21 עריכה

בהחלט מעלה גיחוך. סתיו שפיר מגיבה למשמע השם איציק שמולי.

17:41 עריכה

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת התייחס בחדשות 13 לדברי של איימן עודה, יו"ר מפלגתו, לפיהם הוא מוכן לשבת בממשלת מרכז-שמאל – "אני לא אהיה חבר בממשלת הגנרלים של גנץ, יעלון ואשכנזי. גם איימן עודה ושאר מנהיגי המפלגות ברשימה".

עוד הוסיף טיבי: "יש הבדל. בפוסט שהוא כתב הוא הסביר כי הוא מתכוון להיכנס לממשלה רק לאחר סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית, לצד דברים נוספים. כנראה שהכיבוש לא יסתיים אחרי הבחירות ולכן זה תרחיש אוטופי".

19:59 עריכה

נתניהו הגיב הערב לדברי עודה, שאמר כי בתנאים מסוימים יהיה מוכן להצטרף לקואליציית מרכז-שמאל. "אז היום איימן עודה אמר שהוא יתמוך וימליץ על גנץ לראשות הממשלה. על זה הבחירות. ממשלת שמאל חלשה בראשות בני גנץ ברוטציה עם לפיד ואיימן עודה כחבר ממשלה או ממשלת ימין חזקה בראשותי".

סגירה