מלחמת ברירה. לא זו שעליה רומז בארי רז

צעקות על נפתלי בנט בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל 2022, צילום מסך מכאן11
צעקות על נפתלי בנט בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל 2022, צילום מסך מכאן11

בנו של לוחם ימ"מ נועם רז ז"ל שנפל בקרב בג'נין השמיע טענות קשות נגד רה"מ בנט. הבן, בארי רז, תקף את רה"מ בנט במהלך הביקור ביישוב קידה בבית משפחתו של לוחם הימ"מ נועם רז ז"ל:

"אל תבטיח לנו. כלום. ע"פי ניסיון העבר ממילא לא מתקיים. די עם הבלבולי שכל. תתחיל במעשים. לא יודע איך אתה מסתכל על עצמך במראה. אני מאשים אותך כמו שאני מאשים את המחבל. הרסת את ההזדמנות שלך. רוצים לראות מישהו שאנחנו מאמינים בו. לא מגיע לך להיות בבית שאבא שלי חי בו. מקווה שאתה מקשיב ולא רק מהנהן".

מה בעצם עולה בדעתו של בארי רז, בנו של נועם רז ז"ל, שנהרג בקרב בג'נין, כשהוא מאשים את רה"מ בנט במות אביו כמו שהוא מאשים את המחבל?

מה בעצם עולה בדעתו של בארי רז, בנו של נועם רז ז"ל, שנהרג בקרב בג'נין, כשהוא מאשים את רה"מ בנט במות אביו כמו שהוא מאשים את המחבל?

הדברים הללו, של בני משפחות שכולות בעלות עמדות פוליטיות ימניות כלפי רה"מ בנט, עברו את גבול השיח השפוי והדמוקרטי. גם מתוך כאב השכול לא יתכן שהאשמות כאלה יינשאו לאוויר.

רה"מ בנט הגיע לבית משפחתו של לוחם הימ"מ נעם רז ז"ל בקידה שבבנימין. מחוץ לבית האבלים נתקל בהפגנות נגדו, ובני המשפחה הטיחו…

Posted by ynet on Wednesday, May 18, 2022

 

לא רק בגלל כבודו של ראש ממשלת ישראל המייצג רוב דמוקרטי בכנסת, אלא פשוט משום שאלה אשמות שווא. משום שאלה האשמות של מי שמתעלם מהמציאות ולא מוכן לקחת אחריות על מעשיו שלו עצמו באותה מציאות.

משפחת רז מתגוררת ביישוב קידה בשטחים. הבן בוודאי יודע שאביו נלחם בשירותו בימ"מ במשך עשרות שנים תחת ממשלות שונות מול מחבלים. בנט לא המציא את הסכסוך הישראלי פלסטיני ולמעשה קיבל מצב נתון, שהוא עצמו מבחינת עמדותיו האידאולוגיות, מזדהה אתו, תומך בו ומוכן להיאבק עליו.

אז מה רוצה הבן? אילו מעשים הוא חושב שניתן היה לעשות בג'נין כדי למנוע את המוות של אביו בקרב? או בכלל ברחבי השטחים – יהודה ושומרון?

האם אביו היה אומר לו שאפשר להילחם בלי להיפגע? הרי אין דבר כזה במציאות – מלחמה ללא נפגעים.

לא רק בגלל כבודו של רה"מ ישראל לא ראוי שהאשמות כאלה יישמעו, אלא משום שאלה אשמות שווא, של מי שמתעלם מהמציאות ולא מוכן לקחת אחריות על מעשיו שלו בתוכה

גם אם הדברים נאמרו מתוך כאב האבדן, הם לא יכולים להיות מקובלים. במגזר המתנחלים מאשימים את הממשלה הנוכחית ואת בנט אישית כנציג ימין, בבגידה. לא פחות. בנוכלות, בשת"פ עם האויב וכעת הבן מאשים אותו כמו שהוא מאשים את המחבל. כלומר כאילו בנט, בכך ששלח את אביו לג'נין, ירה בו בעצמו והרג אותו בעצמו.

אלה דברי טירוף.

אלה דברים מנותקים מהמציאות.

היישוב קידה שוכן בחלקו על קרקע פלסטינית פרטית. ההתנחלויות נמצאות במוקד ויכוח ציבורי קשה בישראל ובלב הסכסוך. מה רוצה הבן? לגרש את כל הפלסטינים? "לנקות" את השטחים מכל נוכחות פלסטינית כדי למנוע מוות של לוחמים?

זה מעשה של טרנספר אכזרי בלתי קביל , לא הגיוני לא מציאותי ובוודאי שום ממשלה לא תוכל לבצעו .

ההאשמות של בני משפחת רז מצטרפות להאשמות של משפחת חדריה בראל שמואלי, שמצטרפות להאשמות של נציגי ימין רבים כלפי הממשלה הנוכחית.

הן לא נשמעו מול ממשלת נתניהו כאשר זו ספגה פיגועים קשים גם בהתנחלויות ובשטחים סביבן. כלומר נקודת המוצא של אותן משפחות שכולות היא האם רה"מ הוא נציגם הפוליטי בשלטון או לא.

האשמות המשפחות השכולות לא נשמעו מול ממשלת נתניהו, כשזו ספגה פיגועים קשים גם בהתנחלויות. כלומר נקודת המוצא שלהן היא האם רה"מ הוא נציגם בשלטון או לא

אם נתניהו סופג בשתיקה במשך שנים אלפי בלוני תבערה, משלם לחמאס מאות מיליוני דולרים ומשחרר אלף מחבלים, זה לגיטימי בעיני משפחות רז וחדריה, כי נתניהו היה ראש ממשלה שייצג את עמדתן הפוליטית.

העמדה הזו היא אבסורדית, לא דמוקרטית ולא מכבדת את המשפחות השכולות האחרות שאיבדו בנים ובנות, ולהן עמדה פוליטית שונה.

האם רק על אידאולוגיית המתנחלים מותר להקריב חיים כיום בישראל?
זה המסר?

כל מי שלא מזדהה עם אידאולוגיית הימין הוא בוגד? הוא אחראי למוות של כל חייל בחזית עזה או בלחימה בשטחים נגד מחבלים?

טירוף כבר אמרנו?

צריך לומר את הדברים בקול רם וברור. הדברים הללו של המשפחות הללו אינם לגיטימיים.

מי שלחם במלחמת לבנון הראשונה, שהוגדרה "מלחמת ברירה" בידי רה"מ אז מנחם בגין, יודע איזה ויכוח ציבורי התרחש אז כאשר אלפי חיילים בעלי דעות שמאל איבדו את חייהם במלחמה שאינה מלחמת אין ברירה, רק משום שממשלה חוקית שלחה אותם למשימה.

המלחמה כיום בשטחי יו"ש היא מלחמת ברירה חדשה. יש לישראל ברירה – להגיע להסכם מול נציגי הפלסטינים.

האם רק על אידאולוגיית המתנחלים מותר להקריב חיים כיום בישראל? כל מי שלא מזדהה עם אידאולוגיית הימין הוא בוגד? אחראי למות כל חייל בעזה או בשטחים?

הברירה היא לא זו שעליה מצביע בארי רז ורומז לסילוק והשמדת כל הפלסטינים באשר הם.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד יפיוף שמנסה ללבות אש לממשלה אין רוב במצב הטוב 60 שחלקם מחבלים מוצהרים ואנשים כמוך מכשירים. השמאל עלוב חלש חיי באשליות כל חייו חיי כטפיל על המדינה. ראה צאצאי רבין ראה בר לב הכושל ... המשך קריאה

עוד יפיוף שמנסה ללבות אש
לממשלה אין רוב במצב הטוב 60
שחלקם מחבלים מוצהרים ואנשים כמוך מכשירים.
השמאל עלוב חלש חיי באשליות כל חייו חיי כטפיל על המדינה. ראה צאצאי רבין
ראה בר לב הכושל
ראה לפיד הנבער
ראה כל הממשלה כמעט עבריינים מאותגרים
שרוכבים על שנאה לביבי.
ראה מה קורה במשפט פעם שלישית משנים
את כתב האישום. 4 עדי תביעה הפכו לעדי הגנה. יועצת משפטית מושחתת שכל תשובה שניה שלה לא זוכרת
ראה מה קורה בבגץ עם הבית מבצר של בנט
ראה מה בתקשורת עדת כלבים נובחים שקרנים
שהשתלטו על כל חלקה טובה
תפנים. הדור הזה לא דור מפאי. שגנבו את העולים. דור משכיל מעורב וחלקו הגדול מפוקח.
אנשים כמוך אין להם זכות קיום בגלל השקרים
שהם מייצרים. האכיפה הבררנית זועקת לשמיים
אתה יכול לטמון את ראשך באדמה. ולהתייפף
אבל הבושה נעלמה והרוע צומח.
אל תתלונן אם הם ירימו את נס המרד.
גנץ לא חוקרים
ליברמן לא חוקרים
בן ארי לא חוקרים
אשכנזי לא חוקרים
מנדבליט לא חוקרים
כהן לא חוקרים
בנט לא חוקרים
ועוד……
אם השמאל וכמוך לא יצאו נגד אי הצדק
אל תתלונו שהמקלות יופנו אליכם.

עוד 691 מילים ו-1 תגובות
סגירה