רינאוי זועבי: "אני מבטיחה שביחד נמצא פתרון למשבר"

הורוביץ: הופתענו מאוד מהפרישה; המגעים עימה בכיוון חיובי ● דיווח: הממשל האמריקאי מסר ללשכת בנט שבכוונת ביידן לבקר בארץ בחודש הבא, כמתוכנן ● משרד הבריאות: החולה שאושפז באיכילוב אומת כנשא של אבעבועות הקוף ● משרד ההגנה הרוסי: נכנעו אחרוני הלוחמים האוקראיניים שהתבצרו במפעל המתכות במריופול ● סוריה: שלושה הרוגים בתקיפה של ישראל בדמשק

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי בצאתה מאולפני חדשות 12 בנווה אילן, 19 במאי 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי בצאתה מאולפני חדשות 12 בנווה אילן, 19 במאי 2022

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג' אמר הבוקר באירוע שבתרבות ברמת השרון שהוא מציע לחברת סיעתו ג'ידא רינאוי-זועבי להתפטר מן הכנסת. "יש אג'נדה של מרצ. את נבחרת תחת האג'נדה הזו. מצביעי מרצ, בפער גדול על פי כל הסקרים וכל השיחות שלנו – רוצים בהמשך קיום הממשלה והשארת מרצ בממשלה. את מחויבת לפעול על פי האג'נדה של הבוחרים ששלחו אותך. ואם לא, ההיגיון הפשוט. אני במקומה הייתי מתפטר, ככה הייתי נוהג".

עוד אמר פריג' שרינאוי-זועבי יושבת בכנסת על מנדט שאינו שלה אלא של מרצ. בשאלה האם פרישתה תוביל לכך שיפסיק בקרוב לכהן כשר אמר פריג': "לא נולדתי להיות ח"כ ולא להיות שר. זה לא שהיא תגרום לי אישית להפסיק להיות שר. אלא (של הפסקת ממשלה שהראתה) איך ערבים ויהודים יכולים לחיות בשותפות".

לדבריו, המכתב של רינאוי-זועבי גרם לו להרגיש נבוך. "אני כועס, מאוכזב ונבוך מחברתי ג'ידא רינאוי-זועבי. ישבתי איתה ביום שני שעה שלמה, והיא הפתיעה אותי. היא לא אמרה לי כלום באותה הפגישה ובהודעה שלה לא נתנה לנו כבוד – לא נתנה ליו"ר התנועה כבוד, במפלגה שהיא שוריינה ולא נבחרה".

פריג' אמר שהוא מעריך שהשבוע הממשלה לא תיפול, אבל, לדבריו, "מה שקרה עם זועבי זה פיגוע תודעתי. זה לא עניין של המספרים, כי אנחנו נשרוד. זועבי לא תצביע בעד פיזור הכנסת. אני לא אתן את מקורות המידע שלי, אבל אני יודע שהיא לא תצביע לפיזור. היא לא תצביע עם האופוזיציה. לא יודע להגיד בוודאות אם היא תצביע עם הקואליציה, אבל היא לא תהיה האצבע שבגללה הממשלה נופלת".

הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות יתכנס הערב לדיון, לאחר שאתמול אותר מקרה ראשון של אבעבועות בישראל.

מחר תיפגש חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי עם ראש הממשלה החליפי ויושב ראש יש עתיד יאיר לפיד. במכתב ששלחה רינאוי זועבי לראש הממשלה נפתלי בנט וללפיד ביום חמישי האחרון היא הודיעה על פרישתה מהקואליציה ועל ויתורה על מינויה לתפקיד הקונסולית הכללית של ישראל בשאנגחאי. לפיד ורינאוי זועבי שוחחו בטלפון אחרי שהודיעה על החלטתה, ומחר תהיה הפגישה הראשונה ביניהם מאז נודע דבר עזיבתה.

צבא סוריה הודיע אמש שישראל שיגרה טילי קרקע-קרקע מכיוון רמת הגולן לדרום דמשק. הצבא הסורי גם מסר שמערכות ההגנה האוויריות שלו יירטו את רוב הטילים. הצבא גם אישר את הדיווח, שלפיו, בתקיפה הישראלית בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק היו שלושה הרוגים.

משרד ההגנה של רוסיה הודיע שאחרוני הלוחמים האוקראיניים שהתבצרו במפעל המתכות אזובסטאל במריופול הניחו את נשקם. משרד ההגנה הודיע אמש ש-531 לוחמים נכנעו ומתחם המפעל "שוחרר באופן מלא".

לפני ההודעה הרוסית אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שללוחמים האוקראיניים נאמר שאם הם יכולים לצאת מהמפעל ולהציל את חייהם – עליהם לעשות זאת.

סגירה