הצלחה למוסד הישראלי בלב טהרן

הלוויית ציאד חודאי באיראן, 2022 (צילום: AP Photo/Vahid Salemi)
AP Photo/Vahid Salemi
הלוויית ציאד חודאי באיראן, 2022

החיסול של הקצין הבכיר האיראני שעסק בהוצאת פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בעולם ונחשב ל"פצצה מתקתקת" הוא הצלחה מודיעינית ומבצעית המיוחסת למוסד הישראלי, שחסכה חיי אדם רבים. ישראל קובעת כללי משחק חדשים במלחמה החשאית בינה לבין איראן וגובה ממנה מחיר על פעולות הטרור שלה, המערכה רק בתחילתה.

ישראל הגבירה את הכוננות והאבטחה בכל המוסדות היהודים והישראלים ברחבי העולם בעקבות האיומים של איראן לנקום בישראל על חיסולו של קצין בכיר ב"משמרות המהפכה" האיראניים לפני כמה ימים.

ישראל הגבירה את הכוננות והאבטחה בכל המוסדות היהודים והישראלים בעולם בעקבות איומים איראן לנקום בישראל על חיסול קצין בכיר ב"משמרות המהפכה" האיראניים לפני כמה ימים

חיסולו של הקולונל חסן ציאד ח'דאיי מ"משמרות המהפכה" האיראניים, שמיוחס על פי גורמים זרים למוסד הישראלי, הינו פעולה מוצלחת מאוד מבחינה מודיעינית ומבצעית. אם אכן המוסד הישראלי עומד מאחוריה סביר להניח שהיא תחזק את ההרתעה הישראלית במלחמתה בטרור האיראני, למרות שהאיראנים מבטיחים "תגובה קשה" נגד ישראל שאותה הם מאשימים בחיסול.

ישראל שומרת על שתיקה רועמת ואיננה מגיבה על האשמותיה של איראן.

על פי גורמים שונים, הקולונל חסן ציאד ח'דאיי, שחוסל מטווח קצר על ידי 2 רוכבי אופנוע במרכז טהראן, עסק בהוצאת פיגועים נגד ישראלים ויהודים ברחבי העולם. הוא שימש כסגן ראש יחידה 840 בכוח "קודס" ב"משמרות המהפכה", שעוסקת בהוצאת פיגועים נגד ישראלים.

ערוץ האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשונל", דיווח ממקורות ביטחוניים באירופה כי הקולונל ציאד חודאיי היה אחראי על גיוס מחבלים שיפגעו בישראלים ברחבי העולם ושמו נקשר גם בניסיון החיסול של דיפלומט ישראלי בניו דלהי בפברואר 2012.

הקולונל ציאד ח'דאיי, שחוסל מטווח קצר ע"י 2 רוכבי אופנוע במרכז טהראן, עסק בהוצאת פיגועים נגד ישראלים ויהודים ברחבי העולם. הוא שימש כסגן ראש יחידה 840 בכוח "קודס" ב"משמרות המהפכה", שזה עיסוקם

על פי גורמים ביטחוניים, הקולונל האיראני חסן ציאד ח'דאיי היה בבחינת "פצצה מתקתקת", וחיסולו חסך בחיי ישראלים ויהודים רבים.

שוב הוכח כי איראן פרוצה מבחינה מודיעינית, שירותי הביטחון שלה מסוכסכים ביניהם ועסוקים במאבקים הפנימיים, והמוסד הישראלי הצליח לבנות תשתית מודיעינית ומבצעית יעיל בתוך איראן.

החיסול בטהראן הינו הפעולה השנייה בחודשים האחרונים שמיוחסת  לישראל על אדמת איראן.

בחודש מרץ הורה הגנרל אסמעיל קאא'ני, מפקד כוח "קודס" ב"משמרות המהפכה" האיראניים, על הפצצת ארביל בחבל כורדיסטאן העיראקי ב-12 טילים בליסטיים. הטילים שוגרו לעבר מתחם הקונסוליה האמריקנית בארביל, שם נמצא לטענת איראן בסיס של המוסד הישראלי, שממנו תוכננה בחודש פברואר שעבר התקפת המל"טים הישראלים על בסיס מל"טים איראניים בכרמאנשה במערב איראן.

על פי גורמי ביון מערביים, ההתקפה הישראלית הייתה מוצלחת ונפגעו בה כמה מאות מל"טים איראניים מסוגים שונים בהאנגרים על הקרקע.

שוב הוכח כי איראן פרוצה מבחינה מודיעינית, שירותי הביטחון שלה מסוכסכים ביניהם ועסוקים במאבקים הפנימיים, והמוסד הישראלי הצליח לבנות תשתית מודיעינית ומבצעית יעיל בתוך איראן

החיסול בטהראן בא בעיתוי חשוב בעוד המעצמות מנסות במאמץ אחרון להגיע להסכם גרעין חדש עם איראן ובזמן ששר הביטחון בני גנץ מבקר בוושינגטון, כשבמרכז השיחות עם בכירי הממשל עומדת סכנת הגרעין האיראני.

גורמים ביטחוניים בכירים מעריכים כי אם אכן ישראל היא זו שאחראית לחיסול הקצין מ"משמרות המהפכה", הרי שהדבר נעשה לאחר קבלת "אור ירוק" ממשל ביידן.

בין ממשל ביידן לבין ממשלת בנט-לפיד-גנץ ישנן הבנות כי שני הצדדים לא יפתיעו זה את זה בפעולות הקשורות לגרעין האיראני וכי ישראל לא תפעיל את המוסד לפעולות התקפיות על מתקני הגרעין באיראן כדי שלא לחבל במשא ומתן של המעצמות על הסכם הגרעין וכדי שלא לספק לאיראן תירוץ להאיץ את קצב העשרת האורניום.

על פי מקורות זרים, החיסול בטהראן בוצע על ידי שכירי חרב מארגון האופוזיציה האיראני "מוג'אהדון חלק" שהופעלו על ידי המוסד הישראלי.

כללי משחק חדשים

פעולת החיסול של הקולונל האיראני ציאד ח'דאי בטהראן נחשבת לחלק מכללי המשחק החדשים שישראל מנסה להכתיב לאיראן, במסגרת המלחמה החשאית הקרה בין שתי המעצמות האזוריות במזרח התיכון.

פעולת החיסול של הקולונל האיראני ציאד ח'דאי בטהראן נחשבת לחלק מכללי המשחק החדשים שישראל מנסה להכתיב לאיראן, במסגרת המלחמה החשאית הקרה בין שתי המעצמות האזוריות במזה"ת

המלחמה הימית בין איראן לישראל נמצאת כעת במצב של הפסקת אש בלתי רשמית. בסוריה נמשכת המלחמה של ישראל נגד היעדים האיראניים במגמה למנוע את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה והעברת אמצעי לחימה מתקדמים לחזבאללה.

על פי גורמים מדיניים בכירים בירושלים, נפלה ההחלטה בדרג המדיני ביטחוני להגביר את ההרתעה מול איראן, להעביר את המלחמה החשאית לתוך שטחה של איראן עצמה, ולגבות ממנה ישירות את המחיר על פעילות הטרור שלה.

בשנים האחרונות חוסלו באיראן 6 מדעני גרעין וגם אבי תכנית הגרעין האיראנית מוחסן פח'רי זאדה, כל הפעולות האלה מיוחסות למוסד הישראלי. כמו כן ישראל אישרה בעצמה כי גנבה מאיראן את ארכיון הגרעין האיראני במבצע של המוסד הישראלי כדי לחשוף את התוכניות החשאיות של איראן לייצר פצצה גרעינית.

נראה כי החיסול בלב טהראן מעיד על המגמה הצפויה בחודשים הקרובים בתחום המלחמה החשאית בין איראן לישראל. מבחינתה, ישראל מוגבלת כעת בניסיונות לפגוע במתקני הגרעין בגלל התחייבויותיה לממשל ביידן, והיא תתמקד  ביעדים אחרים באיראן כמו פרויקט הטילים הבליסטיים, פרויקט הכטב"מים, ובגופי המודיעין האיראניים שמנסים לפגוע ביעדים ישראליים ויהודים ברחבי העולם.

ההערכה בישראל היא כי איומי איראן בנקמה הם רציניים וכי היא תנסה להפתיע את ישראל בפיגועים בחו"ל בטווח הזמן הארוך יותר.

לפי גורמים מדיניים בכירים בירושלים, הוחלט בדרג המדיני ביטחוני להגביר את ההרתעה מול איראן, להעביר את המלחמה החשאית לשטח איראן עצמה, ולגבות ממנה ישירות מחיר על פעילות הטרור שלה

ייתכן שבטווח הזמן המיידי היא תיזום מתקפת סייבר על אתרים ממשלתיים בישראל או שיגור רקטות וכטב"מים מתאבדים על ידי המליציות הנאמנות לה בסוריה, עיראק או תימן.

יוני בן מנחם הוא חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, מזרחן, עיתונאי, מנ"כל רשות השידור לשעבר, מרצה למזה"ת ותקשורת (צילום: דוד וינוקר)

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
ישראל פשוט מפעילה חוליות של רוצחים שכירי חרב, לקידום מטרותיה הלא צודקות וחבל שכך. כך ברוב מלחמות ישראל (רק ללא שכירי החרב) כך כבר 50 שנים בשטחים הכבושים ועוד ועוד. מדהים איך אין דיון צי... המשך קריאה

ישראל פשוט מפעילה חוליות של רוצחים שכירי חרב, לקידום מטרותיה הלא צודקות וחבל שכך. כך ברוב מלחמות ישראל (רק ללא שכירי החרב) כך כבר 50 שנים בשטחים הכבושים ועוד ועוד.
מדהים איך אין דיון ציבורי על נושא הגרעין האירני. דיון שיתמקד במוסריות הנסיון לשלילת פצצה כזו מאירן. אם לשור המועד (ארה"ב) מותר , למה לאירנים אסור?

עוד 818 מילים ו-4 תגובות
סגירה