איך הסכמנו לחיות תחת שעבוד קיומי שעטוף בעליונות אתנית מדומה

איתמר בן-גביר וחוגגי מצעד הדגלים בירושלים, 15 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
איתמר בן-גביר וחוגגי מצעד הדגלים בירושלים, 15 ביוני 2021

לאשר את מצעד העליונות היהודית ברובע המוסלמי בעיר העתיקה תוך הטלת מגבלות על תושבי הרובע שאינם אזרחים ואינם בוחרים או נבחרים לפרלמנט ששולט בחייהם – פירושו לצעוד בעיניים פקוחות לתוך תבערה. לא הספיק לנו מה שהתחולל לפני שנה?

לאשר את מצעד העליונות היהודית ברובע המוסלמי בעיר העתיקה תוך הטלת מגבלות על תושבי הרובע שאינם אזרחים ואינם בוחרים או נבחרים לפרלמנט ששולט בחייהם – פירושו לצעוד בעיניים פקוחות לתוך תבערה

לשלם שכר רעב למורות לאורך שנים ולהתפלא שהן נוטשות את המערכת המשפילה והמרעיבה – פירושו לצעוד בעיניים פקוחות לתוך קריסת מערכת החינוך. קריסה בעלת השלכות עצומות וקיומיות.

זה נכון גם לגבי שכרן של עובדות סוציאליות ופסיכולוגיות בשירות הציבורי.

וכמה זמן יסכימו הישראלים לשעבד את חייהם בלחץ נורא ובחרדה קיומית כדי לשלם סכומים מופרכים ונפשעים תמורת הזכות לקורת גג? כמה זמן יישארו כאן ילדינו בהעדר אופק כלכלי ללא שעבוד?

השבוע צעדו אנשי העליונות היהודית גם בכפר חווארה כשבידיהם דגלי ישראל באבטחת חיילי צבאנו.

האמת העגומה היא שצעדנו לתוך פלונטר האפרטהייד ברגע שהחלטנו להקים את ההתנחלות הראשונה בגדה. לא באשמת המתנחלים אלא באשמת ממשלות ישראל. משילות? אל תצחיקו.

חיינו – חיי הישראלים – יכולים להיות פשוטים יותר. טובים יותר. רגועים יותר. וכך גם חיי הפלסטינים. אך כשבכירי מפלגת הליכוד מאיימים על האזרחים הערבים בטיהור אתני וכשיושב ראש הכנסת לשעבר, יולי אדלשטיין, מעלה הצעת חוק לביטול ההתנתקות הקרקעית מעזה וצפון הגדה – די ברור לאן אנחנו צועדים.

ומלגות לימודים לחיילים קרביים? חשוב. ובלבד שכל אזרחי המדינה יזכו בסבסוד לימודים מגיל 0 עד סוף התואר הראשון. בלי שום הבדל בין האזרחים והאזרחיות. בלי קשר לשירות הצבאי.

חיינו יכולים להיות פשוטים וטובים יותר. וכך גם חיי הפלסטינים. אך כשבכירי מפלגת הליכוד מאיימים על האזרחים הערבים בטיהור אתני וכשיו"ר הכנסת לשעבר מעלה הצעת חוק לביטול ההתנתקות, די ברור לאן אנו צועדים

מקורות תקציביים לכל אלו? אפשר למצוא אותם בקלות אבל זה מחייב להתעמת עם טייקוני הון וטייקוני קרקעות. זה מחייב מערך מיסוי שונה לחלוטין, צודק ופרוגרסיבי.

1אם יקרה הבלתי ייאמן ובעתיד יהיו מחירי דירות שפויים, שחרור מהשעבוד שלנו שטמון בשעבוד הפלסטינים, משכורות סבירות למורות ולעובדות הסוציאליות, קשר סביר בין המשכורת של כל עובד ועובדת לבין הקיום הכלכלי הבסיסי במדינת ישראל, הורדת מסים על העבודה ומיסוי סביר של ההון הגדול – יביטו צאצאינו לאחור אל הדור שלנו ולא יבינו איך הסכמנו לחיות כך. איך הסכמנו לחיות תחת שעבוד קיומי שעטוף במסך עשן נורא וכוזב של עליונות אתנית מדומה.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 369 מילים ו-1 תגובות
סגירה