דיווח: תחקיר המשטרה קובע שניתן היה להימנע מהפעלה של כוח רב בהלוויית אבו עאקלה

הרשות הפלסטינית: העיתונאית שירין אבו עאקלה נורתה ישירות על ידי כוח צה"ל ● כוכבי: "אף חייל בצה"ל לא ירה במכוון בעיתונאית" ● ארצות הברית הביעה דאגה מכך שמצעד הדגלים, במתכונתו הנוכחית, יביא להסלמה באזור ● דיווח: ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון אמר לגורמים במשרדי ההגנה והחוץ של ארצות הברית שהפרישה מהסכם הגרעין הייתה שגויה

שוטרים מתעמתים עם פלסטינים בהלווייתה של שירין אבו עאקלה במזרח ירושלים, 13 במאי 2022 (צילום: AP Photo/Maya Levin)
AP Photo/Maya Levin
שוטרים מתעמתים עם פלסטינים בהלווייתה של שירין אבו עאקלה במזרח ירושלים, 13 במאי 2022

לקראת מצעד הדגלים ביום ראשון: ב-ynet מדווחים הבוקר כי כל הגורמים – שב"כ, הצבא ומשטרה – המליצו לראש הממשלה נפתלי בנט לקיים את מצעד הדגלים במתכונת הקיימת, שכוללת מעבר בשער שכם. כל ראשי הזרועות גם הזהירו מהתקפלות ברגע האחרון ואמרו כי המהלך יתפרש כחולשה ישראלית.

בגל"צ מדווחים כי נציג משרד החוץ התריע אתמול בדיוני ההערכות למצעד הדגלים: "ברמה הבינ"ל זה יראה כהמשך ישיר לאירועי מות העיתונאית, קחו בחשבון שקיימת תשומ תלב בינלאומית גבוהה מאוד לקראת המצעד".

יועז הנדל מפרסם: כ-70% מהבתים בישראל יכולים להתחבר לסיבים אופטיים.

עודד פורר מבטיח הבוקר: רפורמת הלולים שלו תעבור. בראיון לרשת ב' הוא אומר כי למרות התנגדותו של ח"כ ביטון ואיומו שלא להצביע עם הקואליציה – הדברים יפתרו בהידברות.

פורר הוסיף: "דיונים הם לגיטימיים, ואני בשיח מצוין עם ח"כ ביטון, יחד עם זאת הצעד החריג שהוא עשה אתמול פגע בדברים כי אנחנו במשא ומתן מתקדם עם החלקאים ואחרי הצהרה כזאת אי אפשר לנהל משא ומתן. ביטון חלק מהקואליציה והרפורמות יעברו".

סגן השר שוסטר על חקירת פרשת הצוללות הבוקר בגל"צ: "מדינת ישראל זכאית לדעת את האמת ולשפר את מהלכיה בעתיד. לפעמים מתמהמהים פעמי משיח, אנחנו צריכים לברך על המוגמר ולקוות לעבודה רצינית ומאומצת שתנקה את החשדות הפנימיים ותתווה את הדרך למנהל תקין בהמשך".

חשיפת הניו יורק טיימס על כך שישראל עדכנה את ארה"ב כי היא אחראית לחיסול הבכיר האיראני חסן סיאד חודאי.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון רם בן ברק מודה הבוקר ב-103fm: "אני חייב להסכים שאכן חלה נסיגה בצורה שבה אנחנו שומרים את הדברים אצלנו ואני חושב שזה דבר לא טוב".

עוד אמר בן ברק: "ככל שידוע לי, לא הודאנו ולא לקחנו אחריות, וטוב שכך. עמימות היא דרך נכונה בעניין הזה. יש בינינו הרבה מאוד יחסים קרובים והרבה מאוד שיתופי פעולה, רובם ככולם מסתמכים על אמון, וכשהוא מופר בצורה כזו או אחרת – זה דבר לא טוב שפוגע בשיתוף הפעולה בהמשך. מקווה שהאמריקאים יתחקרו את זה ויבינו איפה הייתה הדליפה ולמה היא קרתה".

"ועדיין בסוף זה נתון לידי מי שביצע פעולה להחליט האם לדברר אותה או לא", הוא מוסיף. "במידה ונרצה להדהד משהו או נרצה להדגיש משהו – אנחנו נדליף דבר כזה או אחר. בעולם המודיעיני, ברגע שאתה מקבל מידע מגורם אחר, אתה לא רשאי לעשות במידה הזה מה שאתה רוצה, זה כלל ברזל כמעט".

הניו יורק טיימס דיווח אתמול את הדברים מפי גורם מודיעיני המעורה בפרטי השיחות בין ירושלים לוושינגטון.

סגירה