עצות אחיתופל - ועכשיו אוקראינה

וולדימיר פוטין והנרי קיסינג'ר במוסקבה, 2021 (צילום: AP Photo/RIA Novosti, Alexei Druzhinin, Pool)
AP Photo/RIA Novosti, Alexei Druzhinin, Pool
וולדימיר פוטין והנרי קיסינג'ר במוסקבה, 2021

במהלך המפגש השנתי של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס 2022, היועץ לביטחון לאומי ומזכיר המדינה האמריקאי בדימוס, הנרי קיסינג'ר בן ה-99, הציע למנהיגי אוקראינה ולמערב לוותר על שטחים מאוקראינה לרוסיה ולנשיאה וולדימיר פוטין, על מנת לסיים את המלחמה ולשמור על הסדר העולמי בטווח הארוך.

היועץ לביטחון לאומי ומזכיר המדינה האמריקאי בדימוס, קיסינג'ר, הציע למנהיגי אוקראינה ולמערב לוותר על שטחים על מנת לסיים את המלחמה ולשמור על הסדר העולמי בטווח הארוך

קיסינג'ר הזהיר, שתבוסה רוסית באוקראינה תגרום לאי יציבות וציין שלרוסיה היה תפקיד מרכזי במאזן הכוחות באירופה ב-400 השנים האחרונות.

קיסינג'ר שיבח את הגבורה האוקראינית במלחמה ואמר שהאוקראינים צריכים עכשיו לנהוג בחוכמה. הוא חושב שאוקראינה צריכה להיות מדינה נייטרלית, שחוצצת בין הגושים ולא חזית.

קיסינג'ר אמר שמנהיגי המערב צריכים לחשוב על היחסים עם רוסיה לטווח ארוך ולא לדחוף את רוסיה לברית מחודשת עם סין.

בחצי השני של השיחה בדאבוס קיסינג'ר נשאל לגבי העימות הדיפלומטי המתפתח בין ארה"ב וסין בנוגע לטייוואן וקרא להפגנת איפוק ולקיום ההסכמות בין סין וארה"ב שכוללות שלילת הפעלת כוח צבאי לפתרון הסכסוך בין סין וטייוואן.

ומה חושבים אזרחי אוקראינה? סקרים אוקראיניים מראים שיש רוב עצום במדינה, המתנגד להעברת שטחים של אוקראינה לשליטה רוסית.

יועצו של הנשיא זלנסקי, מיכאיל פודוליאק, הגיב בזעם וכתב שקיסינג'ר יסכים לתת לרוסים גם את פולניה וליטא והוסיף עקיצה שהאוקראינים נלחמים עכשיו בשוחות ומגינים על הדמוקרטיה ואינם יכולים להקשיב לפניקה של דאבוס.

יועצו של זלנסקי הגיב בזעם וכתב שקיסינג'ר יסכים לתת לרוסים גם את פולניה וליטא, והוסיף עקיצה, שהאוקראינים נלחמים עכשיו בשוחות ומגינים על הדמוקרטיה ואינם יכולים להקשיב לפניקה של דאבוס

גולדה מאיר, ילידת אוקראינה ואישיות נערצת באוקראינה, הייתה צריכה לדעת ב-1973 שמסוכן להקשיב לעצותיו של קיסינג'ר.

קיסינג'ר יעץ ולמעשה גם דרש ממנהיגי ישראל, ערב מלחמת יום הכיפורים, לא לפתוח במכה מונעת, למרות שידע שהמלחמה תפרוץ באותו יום. בנוסף, עצר את הסיוע הצבאי לישראל בשבוע הראשון של המלחמה, כדי לכפות על ישראל הפסקת אש במקום.

קיסינג'ר דחף את ישראל אל פי התהום על ידי עצות אחיתופל שהעביר לגולדה מאיר בערוץ החשאי דרך השגריר בוושינגטון שמחה דיניץ וסגנו מרדכי שלו.

לקראת סיום המלחמה ב-23 באוקטובר 73, בתדריך זחוח לבכירי הסגל של מחלקת המדינה האמריקאית, קיסינג'ר אמר שתוצאות המלחמה הן הישג גדול למדיניותו במזרח התיכון. כל זאת תוך התעלמות מהאבדות הקשות של ישראל ושל הערבים במלחמה, מעל 20,000 הרוגים ועוד אלפי פצועים בשלושה שבועות משני הצדדים.

את התדריך הזחוח התחיל בהכחשה שדרש מישראל לעצור את המכה המונעת בפתיחת המלחמה, למרות שהוא עצמו דיווח לנשיא בבוקר של ה-6 באוקטובר שכך עשה.

מסיבה שאינה ברורה, קיסינג'ר ביקש להשהות את הדיווח הבהול הזה על המלחמה שעומדת לפרוץ במזרח התיכון לנשיא ניקסון לשעה 09:00 בשעון וושינגטון, כשעה לאחר שפרצה המלחמה בפועל, בסביבות השעה שתיים בשעון ישראל.

גולדה מאיר, ילידת אוקראינה ואישיות נערצת באוקראינה, הייתה צריכה לדעת ב-1973 שמסוכן להקשיב לעצותיו של קיסינג'ר. קיסינג'ר דחף את ישראל אל פי התהום בעצות אחיתופל שהעביר לגולדה

תהא הסיבה להשהייה התמוהה הזו אשר תהא, ההוראה לחדר המצב בבית הלבן של קיסינג'ר להשהות את הדיווח לנשיא מוכיחה, שקיסינג'ר פעל על דעת עצמו וללא ידיעתו של הנשיא ניקסון.

ממש כמו שעשה גם בסיום המלחמה כשהורה על כוננות גרעינית DEFCON III  ללא ידיעתו של הנשיא ניקסון, ששמע רק למחרת על התרגיל המסוכן מאוד לשלום העולם שעשה קיסינג'ר מול הרוסים בלילה הקודם.

קיסינג'ר, כיועץ לביטחון לאומי וכמזכיר המדינה האמריקאי, תמך בשורה של דיקטטורים שביצעו פשעי מלחמה ופגעו באלפי אזרחים חפים מפשע, כמו סוהרטו באינדונזיה, יחיא ח'אן בפקיסטן, אוגוסטו פינושה בצ'ילה ורפאל וידלה בארגנטינה.

קיסינג'ר, איש המניפולציות וההונאה, הפעיל ערוצים חשאיים רבים במקביל, פעל לעיתים מאחורי גבו של נשיא ארה"ב, והסתיר תכנים קריטיים מהערוצים החשאיים שניהל מארגוני המודיעין האמריקאים, כפי שאמר אחרי המלחמה ראש הסי. איי. אי וויליאם קולבי.

קיסינג'ר גם פעל מאחורי גבו של הקונגרס האמריקאי לעיתים, כמו במקרה של הפצצות השטיח הלא חוקיות בקמבודיה. קיסינג'ר לא התייחס ולא התנצל על אובדן חיי אדם, על מותם של אלפי אזרחים וחיילים, על ההרס הנורא שהדיקטטורים האלו עשו בתמיכתו, בזמן שהוא דיבר וכתב על שמירת היציבות והסדר העולמי במפגשים נוצצים ומתוקשרים כמו המפגש השנתי של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס 2022.

יתכן שבמקביל לעצה הוותרנית שקיסינג'ר נתן למנהיגי אוקראינה והמערב, הוא מנהל ערוצים חשאיים עם מנהיג רוסיה ואחרים, כפי שעשה בזירות השונות אותן ניהל בשנות השישים והשבעים.

יתכן שבמקביל לעצה הוותרנית שקיסינג'ר נתן למנהיגי אוקראינה והמערב, הוא מנהל ערוצים חשאיים עם מנהיג רוסיה ואחרים, כפי שעשה בזירות השונות אותן ניהל בשנות השישים והשבעים

צריך להיזהר מאוד מעצותיו של אדון המשחק. הצד האפל של הנרי קיסינג'ר מאוד מאוד אפל, כך אמר הסופר האמריקאי סימור הרש מחבר הספר "מחיר הכוח, קיסינג'ר והבית הלבן".

צריך גם ללמוד מניסיונה של גולדה מאיר, שנתנה אמון מלא בעצותיו של קיסינג'ר לפני ובמהלך מלחמת יום-הכיפורים, ונאלצה להתעמת עמו במרירות רבה מיד לאחר המלחמה, בעת ביקורה בוושינגטון ב-1 בנובמבר 1973.

ד"ר רמי רום הוא דוקטור לכימיה פיזיקלית, עורך פטנטים וחוקר עצמאי של מלחמת יום כיפור.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 724 מילים ו-1 תגובות
סגירה