אוצר מילים
מושגי יסוד להבנת המציאות הישראלית
כְּאֵב בֶּטֶן 134

אחרי שגמרנו להזדעזע מנאום כאב הבטן של מירי רגב, כל מה שצריך לעשות זה פשוט להקשיב לנאמני נתניהו ולהבטחותיהם המפורשות מה יעשו כשיחזרו לשלטון

השבוע חטפנו כאב בטן מלווה בבחילה כשהתברר כי ברגע שמתקרבת אפשרות להפיל את הממשלה, למירי רגב – עד לא מזמן שרת התרבות של ישראל – לא כואבת הבטן על חיילים, על נשים מוכות ואפילו על מקרי אונס.

ההתנצלות של רגב על דבריה כבר הייתה פליק-פלאק רטורי אגדי ממש. "אני מתנצלת בשם מי שהבין חצאי דברים שלי", היא צוטטה, כשהיא מצליחה לזלזל באינטליגנציה של מאזיניה, תוך שהיא כאילו חוזרת מדבריה.

נאום כאבי הבטן של רגב היה חוליה מכוערת בשרשרת של אירועים שמסעירים לאחרונה את המערכת הפוליטית. לא צריך להיות עמית סגל כדי להבין שהממשלה הנוכחית שורדת בקושי רב, מתמודדת עם אתגרים פוליטיים לא פשוטים ותתקשה להוציא את ימיה.

נאום כאבי הבטן של רגב היה חוליה מכוערת בשרשרת של אירועים שמסעירים לאחרונה את המערכת הפוליטית. לא צריך להיות עמית סגל כדי להבין שהממשלה שורדת בקושי רב

וכשהטמפרטורות עולות – ההתבטאויות מחריפות, הפרשנים מפרשים, החוזים חוזים, ההוזים הוזים, וממליכי המלכים ממהרים לנתח את האינטרסים השונים והבריתות האפשריות והבלתי אפשריות, כמו סייסים מנוסים, שבודקים את שיניו הרקובות של סוס צולע, שניתן להם במתנה.

הכול נראה מפותל עד מאוד, לפעמים בלתי סביר בעליל, מלבד עניין אחד לא בלתי חשוב: איך יראו חיינו בארץ הקשוחה הזאת, אם מירי רגב וחבריה יצליחו להגשים את חלומם ולהחזיר את בנימין נתניהו לשלטון?

בנימין נתניהו, צילום מסך מסרטון פייסבוק שלו
בנימין נתניהו, צילום מסך מסרטון פייסבוק שלו

כדי לענות על השאלה הזו, אין צורך בכישורי נבואה יוצאי דופן. תומכיו הנאמנים של נתניהו מספרים לנו בשנה האחרונה מה הם יעשו כשאו-טו-טו יחזרו לשלטון – בעזרת השם ביבי.

ומאחר שהאו-טו-טו הזה נראה קרוב מתמיד, כל מה שצריך לעשות כדי לדעת מה צפוי לנו, זה פשוט להקשיב להם ולהאמין שהם אכן מתכוונים לכל מילה שהם אומרים.

שלטון החוק

מה יקרה?

המילה 'צדק' תימחק מהלקסיקון. כל שופטי בית המשפט העליון יוחלפו. לספר החוקים תתווסף פסקת התגברות, שתאפשר לכנסת להתגבר על כל פסיקה של השופטים. תוקם וועדת חקירה ל"התנהלות כנופיית שלטון החוק".

למה ואיך זה יקרה?

"אם אני אהיה יו"ר הכנסת, אני לא נותן להם (לאנשי הקואליציה הנוכחית) להיכנס לשטח הכנסת. שילכו לבית המשפט העליון שלהם. גם את השופטים שם נחליף מייד – ביום שננצח. נגמר הסיפור הזה של בגין 'יש שופטים בירושלים'. אנחנו נדרוס אותם. נביא להם חוקים על הראש שהם לא יתאוששו 20 שנה. כדי לשלוט נמחק את המילה 'צדק'. היא לא קיימת יותר. השמאלנים הם העשירים ובעלי הנכסים במדינה".

(דודי אמסלם בדיון "ספייס" בטוויטר, נובמבר 2021)

ח"כ דוד אמסלם (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
ח"כ דוד אמסלם (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

"בעבר ניסיתי להעביר חוק לשלילת קצבאות למשפחות מחבלים. מי שבלם את שלילת הקצבאות ממשפחות מחבלים זה בג"ץ. לכן, כשנחזור לממשלה, חובה להעביר את פסקת ההתגברות".

(יואב קיש, רדיו קול חי, מרץ 2022)

"כשנחזור לשלטון נקים ועדת חקירה לבדיקת ההתנהלות של כנופיית שלטון החוק".

(שלמה קרעי בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב, ינואר 2022)

"אנחנו צריכים להיות מפוכחים ולהבין שמדובר כאן בזאבים שטורפים כל מה שזז ואם אנחנו לא נדע לרסן אותם ולהכניס אותם למכלאה, בסוף הם יאכלו אותנו שוב פעם ואז המדינה הזאת תלך לפי תהום. לא תהיה מדינה יהודית, כך אני מאמין".

(דודי אמסלם בדיון "ספייס" בטוויטר, נובמבר 2021)

מה יקרה?

בכירי פרקליטות המדינה ייענשו בחומרה. היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט יפוטר רטרואקטיבית ולא ימונה לעולם לתפקיד ציבורי.

למה ואיך זה יקרה?

"100 טון אקונומיקה סמיכה פקק כחול על הפרקליטות כשנחזור. הפקידים הרקובים ייחקרו. הפקידים הרקובים ייענשו. הפקידים הרקובים ישלמו על הפיכה שלטונית שהצליחה. ממליצה לפקידים הרקובים לגייס עורכי דין כבר עכשיו, כי נחזור מהר מכפי שהם חושבים".

(גלית דיסטל אטבריאן בטוויטר, אפריל 2022)

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן בהפגנה נגד הממשלה בתל אביב, 7 בדצמבר 2021 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
ח"כ גלית דיסטל אטבריאן בהפגנה נגד הממשלה בתל אביב, 7 בדצמבר 2021 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

"היום, הוא (מנדלבליט) כמעט ולא קיים, כי הממשלה החדשה טובה ליד הנעלמה שתופסת אותו בגרון. גם אם עד אז הוא יסיים את תפקידו, הייתי מפטר אותו רטרואקטיבית, ומברר את עניין תיקיו הפתוחים וממתינים לבירור דין. חשוב ביותר למנוע מאדם כזה להגיע למשרה ציבורית רמה בהמשך. יש לוודא שהוא, ניצן, זילבר וחבר מרעיהם לא ישמשו בתפקידי מפתח בציבוריות הישראלית".

(שלמה קרעי, ערוץ 20, ספטמבר 2021)

ערביי ישראל

מה יקרה?

הערבים נמצאים בארץ בטעות, ולכן אולי יגורשו בעתיד. ערבי שלא יתגייס לצה"ל ייאבד את כל זכויות האזרח. כפרים ערבים ינותקו מרשת החשמל. ובאשר לחברי הכנסת הערבים? מאחר שהם טרוריסטים – הם יטופלו כמו טרוריסטים.

למה ואיך זה יקרה?

"ערבי שלא ישרת בצה"ל ולא יהיה נאמן למדינה, לא יקבל שום זכות. שום זכות מהמדינה. כלום. בגלל שככה זה עובד – אם אתה לא נאמן למדינה, המדינה לא אמורה להיות נאמנה אליך. אין דבר כזה בעולם".

(דודי אמסלם, נאום בכנסת, פברואר 2022)

"אתם (חברי הכנסת הערבים) פה בטעות. כי בן-גוריון לא גמר את העבודה ולא זרק אתכם ב-48'. זאת האמת. איתכם אין לי שיג ושיח".

(בצלאל סמוטריץ' בנאום בכנסת, אוקטובר 2021)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

"אנחנו ננתק אתכם (הערבים) מרשת החשמל כשנחזור לשלטון".

(דודי אמסלם בכנסת, בעקבות העברת חוק החשמל, ינואר 2022)

" זיכרו את 48. זיכרו את מלחמת העצמאות שלנו והנכבה שלכם, אל תמתחו את החבל יותר מידי. די לטרור הפנימי של ערביי ישראל. די לאלימות נגד יהודים בערים המעורבות, אם לא תרגעו אנחנו נלמד אתכם לקח שלא יישכח".

(ישראל כ"ץ בכנסת, מאי 2022)

"אני לא מכליל את הערבים כערבים, יש ערבים מצוינים, יש ערבים של אהלן וסהלן, אבל כרגע עם הערבים שבכנסת אין עם מי לדבר לא כי הם ערבים אלא כי הם טרוריסטים.

"עיסאווי פריג', תראה איך הוא מדבר על כפר קאסם. הוא חביב כזה ומנסה להתחבר – מה שנקרא ערבי מחמד, אבל מה שהוא חושב עלי ועליך אל תטעה, הוא רוצה לזרוק אותנו בדיוק כמו אחמד טיבי. חברי הכנסת הערבים רואים אותי וזזים. כי אני יודע שהם אויבים ומתייחס אליהם כאל אויבים".

(איתמר בן-גביר, כנס ערוץ 7, פברואר 2022)

ח"כ איתמר בן-גביר מתעמת עם הפלסטינים בשכונת שייח' ג'ראח, 27 בפברואר 2022 (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
ח"כ איתמר בן-גביר מתעמת עם הפלסטינים בשכונת שייח' ג'ראח, 27 בפברואר 2022 (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)

משילות

מה יקרה?

יבוטלו וועדות האיתור ונבחרות הדירקטורים. מינויים בכירים ייקבעו אך ורק על ידי הממשלה. הממלכתיות תבוטל לאלתר ותוחלף במשילות קשוחה.

למה ואיך זה יקרה?

"אנחנו מודעים לטעויות. אחת הטעויות זה לשמור על ממלכתיות ולא למשול. אז הלקח שלי זה למשול ולגלות משילות ברגע שאנחנו חוזרים לשלטון".

(גלית דיסטל אטבריאן, רדיו גלי ישראל, אוקטובר 2021)

"האוניברסיטאות, בתי הספר ובתי המשפט הם נגד מזרחים. כל פקיד שממנים ישר מתהפך על הליכוד. זה לא יקרה יותר. האנשים במדינה מרגישים מושפלים, הם ירוצו לקלפי וננצח. ואז אין יותר וועדות איתור, אין יותר נבחרת דירקטורים. הממשלה תהיה וועדת האיתור – רק אנחנו נמנה. פקיד שלא יעזור לנו, נחתוך לו את המשכורת".

(דודי אמסלם בדיון "ספייס" בטוויטר, נובמבר 2021)

מה יקרה?

בעזרת השם תוקם וועדת חקירה ממלכתית לבדיקת כל המחדלים של חברי ממשלת בנט-לפיד.

למה ואיך זה יקרה?

חברת הכנסת מירי רגב מתראיינת לתקשורת בירושלים, 24 במאי 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חברת הכנסת מירי רגב מתראיינת לתקשורת בירושלים, 24 במאי 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אחרי שהממשלה הזאת תיפול ואנחנו נחזור בעז"ה, נקים וועדות החקירה על הממד החמישי, על מינויי הדירקטורים ועל כל ההתנהלות הקלוקלת של הממשלה הזאת"

(מירי רגב, טוויטר, ינואר 2022)

"בעזרת ה' כשנחזור בקרוב להנהגת המדינה, נקפיד להקים הרבה מאוד ועדות חקירה שיבדקו את ההתנהלות המבישה של הממשלה הזו".

(מיקי זוהר, טוויטר, ינואר 2022)

מה יקרה?

התקציב המדינה הנוכחי יוחלף בתקציב שונה לחלוטין, הכולל מס עיזבון. יוטל מיסוי גבוה על חברות גדולות, על העשירים ועל מוצרי יוקרה.

למה ואיך זה יקרה?

"ממשלת מדושני העונג. הם חזקים על חלשים בגלל זה הם מטילים מס על משפחות ברוכות ילדים שקונות לכבוד שבת שתייה מתוקה, במקום להטיל מס על שתייה שמזיקה הרבה יותר כמו וויסקי, וודקה יקרה, יין לבן. המכנה המשותף לכל הגזרות והעלאת המסים הם שמי שישלם את המחיר שלהם הם השכבות החלשות ואנשים שאין להם. הם מעלים את מחירי החשמל, מחירי התחבורה הציבורית, הלחם, מטילים מס על ביקור רופא, על שתייה מתוקה ועל מוצרים חד פעמיים. הם פוגעים גם בחקלאים במקום לקחת מאלה שיש להם ולהטיל מס עזבון, מיסוי על מוצרי יוקרה, ומס על רווחי העתק של חברות הענק".

(אריה דרעי בישיבת סיעת ש"ס, אוגוסט 2021)

יו"ר ש"ס אריה דרעי במסיבת עיתונאים שכינס בכנסת בעקבות גזר דינו, 2 בפברואר 2022 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
יו"ר ש"ס אריה דרעי במסיבת עיתונאים שכינס בכנסת בעקבות גזר דינו, 2 בפברואר 2022 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מה יקרה?

תבוטל רפורמת הגיור שהעביר השר המתיוון מתן כהנא. כל מי שיתגייר תחת הרפורמה של אנטיוכוס יאולץ להתגייר מחדש. הממשלה תתנקם במוסלמים.

למה ואיך זה יקרה?

"בתוך שנה-שנתיים נחזור לשלטון ונבטל את הגיורים שיקוימו על פי המתווה החדש. כל הגרים החדשים שיגוירו כך יצטרכו לעבור גיור מחדש על מנת להיחשב יהודים".

(בצלאל סמוטריץ' בתדרוך לעיתונאים, ינואר 2022)

"פניתי הבוקר לחברי הכנסת של רע"מ והבהרתי להם את השלכות התמיכה שלהם בחוק הגיור וההתערבות שלהם בענייני היהדות על יחסי היהדות והאסלאם במדינת ישראל. נפעל מולם 'מידה כנגד מידה'. אם הם יפגעו ביהדות אנחנו נעשה אותו דבר לאסלאם כשנחזור בעזרת השם לשלטון"

(בצלאל סמוטריץ', טוויטר, ינואר 2022)

מה יקרה?

וכמובן, ההתנחלויות יורחבו מאוד. עשרת אלפים מתנחלים ייושבו בחברון.

למה ואיך זה יקרה?

"מגיע לציונות הדתית ולמחנה הלאומי לחזור ולהיות בשלטון. אני לא מנטורי קרתא, אני מכוון לשלטון. וכשנחזור, אנחנו נהיה המנסור עבאס של ביבי. נגיד לנתניהו, אין עוד 10,000 יהודים בחברון? אין ממשלה".

(איתמר בן-גביר, כנס ערוץ 7, פברואר 2022)

* * *

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
עוד 1,264 מילים ו-4 תגובות
סגירה