לא ירושלים הייתה על ראש שמחתם

בנימין נתניהו בכותל לרגל יום ירושלים, 22.5.2022 (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)
אריה לייב אברמס, פלאש 90
בנימין נתניהו בכותל לרגל יום ירושלים, 22.5.2022

גיבורי ה"ריבונות" בירושלים, לוחמי "שחרור ירושלים" של שנת 2022, ניתנים לזיהוי. לפי לבושם – חולצות לבנות, ציציות, כיפות ופאות; לפי חיוכם הסרקסטי, השחצני, המתגרה ומבזה; לפי הריקוד האקסטטי המופרד בין נערים לנערות; ולפי קריאות השטנה, השנאה והגזענות: מוות לערבים, שיישרף המסגד, מוחמד מת ועוד.

גיבורי ה"ריבונות" בירושלים, לוחמי "שחרור ירושלים" שנת 2022, ניתנים לזיהוי. לפי לבושם, חיוכם המתגרה, הריקוד האקסטטי המופרד וקריאות השטנה והגזענות: מוות לערבים, שיישרף הכפר, מוחמד מת ועוד

אלה ה"צנחנים" שהציונות הדתית שולחת כל שנה למצעד הדגלים בירושלים, תוך שהיא מדירה משם את כל הצנחנים האמיתיים בני ה-75+ ואת כל הציבור החילוני.

הצעירים המוסתים והמסיתים הללו בחלקם לא ישרתו בצה"ל, מעטים ישרתו בישיבות ההסדר שירות מקוצר. החרדים שביניהם לא ישרתו כלל. הם פטורים מהמלחמה על ירושלים מאז הקמת המדינה.

אבל כל הנוער הזה ישתתף במסע הגזעני, האלים, החצוף, הקורא תיגר על משילות ממשלת ישראל ועל חופש הפולחן לבני כל הדתות על פי מגילת העצמאות.

מדובר בחבורה של אלפי צעירים, המתקוממת כל שנה ביום ירושלים ולעיתים בימים אחרים של זעם וכאב אחרי פיגועים – נגד המדינה, הדמוקרטיה ונגד האוכלוסייה הערבית בישראל והפלסטינית במזרח ירושלים.

חלק מהצעירים האלה פטורים מהמלחמה על ירושלים מאז הקמת המדינה. אבל כל הנוער הזה ישתתף במסע הגזעני, האלים, החצוף, הקורא תיגר על משילות ממשלת ישראל וחופש הפולחן לבני כל הדתות

התמונות של הכאת אישה זקנה שיכולה להיות סבתא שלהם והשפרצת גז פלפל לפרצופה ואחר כך הימלטות ממקום העימות, מעידות כאלף עדים במי מדובר.

חבורה עלובה, פחדנית, מתסיסה לשם התססה, גזענית כבר אמרנו, מסיתה כבר אמרנו, אבל בעיקר מדובר בנוער שבמעשיו הנפשעים ישפיע על גורל המדינה יותר מכל מלחמה.

כשתפרוץ מלחמת דת או אלימות של מחבלים, על רקע ההתנכלות שלהם בהר הבית ובעיר העתיקה לכל מה שיקר למוסלמים ולתושבי העיר הערבים, הם יבלו בישיבות. יחליפו צ'פחות וסמסים על "הצלחתם" להבעיר את האזור, ויחכו למלחמת גוג ומגוג כדי להקים את המקדש, או לטרנספר את הערבים, או לכבוש שוב את מה שכבר כבשנו בששת הימים.

הפוליטיקאים שלהם לעולם לא יתערבו ולא יתייחסו להתנהגותם ותמיד יעטפו את האירועים בטענה כי לישראלים מותר להניף דגל בכל מקום, זו מדינתנו, אף אחד לא יפחיד אותנו וקלישאות שקריות נוספות.

כשתפרוץ מלחמת דת או אלימות מחבלים, על רקע ההתנכלויות בהר הבית ובעיר העתיקה לכל מה שיקר למוסלמים ולתושבי העיר הערבים, הם יבלו בישיבות. יחליפו צ'פחות וסמסים על "הצלחתם" להבעיר את האזור

אבל האמת היא שהימין הדתי לאומני מתנהג בטירוף. האמת היא שמי שעומד מאחורי הנוער הזה – רבנים קיצוניים, דברי הלכה הזויים נגד הגויים, נגד השמאל, נגד הממשלה, נגד נשים ולהט"בים, נגד פלסטינים וערבים בכלל – מי שעומד מאחוריהם הם פוליטיקאים ציניים שרק רוצים לחזור לשלטון באמצעות כאוס, מלחמה על רקע דתי או פוליטי ויהיה המחיר אשר יהיה.

בהפגנת מצעד הדגלים נישאו ללא בושה דגלי הליכוד ודגלים עם תמונות נתניהו. לא ירושלים הייתה על ראש שמחתם אלא החזרת הימין הקיצוני בראשות נתניהו ובן גביר לשלטון.

מילה על ממשלת ישראל הנוכחית.

המלחמה שאסרו עליכם בני הציונות הגזענית הללו, המשתמטים באוהלה של תורה, ולמעשה אסרו אותה על כולנו – היא מלחמה בכלים שאתם חייבים להיערך אליה. מול הפצת דברי הבלע התעמולה והשקרים צריך לעמוד יומיום מול הציבור ולהציג את העובדות. לחשוף את מנהיגי השקר, את המסיתים ואת הרבנים והפוליטיקאים שמתסיסים את האזור.

טקסטים בווטסאפ או בטוויטר זה לא מספיק. המלחמה מתנהלת גם באולפני הטלוויזיה, כאשר ערוץ מרכזי 12 מנסח שאלת תעמולה בערב שישי כאילו היא שאלה לגיטימית.

המלחמה מתנהלת ברחובות ירושלים ובערים המעורבות והיא מתנהלת בכנסת על גבם של חברי כנסת חלשים באופיים. על אלה בונה הימין את חזרתו לשלטון כאשר אמצעי ההפחדה וההסתה הם הדלק של כל המהלך הזה.

בהפגנת מצעד הדגלים נישאו ללא בושה דגלי הליכוד ודגלים עם תמונות נתניהו. לא ירושלים הייתה על ראש שמחתם אלא החזרת הימין הקיצוני בראשות נתניהו ובן גביר לשלטון

התגוננות יומיומית מפני המעשים הללו היא הגנה על הדמוקרטיה.

במקום שר לענייני התפוצות צריך כאן שר רציני לענייני הגנה מפני תעמולת הזוועה ומעשי האלימות של הימין המטורף האלים והגזעני.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 602 מילים ו-1 תגובות
סגירה