משרד החוץ האמריקאי: ארצות הברית מחויבת לפתיחת קונסוליה פלסטינית בירושלים

בית המשפט דחה את בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום בעניין פגישת נתניהו-פילבר, אך התיר להוסיף עדים ● המשרד להגנת הסביבה: בכל גל חום בארץ ישנה תמותה עודפת של 45 איש בממוצע ● נחשף הסדר ניגוד העניינים של ליברמן: לא יעסוק בנושאים הקשורים להראל ויזל, משה ליאון, צ'נוי, מילצ'ן ושלאף ● הכנסת אישרה לאסור פרסום של מוצרי טבק בעיתונות המודפסת

הקונסוליה לשעבר של ארצות הברית ברחוב אגרון בירושלים במרץ 2019 (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
AP Photo/Ariel Schalit
הקונסוליה לשעבר של ארצות הברית ברחוב אגרון בירושלים במרץ 2019

מיכאל ביטון סיים פגישה נוספת בלשכת ראש הממשלה הלילה. בגל"צ מדווחים כי הוא ביקש לוודא שוב שיבוצעו השינויים אותם ביקש ברפורמות הלולים והתחבורה. הבוקר הוא צפוי להתייחס לנושא בוועדת הכלכלה. 

ברשת ב' מדווחים הבוקר על אולטימטום של בכירים בקואליציה לרע"ם: הצביעו בעד חוק יהודה ושומרון – או שההחלטה על תקנים חדשים לאימאמים והחלטות נוספות יוקפאו

גדעון סער התייחס הבוקר לחוק תקנות שעת חירום שמחיל את סמכותה המשפטית של ישראל על השטחים – שלא עלה להצבעה מכיוון שלא הושג רוב. לדבריו: "החוק קיים מאז מלחמת ששת הימים ותמיד הוארך על ידי הכנסת. זה חוסר אחריות לאומית לא להעביר אותו. זה פגיעה בישראל וגם במתיישבים מעבר לקו הירוק".

לדברי סער זהו משחק חסר תקדים של האופוזיציה ומעולם לא עלה על דעתו לעשות דבר כזה גם לא כשהיה באופוזיציה.

האם תושג הצבעת רע"ם תצביע בעד החוק? לדברי סער "עוד שישה ימים נדע. אני לא נביא ולא פרשן פוליטי. השבוע הבא יהיה מבחן האם הקואליציה תמשיך להתקיים או לא".

סער הסביר כי אין אפשרות לא לתמוך בחוקים כמו באופוזיציה ו"מי שבוחר לא לתמוך בהחלטןת ממשלה אינו רוצה בממשלה הזו".

אורנה ברביבאי על יוקר המחיה בגל"צ: "אי אפשר להתעלם מהמצב הגלובלי, בהקשר של הקורונה והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה. כאן, בישראל, אנחנו נוהגים באחריות מקסימלית כדי להוריד את המחירים. זה לא יקרה ביום אחד".

יפה בן דוד התייחסה הבוקר ברשת ב'  להפגנת המורים ואמרה: "אנחנו לא נרפה וזו רק יריית הפתיחה. חושבת שזאת הזעקה הגדולה ביותר שנשמעה אי פעם במדינה ובפרט אצל ציבור עובדי ועובדות ההוראה. אנחנו נמצאים במצב הקשה ביותר במערכת החינוך".

סגירה