"קפטן, אפשר להמשיך איתך למועצה?"

תחקיר זמן ישראל בונה חופשי: מנחת הבונים מתרחב בשנים האחרונות בחסות המועצה האזורית חוף הכרמל – על אף שהיא לא נהנית מרווחיו ● במקביל, היזם והבעלים של המתחם דן מוקדי מקיים קשר קרוב עם ראשי המועצה ● מוקדי תרם לקמפיין של אסיף איזק והופיע לצדו בשורה של אירועים, בזמן שהמועצה מפרסמת את המנחת בהתלהבות ● איזק: "דן אדם מקסים, שהיה פעיל בבחירות כמו 150 פעילים אחרים" ● הבונים לטיס: כתבה שלישית בסדרה

אסיף איזק בקמפיין הבחירות שפרסם בפייסבוק לראשות מועצת חוף הכרמל, 2018 (צילום: מתוך סרטון הקמפיין של אסיף איזק)
מתוך סרטון הקמפיין של אסיף איזק
אסיף איזק בקמפיין הבחירות שפרסם בפייסבוק לראשות מועצת חוף הכרמל, 2018

בשנת 2018 צעד אסיף איזק, אז כמועמד טרי לראשות מועצת חוף הכרמל, על המסלול של מנחת "פרדייב". המטוס החום הקל מדגם 4x-csx, המוכר מפרסומי הצניחה החופשית של האתר, המתין לו על המסלול ביחד עם קברניט בסרבל טיסה. חדי העין יכולים לזהות את השם המודפס על גבו: "פרדייב".

את המנחת עצמו, שיושב על פיסת נוף מרהיבה בין מושב הבונים מדרום לבין עתלית בצפון, קל לזהות. בקרוב הוא יגדל משמעותית לאורך, לרוחב ולעומק. יש מי שמאמין שאפשר יהיה גם לשמוע אותו יותר – ביום ובלילה.

המוזיקה שמלווה את הצעידה הבוטחת של איזק קצבית ומותחת, כמו במערבון אקדוחנים בצוהרי יום חם ומהביל בחודש אוגוסט. המטוס ממריא אל על ואיתו עפות גם ההבטחות לעידן חדש עבור אחד האזורים היפים ואולי המוחמצים בישראל: רצועת חוף למרגלות הכרמל עם מפרצונים מסעירים, גבעות חול רומנטיות, מבצר דרמטי, מערות מסתוריות וגבעות מוריקים.

בשנת 2018 איזק קיווה לתפוס את הפיקוד על האזור כולו, אם רק יתנו לו את הכוח. ארבעה חודשים לפני שנבחר הוא מנה חלק מהטעויות הגדולות והגנבות הקטנות שהתושבים לא מודעים להן ("יש מי שמקדם סלילת ציר עורקי שיחצה את פארק הכרמל בשטח המועצה! במשמרת שלי זה לא יקרה"; "פה, ממול, מתכוונים לתקוע לנו אסדת גז! זאת מלחמה על הבית!").

אסיף איזק לראשות מ.א. חוף הכרמל – שמירה על הסביבה

שמירה על הסביבה היא ערך עליון ראוי לכולנו, בטח ובטח עבור מי שמתגוררים בחוף הכרמל – אחד מהאיזורים הטבעיים הכי ייחודיים במדינה (ולא רק. גם אונס"קו כבר הכירו בנחל המערות שבשטחנו כאתר מורשת בינלאומי).הרי הכרמל, אתרי המורשת – מעתיקות קיסריה דרך נחל המערות ועד למחנה המעפילים בעתלית, פינות החמד המקומיות, וכמובן חופי הים שלנו – שסכנה מוחשית מאוד מאיימת עליהם בימים האלה – כל אלה ניתנו לנו מאבותינו על מנת שנשמור עליהם, ונעבירם לילדינו ולנכדינו במצב הטוב ביותר. כראש מועצה אני מתחייב לשים את הנושא בראש סדרי העדיפויות!אי אפשר לסיים פוסט שעוסק בשמירה על הסביבה, מבלי לומר שוב לכל מי שעוד לא שמע – גשו למאהל המחאה של שומרי הבית. אין מאבק חשוב יותר כרגע!ערב טוב,אסיף.

Posted by ‎אסיף איזק – ראש מועצת חוף הכרמל‎ on Monday, July 9, 2018

כשהוא נוחת בחזרה במנחת "פרדייב" – רגע לפני שהוא נפרד מהקברניט – זורק איזק משפט שבדיעבד נשמע אירוני: "תגיד, קפטן", הוא אומר, "אפשר להמשיך איתך למועצה?"

"החוקים קיימים, נשמור אותם ונשמור על החופים", הבטיח איזק. מגבוה, הכול נראה מאוד יפה ואכיף. שם, אין יזמים תאבי בצע שמתחמנים את הרשויות, קבלנים חסרי גבולות שמבקשים לבנות על פי צרכיהם, ראשי ערים שמסתחבקים עם אנשי העסקים לפני ואחרי הבחירות – ומליאת מועצה שחותמת על טירלולים סביבתיים שאחר כך משלמים עליהם מחיר גבוה, בלי להבין אפילו מה ההשלכות.

מהאוויר, איזק שידר מסר חיובי: אנחנו ניקח את השטח היפה הזה מעלה מעלה, בעזרת הציבור, למען הציבור. כשהוא נוחת בחזרה במנחת "פרדייב" – רגע לפני שהוא נפרד מהקברניט – זורק איזק משפט שבדיעבד נשמע אירוני: "תגיד, קפטן", הוא אומר, "אפשר להמשיך איתך למועצה?"

בעלי המנחת, דן מוקדי, אמר לזמן ישראל כי המטה לא שילם עבור התענוג להשתמש במתקני המנחת לצורך סרטון בחירות. לדבריו, ההטבה הזאת ניתנה בחינם:  "עורך הסרטון (שלא קשור לפרדייב) ביקש לאפשר למר איזק ואדם נוסף (עובד בפרדייב, א"ה) להצטלם במטוס כשהוא חונה על הקרקע דומם, וכך היה. כל השאר היה תעלולי עריכה. פרדייב לא גבתה תמורה במקרה הזה כמו במקרים דומים אחרים".

איזק באמת המשיך למועצה והוא עומד בראשה כבר שלוש וחצי שנים. בחודשים האחרונים הוא מנסה להדוף טענות מצד תושבי האזור ומפעיליו לפיהן "השמורה האווירית פרדייב" נהנית מפריווילגיות מצד המועצה, ומהעלמת עין ממטרותיו האמיתיות של היזם מוקדי.

אסיף איזק (צילום: Flash90)
אסיף איזק (צילום: Flash90)

בחודשים האחרונים הוא מנסה להדוף טענות מצד תושבי האזור ומפעיליו לפיהן "השמורה האווירית פרדייב" נהנית מפריווילגיות מצד המועצה, ומהעלמת עין ממטרותיו האמיתיות של היזם

בשבוע שעבר נחשף בזמן ישראל תהליך מעורר תמיהות, שבמסגרתו הצליח היזם מוקדי – בכישרון לא מבוטל – לגייס את תמיכתם של ראש המועצה האזורית הקודם והנוכחי, ולהעביר במועצה וברשויות התכנון תוכנית אחר תוכנית להעצמת העסק הפרטי שלו – בדרך למה שהתושבים מאמינים שיהפוך בעתיד לשדה תעופה כללי.

התוכניות להרחבת השמורה על בסיס שטחים ציבוריים שנמסרו ללא מכרז, בתהליך לא שקוף ולעיתים אף מתעתע, נמשכות כבר קרוב ל־20 שנה. התוכניות הללו כללו לכאורה הערמה על נציגי ציבור ונפרשות עתה לעיני כולם. וממש כמו החולות הזהובים – הן לא משאירות אף אחד אדיש.

משום מה, נציגי הציבור לא בודקים את האותיות הקטנות סביב התוכניות, לא חוקרים במופלא מהם ומאפשרים ליזם – בחסות הבטחות הרואיות ל"פעילות למטרות ביטחון" ו"סיוע לכוחות הכיבוי" – להאריך את המנחת ביותר מקילומטר ולהרחיבו לכ־90 מטרים (כולל אזורי שירות), כל זאת על חשבון המדינה ובלי לקחת בחשבון את ההשלכות העתידיות.

בתחקיר נחשף גם כיצד מוסר היזם, בחסות המועצה השותפה לפיתוח המתחם הפרטי שלו (למרות שאינה נהנית מרווחיו), פרשנויות מתעתעות לגבי השימושים המותרים במתחם. כך, למשל, במכתב מלפני חצי שנה לוולנת"ע (הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים) הוא תיאר את התוכניות לשמורת פרדייב באופן הרבה־הרבה פחות צנוע מכפי שהציג אותן לתושבים או לחברי המליאה.

אנשים לפני צניחה בחוף הבונים, מנחת פרדייב, 21 באפריל 2017 (צילום: Gili Yaari/Flash90)
אנשים לפני צניחה בחוף הבונים, מנחת פרדייב, 21 באפריל 2017 (צילום: Gili Yaari/Flash90)

במסמך לוולנת"ע הוא הבהיר כי במנחת מותרים לשימוש "מטוסים בינוניים וכבדים" (בהם, כאלה שיכולים לטוס בקלות לקפריסין או יוון, למשל), זאת לצד שימושי תיירות ללא הגבלה. הוא גם תיאר בהתלהבות את ההאנגר הענק שהקים (שיכול לשמש לצורכי חניית מטוסים), ואת שיתוף הפעולה המרהיב בין הרשויות השונות כדי לעזור לו ולעסק שבבעלותו.

"ראש המועצה הקודם מאוד אהב אותי"

מוקדי היה אחד מפעיליו של איזק בבחירות 2018, אותן סיים בהצלחה אדירה אחרי שסחף 75% מהבוחרים. אבל עוד קודם לכן הכיר מוקדי את דרכו לליבם של הגורמים המובילים במועצה האזורית חוף הכרמל. ראש המועצה הקודם, כרמל סלע, שסיים ב־2018 שלוש קדנציות ונחשב על ידי רבים כראיס של האזור, הלך לעולמו לפני חצי שנה.

אחת "המתנות" שהשאיר לבוחריו עם תום כהונתו השנויה במחלוקת הייתה אישור הארכת המסלול מ־800 מטרים ל־1,800 מטרים. מאז, התושבים חרדים שהמנחת הופך בתהליך זוחל וערמומי לשדה תעופה לכל דבר, מפגע רעש בלתי נסבל ועסק שזולל עוד ועוד שטחים ציבוריים.

סלע לא הסתיר את חיבתו ליזם מוקדי, סגן מפקד טייסת לשעבר בחיל אוויר ובעל החלומות של מנחת הבונים המכונה "פרדייב". ב־2017 העביר סלע במועצה כמעט פה אחד את ההחלטה הדרמטית להאריך את המסלול של מוקדי. נציגי מליאת המועצה טוענים היום, כאמור, שעבדו עליהם בעיניים.

דן מוקדי וכרמל סלע (צילום: מתוך הפייסבוק של סלע)
דן מוקדי וכרמל סלע (צילום: מתוך הפייסבוק של סלע)

"לכל דבר ועניין עבדו עלינו", סיפר לזמן ישראל חבר המליאה אז והיום שי גלבוע. כרמל [סלע] אמר, 'חבר'ה, אין ברירה, זאת התרומה שלנו כדי שלא יקרה עוד פעם אסון השרפה בכרמל'. הכול היה חירום, חירום, חירום. מי יתנגד לפעילות חירום?"

אולם, בפורומים סגורים ובוועדות התכנון, סלע היה פחות זהיר והפגין בגלוי את הערצתו ליזם. שם נחשפה עוצמת החיבוק שהמועצה מעניקה ליזם – שהפך להיות בנה האהוב. לא רק מאשרים לו עוד ועוד תוכניות התעצמות, אלא גם משבחים אותו ומגנים עליו מביקורת פומבית.

בדיונים של ועדת ההתנגדויות של המועצה המחוזית, הקפיד סלע להתייצב לצד היזם ולבטל שאלות ביקורתיות. כך, למשל, כשנציג המשרד להגנת הסביבה תהה אילו מגבלות מטילה ההחלטה להאריך את המסלול על פיתוחי איתני הטבע בסביבה, כמו בריכות המים והמאגר הסמוך, למען רווחת הציבור – סלע התקומם. "אני לא מבין, סליחה. מה לנו ולסיפור הזה. יש גופים מקצועיים שאחראים על הדבר הזה, זה לא אנחנו".

נציג השר להגנת הסביבה ניסה להסביר לו את מה שכולם היום כבר יודעים: "הארכת המסלול תטיל עליך עוד מגבלות". הוא התכוון, מן הסתם, לכוונה להקים שמורת טבע נוספת במקום בריכות המים הנטושות, החלטה שבעתיד יערים עליה קשיים בגלל החשש שהציפורים בשמורה יסכנו את הטיסות במנחת. אבל סלע סירב לשמוע והפטיר "לא, לא" בזמן שהוא מציג חזית אחידה עם מוקדי, שאז שידר כי הארכת המסלול דווקא תסייע לו לתמרן מול הציפורים המסוכנות.

מבט מהאוויר על אזור המנחת (צילום: עמוד הפייסבק "צניחה חופשית פרדייב")
מבט מהאוויר על אזור המנחת (צילום: עמוד הפייסבק "צניחה חופשית פרדייב")

כשהמשיכו השאלות, פצח סלע בנאום חנופה למוקדי:

שדה תעופה כזה, מסלול כזה, מטוסי כיבוי, עם הליקופטרים בחירום, זה בהחלט משימה שרק דן יכול, כל הכבוד לך. אגב, גם ברמה התיירותית, דן קצת צנוע במה שהוא עושה אבל יש שם מוזיאון, ביקרתם במוזיאון? חוויה חזותית מאוד מרשימה. זה שמטוסים בני 70–80 עדיין יכולים לטוס, זו חוויה.

החוויות המשותפות בחסות היזם לא כוללות רק מחמאות חד צדדיות ותמיכה בוועדות התכנון. את מסיבת הניצחון הגדולה בעקבות הזכייה בקדנציה נוספת ב־2013 חגג סלע עם מוקדי במתחם "פרדייב". בתמונות ובפרסומים הרשמיים, היזם והעסק שלו מקבלים קרדיט נדיב – וברקע מהבהבים מטוסיו.

את מסיבת הניצחון הגדולה בעקבות הזכייה בקדנציה נוספת ב־2013 חגג סלע עם מוקדי במתחם "פרדייב". בתמונות ובפרסומים הרשמיים, היזם והעסק מקבלים קרדיט נדיב

"הייתי והתרגשתי עם מאות תושבי חוף הכרמל שגדשו באהבה את הגלריה לתעופה של פרדייב בכנס ההמראה של כרמל סלע", כותבת מנהלת הסושיאל של סלע בנובמבר 2013, כמה ימים אחרי שניצח. מוקדי צולם לצד ראש המועצה, במה שנראה כמו נמל הבית לכל דבר.

מוקדי אמר לזמן ישראל כי ראש המועצה הקודם "מאוד העריך אותי", אך טוען שלקשריו עם ראשי המועצה – בעבר או בהווה – אין השפעה על עסקיו.

כספי תרומות לבחירות, צילום סרטונים ואירועים במתחם

עם מותו של סלע, לא נגדעו החוטים שמחברים את מוקדי למועצה. גם ראש המועצה החדש אסיף איזק נמצא איתו "בקשרי ידידות" כהגדרתו של מוקדי, ולידידות הזאת יש ביטוי פוליטי מובהק.

שוב ושוב הופיע מוקדי לצדו של איזק באירועי הבחירות האחרונות כתומך נאמן. שוב ושוב משווקת המועצה את מתחם "פרדייב" כחוויה תיירותית מנצחת – ושוב ושוב מתלוננים התושבים שהמועצה שוכחת שהאינטרס שלה הוא לא להרחיב עסקים פרטיים אלא תועלת הציבור ושמירה על האינטרסים שלו.

כשמגיעים למועצה מבקרים מבחוץ, לוקח אותם איזק לסיבוב במטוסים של פרדייב. אחר כך, בפרסומים הרשמיים – היזם מוקדי זוכה למחמאות: "הבוקר נפגשתי עם פרופסור ריק שטיינר, מומחה בינלאומי לשימור ביולוגיה ימית […] יחד יצאנו לטיסה בשמי האזור (תודה לדן היקר, ולצוות המנצח של פרדייב – צניחה חופשית פרדייב!)", כתב איזק בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו, "אסיף איזק – ראש מועצת חוף הכרמל", ביולי 2018 – כמה חודשים לפני שנבחר.

פעילות סושיאל של המועצה עם מנחת פורדייב (צילום: פייסבוק)
פעילות סושיאל של המועצה עם מנחת פורדייב (צילום: פייסבוק)

גם בת שבע ויסנודל, שממלאת את מקום הדוברת בחודשים האחרונים ומפרסמת באופן רשמי את ראש המועצה בפייסבוק, התפייטה בפוסט משלה: "טסנו באדיבותו של דן מוקדי מפרדייב – צניחה חופשית" ופרסמה סרטון מרהיב מהטיסה.

אבל לא מדובר רק בפרסומים ברשתות החברתיות. מוקדי, רעייתו עינת וילדיהם תמכו כספית בכמה פרויקטים של גיוס המונים באמצעות "הדסטארט", שהקים איזק ב־2014 כחלק ממסע הבחירות שלו. בסך הכול נאספו בקמפיין 48 אלף שקל – 3,000 שקלים מעל היעד. "המון הצלחה! מגיע לך!", כתב מוקדי בתגובות לקמפיין.

מוקדי, רעייתו עינת וילדיהם תמכו כספית בכמה פרויקטים של גיוס המונים באמצעות "הדסטארט", שהקים איזק ב־2014 כחלק ממסע הבחירות שלו

באותם ימים – ימי קמפיין הבחירות – שינה מוקדי את תמונת הפרופיל שלו בפייסבוק והוסיף את פתק ההצבעה הצהוב (התומך באיזק) בתחתית התמונה. כמו כן, הוא כיתת רגליים מחוג בית אחד למשנהו והתייצב לחוגי בית בקיסריה, עתלית, ניר עציון ועוד. באחד מחוגי הבית בקיסריה, שאלה אותו אחת הנוכחות: "מה התפקיד שלך בקמפיין?" לדבריה, מוקדי סירב להשיב.

הקשר הקרוב המשיך גם אחרי שאיזק נבחר לתפקיד. את ערב ההתנעה החגיגי לוועדות האסטרטגיות של המועצה אירח מוקדי בהאנגר המטוסים שלו. "נמצאים במוזיאון התעופה פרדייב בערב התנעה לוועדות האסטרטגיות שלנו!", הכריזה המועצה בפרסום רשמי באפריל 2019 ותייגה את המנחת של מוקדי, שגם היה אחראי ל"מסמר הערב" האמנותי: הרצאה בפני חברי הוועדות הנבחרים על "קבלת החלטות באוויר".

גם היום "שמורת פרדייב" והמנחת המתעצם הם אחד מתפוחי האדמה הלוהטים ביותר שמתגלגלים במועצה. איזק והנהלת המועצה לא מקפידים על ריחוק מתבקש – ומפרסמים אותו בשגרה, אפילו בפוסטים נטולי הקשר ספציפי, ובעיקר: במלוא העוצמה בחגים, עם המלצה חמה מצד ראש המועצה להגיע לשמורה וליהנות ממתקניה.

משפיעים על עיצוב עתיד חוף הכרמל????נמצאים במוזיאון התעופה – פארדייב בערב התנעה לוועדות האסטרטגיות שלנו!הוועדות יעסקו…

Posted by ‎מועצה אזורית חוף הכרמל‎ on Wednesday, April 3, 2019

"ראש המועצה של חוף הכרמל מזמין אתכם לבלות כאן את חופשת הפסח", נכתב באחד הפרסומים הכוללים גם הבטחה ל"מחיר מיוחד". "בין היתר הוא (ראש המועצה) גם מזמין אתכם לקפוץ ממטוס. זה עוד לפני שהוא שמע על המבצע שלנו לכבוד פסטיבל אביב". צניחת "טנדם חופשית" מפרדייב היא גם הפרס שמעניקה המועצה למי שזוכה בתחרות צילומי אביב.

איזק והנהלת המועצה לא מקפידים על ריחוק מתבקש – ומפרסמים אותו בשגרה, אפילו בפוסטים נטולי הקשר ספציפי, ובעיקר: במלוא העוצמה בחגים, לצד המלצה של ראש המועצה

למה ראש מועצה צריך להזמין את תושביו "לקפוץ ממטוס"? לא מצאנו עסקים פרטיים אחרים בשטח המועצה שזוכים לתמיכה כה מסיבית. זה בעיקר תמוה לנוכח העובדה שהמועצה (ותושביה) לא ירוויחו כלום מהרחבת המנחת.

חלק מהתושבים אומרים שזאת לא הפעם הראשונה שאיזק מפגין חולשה מול יזמים. גם בתהליך החיפוש אחר מפעיל לחוף המבצר האהוב, אחת הפנינות המוזנחות של חוף הכרמל (שנחשב לאחד החופים היפים במדינה), נראה היה שאיזק מבטל את עצמו ואת המועצה בפני יזם. אז, היה זה הזמר מוש בן־ארי שכמעט קיבל לידיו את הזיכיון לניהול החוף בהליך עקום, שנעצר בזכות סדרת התחקירים של זמן ישראל.

איזק: מוקדי פעיל בבחירות כמו פעילים אחרים

כששואלים את מוקדי על טיב היחסים בינו לבין ראש המועצה, הוא אומר כי מדובר ב"יחסי ידידות" ומדגיש: "ראש המועצה לא חייב לי דבר וחצי דבר על ההשתתפות בחוגי הבית".

לא מורידים את הרגל מהגז!הבוקר נפגשתי עם פרופ' ריק שטיינר, מומחה בינלאומי לשימור ביולוגיה ימית, שהגיע לארץ לבקשתם של…

Posted by ‎אסיף איזק – ראש מועצת חוף הכרמל‎ on Thursday, July 26, 2018

עוד טוען מוקדי: "למיטב ידיעתי, מר אסיף איזק לא עוסק כלל בענייני פרדייב בכל הקשור לעבודת המועצה או הוועדה המקומית. אסיף לא קשור בכלל או כמעט לא קשור לסוגיית המנחת. זה סתם ניסיון לדחוף אותו לדיון הזה".

התשובה הזאת רחוקה מלהיות מדויקת. בשלוש וחצי השנים האחרונות השתתף – ולפעמים אף הוביל – איזק כמה וכמה דיונים הקשורים במתחם פרדייב מול חברי מליאה ותושבים. ככל הידוע, הוא מעולם לא הצהיר בדיונים האלה על חברותו או קשריו האישיים והפוליטיים עם היזם.

המועצה מפרסמת את המנחת ומודה לפרדייב על האירוח. אתה תורם לראש המועצה ומלווה אותו בכנסי בחירות. אתה טוען שאין לזה שום משמעות?
"אני תורם הרבה להרבה מאוד מטרות, לא רק באזור שלנו. אני תורם המון, אבל לא כמו כריש כדי להשקיט את המצפון אלא מתוך רצון לעשות טוב. לא ראיתי את הפרסומים עליהם אתה מדבר. אבל איך המועצה יכולה לדאוג לרווחת האזור בלי לפרסם שאתרים באזור נותנים הנחות לציבור? איך זה יגיע לציבור אם המועצה לא תפרסם?"

"הוא מלח הארץ"

איזק אמר לזמן ישראל כי מנפחים את עוצמת הקשרים בינו לבין היזם. "הכרתי אותו שנה וחצי לפני הבחירות של 2018. לדעתי הוא תרם להדסטארט שלי 100 שקלים לכל אחד מבני ביתו, ובסך הכול 500 שקלים. הוא מלח הארץ. כואב לי שתוקפים אותו כי הוא חלק מהקהילה. דן הוא סגן מפקד טייסת לשעבר, איש מקסים בן למשפחה שכולה.

כתבו כאן למטה בתגובות- 'מה זה חוף הכרמל עבורכם?'ואולי אתם תהיו הזוכים המאושרים בצניחה חופשית!!! כל שצריך לעשות הוא…

Posted by ‎מועצה אזורית חוף הכרמל‎ on Tuesday, April 28, 2015

"את הכינוס של הוועדות האסטרטגיות עשינו בפרדייב כי חשבנו שהמקום יכול לעורר השראה. ואכן הגיעו 150 תושבים ותושבות"

"הסרטון הוא חלק מסדרה של סרטונים שצולמו ברחבי המועצה. הבמאי של הסרטון עשה אותו בהתנדבות. הייתי בפרדייב שעה בסך הכול על מטוס שלא המריא מעולם – עם קפטן שמצאנו במקום רגע לפני הצילום והוא האיש האחראי על תחזוקת המטוסים של המתחם. את הכינוס של הוועדות האסטרטגיות עשינו בפרדייב כי חשבנו שהמקום יכול לעורר השראה. ואכן הגיעו 150 תושבים ותושבות".

מוקדי גם היה המרצה הראשי באותו הערב והוא השתתף באירועי בחירות שלך. איך זה עובר את מבחן הניראות?
"דן היה פעיל בקמפיין כמו 150 פעילים אחרים שהיו מעורבים. יש הרבה אנשים שהתנדבו לקמפיין הזה. אבל הוא מעולם לא ביקש ממני כלום ומעולם לא פנה אלי עם שום תוכנית".

עוד 2,134 מילים
סגירה