על הדבש ועל הקומץ ועל כיפה סרוחה ומוות לערכים

נשים וילדים בחוף הים ביפו, בעיד אל אדחה (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
נשים וילדים בחוף הים ביפו, בעיד אל אדחה

"איימן עודה הטיל פצצה", זעקו העמית סגל נוביק מצליח. באולפנים כבר השמש מלהטת ובסס'עמק עוד נוצץ הטל, כולם מתנערים שמא ידבק בהם בן-דוד דחוי, הכבשה השחורה של משפחת הגזע. אמא'לה, ערבי. לאן נברח? אין איזה תרסיס נגד זה? ולמה הם לא קשורים? כל אזרח ערבי יכול להיבחר לכנסת ולהש… רגע, אני מוליכה את הבושה.. ולהשפיע?

לאן הגענו אם ערבים יחשבו שישראל היא דמוקרטיה?

"איימן עודה הטיל פצצה", זעקו העמית סגל נוביק מצליח. באולפנים כבר השמש מלהטת ובסס'עמק עוד נוצץ הטל, אמא'לה, ערבי. לאן נברח? אין איזה תרסיס נגד זה?

אני רואה שמצלמות בקלפיות לא יספיקו. עד שלא נסגור את המגזר במקום אחד עם שומרים, אולי גדר, שלא יברחו ויתפסו יהודי משוטט. אולי איזה מגדלי שמירה, מעל המגדל סביב אשקיפה, ככה בקטנה, שערבים לא יסתובבו בינינו כאילו הם עם חופשי בארצנו.

מסתבר, למרבה הבושה, שאין בושה. הקומץ כבר לא משביע את בן-ארי.

והיה מחננו טהור. ערבי לא בא לנו טוב בעין הצופיה לציון. היא קצת עיוורת העין. דמוקרטיה מה דמוקרטיה, לא ניתן להם להרים ראש. רק אנחנו נרים את הראש המכוער של הגזענות ולא 'נישען' על קולות של ערבים. איכס. חייבים הדברה.

והיה מחננו טהור.

איך טהור? ככה טהור. שמש העם נתניהו שואב את כוחו משתי קבוצות שונות עם חתך עדתי וסוציו-אקונומי שונה אבל בטוח:

הראשונה מזרחית, מסורתית ברובה ומופלית לרעה למרות 40 שנים תחת שלטון ליכוד ונצח תחת ביבי. זה גרעין קשה ונאמן לדגל גם אם הוא בחצי התורן. סבא שלהם הצביע לבגין ומאז הם רק ביבי.

על נאמנותם הכלבית גומל להם השליט בכלום ושום דבר. פשוט נאדה. הם חמורו הנאמן של השליט (ושל הקבוצה השניה) אבל הם אסירי תודה.

סבא שלהם הצביע לבגין ומאז הם רק ביבי. על נאמנותם הכלבית גומל להם השליט בכלום ושום דבר. נאדה. הם חמורו הנאמן של השליט  אבל הם אסירי תודה

הקבוצה השניה מורכבת מהמגזר הדתי שהוא מיעוט באוכלוסיה.

חלקו חרדים במצב סוציואקונומי נמוך עם לובי חזק בממשלה וספונסר נדיב.

אבל הקבוצה החזקה באמת היא זו של המתנחלים, קבוצת מיעוט אשכנזית ברובה, בני מעמד ביניים ומעלה. זו קבוצה מטופחת, עשירה ואליטיסטית שיונקת ישירות מעטיני השלטון. נתניהו משלם על נאמנותם במטבע זהב קשה. גם על חשבון הקבוצה הראשונה, הנאמנה מבטן ומלידה. ועל חשבון המדינה כולה.

יכולת לצפות שיראי השם, שחונכו על ברכי התורה, יתנערו מראש ממשלה חשוד בפלילים, אבל אנשי הכיפה הסרוחה אדישים כל עוד הקופה הציבורית נשדדת באין מפריע.

הקבוצה החזקה באמת היא זו של המתנחלים, קבוצת מיעוט אשכנזית ברובה, בני מעמד ביניים ומעלה. קבוצה מטופחת, עשירה ואליטיסטית שיונקת ישירות מעטיני השלטון

נתניהו הוא כופר חילוני שאפשר לגנוב איתו סוסים. מין גוי חביב ומניב מיליארדים. הוא השלדון חינמון אדלסון שלהם.

הקבוצה הראשונה, קבוצת 'רק ביבי', היא החמור עליו רוכבת הקבוצה השניה, קבוצת 'יראי השם ועדיף שהוא לא יסתכל' כדי להמשיך להשיג את כל מה שהורגלה אליו. התנחלויות לא חוקיות מתוקצבות במיליארדים.

ביבי בישל דייסה.

לזה נתן ולזה נתן ולזה נתן, ולמי לא נשאר?

נכון, לרוב החילוני ולמצביעי הליכוד החילונים.

ולערבים, אבל לא משנה, שיגידו תודה שהם מצביעים, ושיחייכו למצלמה של הקלפי. שוב הם אכלו אותה.

באמת חצוף, איימן עודה. חושב שהוא יהודי. מזעזע.

הערבי בן הארץ מדורי דורות שנולד על האדמה הזאת כמו אבותיו לפניו, לא יודע את מקומו בתוך קיבוץ הגלויות שלנו. מארבע כנפות תבל הגענו, ואנחנו מרשים לו לשבת על הכנף!

ביבי בישל דייסה. לזה נתן ולזה נתן ולזה נתן, ולמי לא נשאר? נכון, לרוב החילוני ולמצביעי הליכוד החילונים. ולערבים, אבל לא משנה, שיגידו תודה שהם מצביעים

ועכשיו הוא שכח מאיפה הגיע ומה קורה ליהודי נרדף כשהפריץ של העיירה מתרגז. לא לומד הערבי שלנו. עכשיו חסר רק שינהר לקלפיות.

אני, אם תשאלו אותי, בין ביבי לטיבי אני רק טיבי. ישראל הולכת ומאבדת אותי אבל אני נשארת. כי אם כבר מוות לערכים, אני עם המיעוט. כשתזרקו מהשלטון את זה שאמר שיכהן רק שתי קדנציות 'כי יותר מזה מסתאבים, ריד מיי ליפס', ונשאר כדי להרוס – תודיעו לי.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
אגב בדף הפייסבוק שלי העליתי שאלה לקוראי המעטים ושאלתי את מי היו בוחרים לשר הבריאות את יעקוב ליצמן או את אחמד טיבי ? כל המגיבים חוץ משניים שהזכירו שמות אחרים כולם בחרו בחרו לכתוב שבאחמד ... המשך קריאה

אגב בדף הפייסבוק שלי העליתי שאלה לקוראי המעטים ושאלתי את מי היו בוחרים לשר הבריאות את יעקוב ליצמן או את אחמד טיבי ? כל המגיבים חוץ משניים שהזכירו שמות אחרים כולם בחרו בחרו לכתוב שבאחמד טיבי …אז מזמינה אותך להכנס לדף שלי ולהגיב וחצמיזה שבת שלום

עוד 588 מילים ו-5 תגובות
סגירה