"ביולי או באוגוסט נפתח במתקפת נגד מול הרוסים"

ביידן: "ייתכן שאבקר בקרוב בישראל, לא בטוח שאסע לסעודיה" ● ח"כ שיר מתקווה חדשה חתמה על מסמך שבו היא מתחייבת לא לשבת בממשלה בראשות נתניהו ● האיחוד האירופי הטיל עיצומים על קצינים רוסים שביצעו פשעי מלחמה באוקראינה; רוסיה: נמשיך ב"מבצע הצבאי המיוחד" באוקראינה עד שנשיג את מטרותינו ● עבאס לקואליציה: לא אצליח לגרום לח"כ גנאים לתמוך בחוק יו"ש

חיילים אוקראינים על נגמ"ש בעמדה רוסית שהושמדה על ידם מחוץ לקייב, 31 במרץ 2022 (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
AP Photo/Vadim Ghirda
חיילים אוקראינים על נגמ"ש בעמדה רוסית שהושמדה על ידם מחוץ לקייב, 31 במרץ 2022

ועדת הרבנים לענייני תקשורת מתנתקת: הרב גרשון אדלשטיין הודיע על הקמת ועדת רבנים חדשה לכשרות טלפונים תחת חסותו, שתנסה להגיע להבנות מול משרד התקשורת. 

על פי הידיעה ביתד נאמן: "הוחלט להקים גוף הפועל שידאג לכל הציבור החרדי שומרי התורה והמצוות המעוניינים בתקשורת כשרה ונקייה, וביום בו תיכנס לתוקף גזירת השר הנדל הציבור כולו יפעל על פי גוף זה ויקבל תקשורת כשרה ומהודרת כפי הוראת גדולי ישראל שליט"א ותחת הנחייתם".

על רקע הדיווחים על מגעים בין גדעון סער לליכוד – גורמים במפלגה מעריכים כי מאחר שהאיבה שרוחש סער לנתניהו כה עמוקה, הוא עשוי לאפשר את חזרתו לראשות הממשלה רק בתמורה להסדר רוטציה. גורם בסיעת הליכוד ששוחח עם "ישראל היום" מעריך כי תסריט כזה בלתי אפשרי ועשוי לעורר מרד במפלגה. לדבריו, ההתנגדות צפויה בראש ובראשונה מצד חברי כנסת שרואים את עצמם כיורשים אפשרים של נתניהו בבוא היום, כגון ניר ברקת וישראל כ"ץ, אולם גם מצד ח"כים נוספים.

שר התרבות חילי טרופר הבוקר ברשת ב': אני מקווה שחברי הקואליציה יגלו אחריות ונצא מהכאוס הפוליטי. עשינו המון – הדברים עובדים. מצד שני בכנסת – אנחנו לא יציבים. בחירות זה לא משהו שישראל צריכה עכשיו.

טרופר אמר כי חוק יו"ש דרמטי וחשוב ויש מחויבות של כל חברי הקואליציה להצביע בעדו, וציין "גם בממשלה הקודמת היו אפשרויות והזדמנויות – צריך לעשות את החשבון של מדינת ישראל. אני לא מזהה פיתרון לפלונטר".

על איגרת רה"מ אמר טרופר: "יש מכונות רעל בתוך האופוזיציה – לא כולם. יש גורמים באופוזיציה שלקחו את זה למקום מסוכן. גם כשיאיר גולן אומר על מתנחלי חומש תתי אדם זה רעל. המסה והקיצוניות – באופוזיציה".

.

עיסאווי פריג' הבוקר ברשת ב': אין רגע דל בקואליציה. זה שוחק את מרכיבי הקואליציה. פריג' אמר כי מרצ כבר משלמת מחיר כבד על שותפות בקואליציה – ותצביע בעד פינוי חומש ובכדי לשמר את הסטטוס קוו מרצ צריכה לתמוך בחוק יו"ש והם יעשו את זה.

בנט שלח "איגרת" עבור "הרוב הציוני הדומם של ישראל" – מצגת על הישגי הממשלה והסיבות להקמתה.

לקריאת המסמך שפרסם בנט

במבוא כותב בנט:

לפני כשנה מדינת ישראל הגיעה לאחד מרגעי השפל הקשים שידעה.

כאוס, סחרור בחירות אינסופי, שיתוק ממשלתי, הערים לוד ועכו בוערות אל מול ממשלה נבוכה ומסוכסכת, סגידה לאיש אחד ושעבוד האנרגיה של המדינה לצרכיו המשפטיים, חולשה נוראה מול אויב רצחני שיורה טילים על ירושלים. עמדנו ימים אחדים לפני הליכה למערכת בחירות חמישית שהייתה מפרקת את המדינה, ואז קיבלתי את ההחלטה הקשה ביותר והציונית ביותר בחיי: להקים ממשלת הצלה לאומית כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהחזירה לתפקוד. לחבור לאנשים עם דעות שונות מאד משלי על מנת להציל את המדינה. ידעתי שמכונת רעל עצומת ממדים תופנה נגדי, ולקחתי על עצמי להיות המגן האנושי של מדינת ישראל.יחד עם חבריי בממשלה, החזרנו את ישראל לתפקוד ולצמיחה. בימים אלו, כמעט שנה אחרי, אנחנו, אזרחי ישראל כולם, עומדים שוב בפני צומת דרכים היסטורית: להמשיך קדימה עם מדינה מתפקדת או להידרדר אחורה לכאוס, לשנאה פנימית, לחולשה חיצונית ולשעבוד המדינה לצרכי איש אחד.

על המגרש כרגע פועל רק צד אחד – מכונת רעל רועשת וקטלנית של בן גביר, עודה, נתניהו וסמוטריץ', שמפעילה אלימות, סחטנות ומסה של 'פייק ניוז', ואילו הרוב הדומם ששמח מממשלה רגועה ומתפקדת, אכן דומם ולוקח הכל כמובן מאליו. אם איננו רוצים להידרדר אחורה – על כולנו לפעול.
איגרת זו היא הקריאה לפעולה".

הסרטון שצורף:

בנט מבקש מהציבור:

לא להותיר אותנו לבד בזירה.
להשמיע קול.
להפיץ את הבשורה שלנו – שאנשים הגונים, עם דעות שונות,
שאוהבים את המדינה יכולים לשבת יחד ולפעול לטובתה.
לספר שעברנו מעידן "אני" לעידן "אנחנו".
לשתף את המכתב הזה ודומיו.
לארגן משמרות תמיכה ו"בעד" מול בתי ח"כים.
להירשם אצלנו לפעילות של הפגנות תמיכה, טלפונים, התנדבות.
לא להשאיר את הזירה למכונת השקר.
לא מספיק לגשת אליי ולומר לי: "תהיה חזק. אל תוותר".
תפעלו. ברשתות. בשטח. בכל מקום.
אין לנו ארץ אחרת. לכן לעולם לא נוותר.
זה בנפשנו.

סגירה