38% ירידה בשיעור הנרצחים בחברה הערבית בינואר-מאי השנה לעומת ינואר-מאי 2021

אסדת הגז כריש הגיעה ליעדה במים הכלכליים של ישראל; לבנון טוענת שהאסדה בשטח הנתון במחלוקת ושמדובר בפרובוקציה ● פוטין: אם וושינגטון תספק לקייב מערכות נשק מתקדמות, רוסיה תתקוף מטרות חדשות שלא תקפה עד כה ● מקרון אמר שרוסיה שגתה קשות בפלישתה לאוקראינה, אך קרא שלא להשפילהּ; שר החוץ האוקראיני: הדרך לשלום היא להעמיד את רוסיה במקומה

שוטרים בזירת פשע באום אל-פחם בדצמבר 2021 (צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
AP Photo/Mahmoud Illean
שוטרים בזירת פשע באום אל-פחם בדצמבר 2021

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איים שארצו תחריף את התקפותיה על אוקראינה אם ארצות הברית תעביר למדינה משגרי רקטות M-270 MLRS – כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס. פוטין אמר שהעברת נשק מסוג זה לא תשנה את המשוואה, כי לאוקראינה כבר היה נשק שכזה בעבר, והוא הושמד על ידי רוסיה. הנשיא הרוסי גם אמר שאם הנשק יועבר לאוקראינים מוסקבה תתקוף מטרות שטרם תקפה עד כה.

ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל, שאמור היה להיערך החודש, נדחה לחודש הבא – כך דווח ב-NBC. בממשל האמריקאי הסבירו שהביקור המתוכנן לא מגובש מספיק מבחינת תכניו. בנוסף אמרו ששיקולי לוחות זמנים שהם שהשפיעו על ההחלטה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר שרוסיה עשתה שגיאה קשה בכך שפלשה לאוקראינה, אך קרא שלא להשפילהּ. "חשוב לבנות דרך לשיפור היחסים הדיפלומטיים בין רוסיה והמערב ביום שאחרי המלחמה", אמר.

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אמר בתגובה שהקריאה שלא להשפיל את רוסיה משפילה בעיקר את צרפת וכל מדינה אחרת שתקרא כך. הדרך הטובה ביותר לכונן שלום ולהציל חיי אדם, לדבריו, היא להעמיד את רוסיה במקומה.

חבר הכנסת אחמד טיבי תוקף את סטטיק (לירז רוסו), שהופיע על הבמה עם הצל (יואב אליאסי), כשזה קרא על הבמה: "אחמד טיבי בן זונה" –

אסדת הגז הטבעי כריש הגיעה ליעדה במים הכלכליים של ישראל בים התיכון. מנגד בלבנון טוענים שמדובר באזור הנתון במחלוקת. ראש המשלחת הלבנונית לשיחות לשיחות על הגבול הימי, בסאם יאסין, אמר שההחלטה על התגובה נתונה בידיהם של המדינה ושל חיזבאללה. נשיא לבנון מישל עאון מסר שהפעולה באזור היא פרובוקציה ופעולה עוינת.

סגירה