אבו מאזן דחה את הצעת ארה"ב להידוק הקשרים, אלא אם תפתח מחדש את הקונסוליה בירושלים

בנט: ימי החסינות של איראן תמו; אנחנו פועלים בכל מקום וזמן ● לראשונה הצביעה עידית סילמן נגד הקואליציה ובכך הביאה לסיכול מינויו של מתן כהנא לשר ● סער על כישלון הארכת תקנות החירום: "אם הקואליציה לא יכולה להעביר חוקים כאלה, היא נמצאת במדרון שסופו ברור" ● רינאוי זועבי: כששבתי לקואליציה דרשתי מלפיד שלא אחויב לתמוך בחוקים שקשים לציבור הערבי

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן נפגש עם ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) ברמאללה, 25 במאי 2021 (צילום: AP Photo/Alex Brandon)
AP Photo/Alex Brandon
שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן נפגש עם ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) ברמאללה, 25 במאי 2021

לילה של כשלונות לקואליציה: החוק להארכת תקנות יו"ש ומינוי מתן כהנא לשר לא עברו במליאה.

58 ח"כים הצביעו נגד הארכת התקנות, בהם מאזן גנאים, ג'ידא רינאווי זועבי ועמיחי שיקלי, 52 תמכו. חברי הכנסת עידית סילמן מנסור עבאס, וליד טאהא ואימאן חטיב יאסין, נעדרו מהמליאה. ניר אורבך (ימינה) קרא לעבר חברי רע"ם: "אתם לא רוצים להיות שותפים, הניסוי איתכם נכשל".

הדברים התקרבו להיות פיזיים:

רינאווי זועבי לא משאירה מקום לספק:

רינאוי זועבי כתבה: "הצבעתי נגד החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת החירום בגדה המערבית . חובתי להיות בצד הנכון של ההיסטוריה באי מתן לגיטימציה לכיבוש ובתמיכה בזכותו הבסיסית של העם הפלסטיני בהקמת מדינה לצד מדינת ישראל" .

בהצבעה על מינוי מתן כהנא לשר הדתות 55 ח"כים הצביעו בעד ו-55 ח"כים, בהם ח"כ עידית סילמן מימינה, הצביעו נגד.

מתן כהנא במפתיע עם דימוי מעולם הטיסה:

נתניהו ושיקלי החמיאו לסילמן:

כהנא אמר לכתבת כאן: "סילמן היום הוכיחה במעשיה שאינה רואה עצמה כחלק מסיעת ימינה ואני מניח שיהיו לזה השלכות בהמשך".

והיה גם רגע משעשע:

צבא סוריה הודיע הלילה כי "ישראל תקפה  מכיוון רמת הגולן עמדות בדרום העיר דמשק, ומערכות ההגנה האווירית הופעלו ויירטו את רוב הטילים". 

ח"כ מוסי רז הבוקר ברשת ב': "אנחנו מחויבים לשמירה על הסטטוס קוו, אבל אני שמח שבממשלה הזאת מדברים על דברים. אם אני הייתי במצבה של רינאוי-זועבי – הייתי מתפטר".

סמוטריץ' כתב על אירועי הלילה: "אין הוכחה טובה יותר לשקר של בנט כאילו חבר לשמאל ולתומכי הטרור מתוך אחריות למדינה וכדי למנוע בחירות וכאוס ולהביא ממשלה מתפקדת ויציבה מההיאחזות שלו בקרנות המזבח של כס ראש הממשלה בממשלה תקועה ולא מתפקדת שלא מצליחה להעביר שום דבר".

סבתא של שירלי פינטו סימי אלימלך נמצאה בריאה ושלמה לאחר שנעלמה לפני כמה ימים. ח"כ פינטו: "רוצות להודות לאנשים הטובים שזיהו אותה, ולכל כוחות הביטחון על הסיוע הבלתי פוסק". 

סגירה