רינאוי זועבי: "לא מתכוונת להתפטר. אעניש את הממשלה"

דיווח: ימינה ותקווה חדשה ירוצו יחד בבחירות הבאות ● ברע"מ הקפיאו את הדרישה ממאזן גנאים להתפטר ● מקדם ההדבקה בקורונה זינק ל-1.4, מספר המאומתים הגבוה מאז אפריל ● בשמאל מגנים אלימות מתנחלים בדרום הר חברון ● ליברמן: "אין מחלוקת - צריך להעלות את שכר המורים ● 170 אלף משתתפים במצעד הגאווה בתל אביב

  • שרת התחבורה מרב מיכאלי במצעד הגאווה בתל אביב, 10 ביוני 2022 (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
    Tomer Neuberg/Flash90
  • מצעד הגאווה בתל אביב, 10 ביוני 2022 (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
    Tomer Neuberg/Flash90
  • השרה לשוויון חברתי מירב כהן במצעד הגאווה בתל אביב, 10 ביוני 2022 (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
    Tomer Neuberg/Flash90
  • מצעד הגאווה בתל אביב, 10 ביוני 2022 (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
    Tomer Neuberg/Flash90
  • שר החוץ יאיר לפיד במצעד הגאווה בתל אביב, 10 ביוני 2022 (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
    Tomer Neuberg/Flash90

לו הבחירות היו נערכות היום , גוש תומכי נתניהו היה זוכה ל-60 מנדטים, לעומת 54 מנדטים של גוש לפיד-בנט. כך עולה מסקר של מכון פנאלס פוליטקס שהתפרסם הבוקר בעיתון ואתר מעריב ובאתר וואלה.

על פי הסקר, לו באותן בחירות דמיוניות היה עומד בראש הליכוד בנימין נתניהו המפלגה הייתה זוכה ב-34 מנדטים. מדובר בירידה במנדט בהשוואה לסקר הקודם אך בעלייה בארבעה מנדטים לעומת הבחירות האחרונות לכנסת ה-24.

לפי הסקר, יש עתיד בראשות יאיר לפיד אמורה לקבלת 21 מנדטים, לעומת 20 בסקר הקודם ו-17 בבחירות האחרונות לכנסת. שתי המפלגות הגדולות – הליכוד ויש עתיד – מתחזקות, איפוא לפי הסקר לעומת הבחירות לכנסת, בדומה למצבן בסקרים קודמים של מעריב וסקרים אחרים, על חשבון חלק מהמפלגות הקטנות.

מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' הופכת לפי הסקר למפלגה השלישית בגודלה עם 11 מנדטים, לעומת 9 בסקר הקודם ו-6 בכנסת. כחול לבן בראשות בני גנץ מקבלת 8 מנדטים בדיוק כמו בסקר הקודם וכמו בבחירות האמיתיות לכנסת ביוני שעבר. גם ש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת לפי הסקר הנוכחי 8 מנדטים, כמו בסקר הקודם, לעומת 9 מנדטים בבחירות לב-2021.

גם יהדות התורה זוכה בסקר ב7 מנדטים – כמו בסקר הקודם ובבחירות האחרונות. גם הרשימה המשותפת מקבלת לפי הסקר הנוכחי 7 מנדטים, כמו בסקר הקודם, לעומת 6 מנדטים בבחירות. ואילו מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי מקבלת 6 מנדטים בסקר הנוכחי לעומת 7 מנדטים בסקר הקודם ובבחירות.

ימינה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט יורדת בסקר הנוכחי לשפל של 5 מנדטים לעומת 6 בסקר הקודם ו-7 בבחירות. גם ישראל ביתנו בראשות שר האוצר אביגדור ליברמן מקבלת 5 מנדטים, כמו בסקר הקודם ו-7 בבחירות.

את הסקר סוגרות מפלגות הקואליציה תקווה חדשה בראשות גדעון סער ורע"ם בראשות מנצור עבאס עם 4 מנדטים כל אחת. עבור תקווה חדשה מדובר בנפילה לעומת הבחירות בהן קיבלה 6 מנדטים, אך שיפור לעומת סקרים קודמים שבהם לא עברה את אחוז החסימה. עבור רע"ם לא מדובר בשינוי לעומת הבחירות ולעומת הסקר הקודם.

ואילו מרצ בראשות ניצן הורוביץ לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.5% בלבד מהקולות, החמרה במצבה לעומת 2.6% בסקר הקודם.

עוד עולה מהסקר כי 39% מהציבור מעדיף בחירות חדשות לכנסת לעומת 28% שמעדיפים את המשך כהונת הממשלה הנוכחית, ו-19% בלבד שהיו רוצים בהקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית.

נתון נוסף מצביע על כך ש-45% מהציבור תומך בכך שהממשלה הנוכחית תביא את "חוק הנאשם" להצבעה בכנסת לעומת 33% שמתנגדים לכך.

בסקר השתתפו 519 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב-8 ביוני 2022. טעות הדגימה המרבית היא 4.3%.

ממשלת ישראל מתפוררת. כך עולה מפרשנות שפרסם הבוקר הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, שלום ירושלמי, באתר.

"אורי אורבך נשבר: הוא לא עומד במכבש הלחצים הברוטאלי שמפעילים עליו מימין, בדיוק כמו עידית סילמן לפניו – ואפילו הטקסטים שלהם דומים", כתב ירושלמי הבוקר, "הדרישות של אורבך מבנט לא אפשריות אבל כולם קונים זמן ומחכים שמשהו יקרה. ובינתיים בממשלה שוררת אווירה של ייאוש.

ניר אורבך בכנסת, 9 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ניר אורבך בכנסת, 9 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ח"כ רינאוי זועבי ממרצ הודיעה אתמול כי ביקשה מיו"ר יש עתיד וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, להחזיר את עקורי הכפרים איקרית ובירעם ליישוביהם וטענה כי לפיד הבטיח לה, כביכול, הבטחות בנושא. לפיד הכחיש מכל וכול שיש כוונה כזאת, וכיום שאדי ח'לול, ראש ועד משפחות היישוב בירעם שגורשה עם הקמת המדינה מהיישוב ברעם, תוקף את ריאנוי זועבי.

ח'לול, שהתראיין הבוקר בגלי צה"ל, אמר: "לא היה דיבור או מו"מ איתנו ואף אחד לא שאל אותנו. דיברו בשמינו ללא שום פניה אלינו ובסוף אנחנו אלה שנפגעים מהפרסום הזה. אבותינו התרחקו מכל חבר כנסת ערבי בדיוק בגלל מה שקרה אתמול".

ח'לול אמר: "אנחנו לא רוצים לשוב לבירעם, אנחנו רוצים להקים ישוב קהילתי לעדה שלנו, העדה המרונית, ואנחנו לא רוצים שח"כ ערבי ידבר בשמנו".

רינאוי זועבי התראיינה הבוקר בכאן ב' והתייחסה לעמדתו של לפיד לפיה לא הבטיח לה דבר, בפנייה ישירה ללפיד: "אתה רוצה הוכחות? לא כדאי לך שאגיע לזה. הדיונים בעניין החלו לפני כחמישה חודשים. הרבה דברים נמרחו והופסקו, אבל אי־אפשר להגיד 'לא היה ולא נברא'".

זועבי חזרה על הבטחתה להצביע שוב נגד חוק יו"ש אם יעלה להצבעה בשבוע הבא.

על היחסים בינה לבין מפלגתה אמרה זועבי: "ברמה האישית חברית הכל בסדר, באידיאולוגית קצת פחות. ציפיתי בעיקר שמרצ תעמוד על הרגליים האחוריות, במיוחד בנושא של חוק יו"ש. בשום פנים ואופן אין סיכוי שאתמוך בו".

בהתייחסה לאפשרות שתתפטר מהכנסת אמרה: "אני שומעת שרים וח"כים מהמפלגה שעולים ומציעים לי להתפטר. אף אחד לא פנה אליי באופן ישיר, אני עדיין לא החלטתי לאן פניי מועדות. מחכה לראות מה יביא יום. בשבוע הבא נראה הרבה התפתחויות ונחליט".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב לדבריה של זועבי בפרשנות משלו. בעיני סמוטריץ', בקשתה המופרכת של זועבי להחזיר את העקורים לכפריהם הם חלק מקונספירציה של ח"כים ערבים ושמאלנים שמנסים "לפרק את מדינת ישראל וליישם את זכות השיבה", לא פחות. יש לציין כי בניגוד לפליטים ערבים אחרים שברחו וגורשו במלחמת העצמאות, עקורי איקרית ובירעם נשארו בתוך ישראל.

ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי מצביעה נגד חוק יו"ש, 6 ביוני 2022 (צילום: AP Photo/ Maya Alleruzzo)
ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי מצביעה נגד חוק יו"ש, 6 ביוני 2022 (צילום: AP Photo/ Maya Alleruzzo)

מצעד הגאווה בתל אביב יתקיים היום בתוואי שונה מהתוואי הרגיל. ועל פי הערכת המשטרה מאמש, אלפי בני אדם צפויים להשתתף בו. המצעד ייצא לדרך ב-12:00 משטח הכינוס בספורטק צפון יתקדם על ציר שדרות רוקח ממערב למזרח, ויימשך עד להפנינג ומופע הסיום שיתקיימו בשעה 19:00 בגבעת המופעים בפארק הירקון.

מהמשטרה נמסר כי "אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרסו במעגלי האבטחה שעוטפים את האזור כולו, ויאבטחו את אלפי המשתתפים במטרה לשמור על ביטחון הנפש והרכוש, הסדר הציבורי, הכוונת התנועה וצמצום הפגיעה בחיי השגרה של תושבי תל אביב והסביבה. במהלך האירוע יהיו עומסי תנועה כבדים ברחבי העיר תל אביב והם צפויים להימשך לאורך כל היום. לכן, מי שלא צריך להגיע לתל אביב, שיימנע מלהיכנס לעיר ביום המצעד".

נדב פרץ, דב פרץ, מייסד חברת הטיולים "Outstanding Travel" – לקהילה הגאה, אמר הבוקר בגלי צה"ל: "המצעד בישראל הוא אחד האירועים הכי גדולים ופופולריים של הקהילה הגאה בעולם. הרוב המכריע של התיירים שלנו הם אמריקנים. לצערי לאירופאים קשה להגיע – מאוד יקר פה".

מצעד הגאווה בתל אביב (צילום: Liron Almog/Flash90)
מצעד הגאווה בתל אביב (צילום: Liron Almog/Flash90)

הממשלה על סף התפרקות, ח"כ ולדימיר בליאק מנסה להסביר מדוע:

סגירה