שגריר ארצות הברית בארץ: כוונתנו - שב-2023 ישראלים לא יידרשו להנפיק ויזה

אורבך הודיע לבנט שאיננו חלק מהקואליציה, אך יימנע מלתמוך בשבוע הקרוב בפיזור הכנסת ● כחצי שנה לפני סיום כהונת כוכבי החל גנץ בבחירת הרמטכ"ל הבא; המועמד המוביל - סגן הרמטכ"ל הלוי ● האגף ללוחמה בטרור העלה את רמת אזהרת המסע לאיסטנבול לרמה הגבוהה ביותר ● על רקע העלייה בתחלואה משרד הבריאות קורא לציבור לעטות מסכות בחללים סגורים ובהתקהלויות

שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס מגיע לבית הנשיא כדי למסור של כתב האמנתו לנשיא יצחק הרצוג, 5 בדצמבר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס מגיע לבית הנשיא כדי למסור של כתב האמנתו לנשיא יצחק הרצוג, 5 בדצמבר 2021

בגל"צ מדווחים כי אמש התקיימה פגישה בין השר גנץ ליו"ר ועדת הכלכלה ביטון. גנץ הבהיר כי הוא לא אוהב את גישת החרם של ביטון, אבל הבין את הצורך שלו בצעדים חריפים. השניים יפגשו היום שוב.

מאיר כהן אמר: "לא צריך להוסיף שמן למדורה. מציע שישב עם שרת התחבורה, לשניהם יש כוונות טובות".

גדעון סער התראיין הבוקר לרשת ב' ובין השאר אמר: "לצערי יש חברי כנסת שעושים דין לעצמם וצריך שראשי המפלגות ישתלטו ויעשו סדר – חלק עושים את זה. אלו ימים קריטיים. איפה שאין משמעת צריך ליישר".

סער אמר כי הוא מוכן להמתין עם חוק יו"ש – לדבריו "אני הבאתי את החוק לממשלה וועדת השרים לחקיקה אבל הודעת מראש שלא אביא היום לכנסת – אאפשר למרצ ורע"ם לעשות סדר אצלן בבית".

לדברי סער "ההצבעה של הליכוד בסוגייה לא פחות ממדהימה – זו תזכורת למאפיין הכי מובהק של שנות שלטונו האחרונות של נתניהו".

עוד אמר סער: "אנחנו לא נחזיר את ביבי, ישראל צריכה לצעוד קדימה – ללא העדפת האינטרס האישי והפוליטי, שבגינה עזבתי את הליכוד. מה שאנחנו רואים בימים האלה זה שידור חוזר. לא רק שלא שיניתי את דעתי, אלא התחזקתי בדעתי".

בכאן מדווחים כי ברצון להרגיע את החלקים הימניים בקואליציה, התחייבו בכירים בה – היישוב חומש לא יפונה בחודשים הקרובים.

מנסור עבאס בגל"צ: "עלאא ג'בארין התפטר מהרשימה כי לא הסכים עם הקו בו נוקטת המפלגה ואני מצפה מכל מי שלא מסכים עם הכיוון שאנחנו הולכים, כל חבר קואליציה, יתפטר"

עבאס סירב לאשר כי גם הבא אחריו – אבו מדיעם יתפטר כדי לפנות מקום ליאסר חג'יראת.

עבאס אמר על גנאים: "הוא חבר שלי, התחלנו את הדרך ביחד ואני מקווה שכך גם נסיים אותה. כל ח"כ צריך לעשות חשבון נפש ולבדוק מה האינטרס שמוביל אותו – אישי או כללי".

עבאס הוסיף: "הצלחנו עד עכשיו להקים קואליציה וממשלה מגוונת ביותר, בתפקוד כמעט מלא. אין ספק שזו הצלחה טובה מאוד – אני מאמין שאפשר להמשיך הלאה".

השר הורוביץ בגל"צ הבוקר: "שבירת השורות היא דבר חמור. כל ח"כ שלא מוכן לקיים את החלטות הממשלה יכול לעזוב את תפקידו. לא מחזיקים אותו בכוח – המנדט הוא של הרשימה, לא של הח"כ הבודד".

השר הורוביץ ייפגש היום עם ח"כ רינאוי-זועבי.

סגירה