יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מגיע לבית המשפט בתל אביב במסגרת התביעה שהגיש נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, 12 ביוני 2022 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
Avshalom Sassoni/Flash90

אין ספק שמשפט אולמרט–נתניהו הפך להיות הקרקס הטוב בעיר ● מה אין שם? גביר מאפיר, אומנית טרפז עם קול צווחני ואריה קטן שהולך על ארבע ● לא חשוב איך יגמר המשפט, דבר אחד כבר ברור – הביביזם ניצח כשמעשים ואידיאולוגיה מקבלים חשיבות זהה לפיסטוקים, גלידות וציוצים ● ואנחנו נמחא כפיים בזעם מוצדק, אבל גם קצת בהנאה ● דעה

"קרקס המופרעים" עם כל הדמויות המוכרות והאהובות שב לעיירה, ומה גדולה הייתה שמחת התושבים. הנה הם, כאן, שוב איתנו כמו בימים היפים ההם: הגביר המאפיר שמהלך על חבל דק בלי ליפול, אומנית הטרפז הלוליינית עם הקול הצווחני והאריה הקטן ההולך על ארבע ויורק אש וגופרית בזמן שאביו מהסה אותו בקריצה אוהבת.

לא עוד הצגות תיאטרון פוליטי רגילות בחברתם המשמימה של פוליטיקאים "נורמליים", פרובינציאליים ומשעממים כל כך. הלהקה הנודדת, "הביביז", חוזרת אלינו ואיתה – ההצגה הטובה בעיר. צייצני הטוויטר לדורותיהם צהלו אתמול (ראשון) ולא בכדי.

משפט אולמרט–נתניהו סיפק תיאורים הזויים, מהסוג שהטובים שבסרטיו של סטנלי קובריק זכרונו לברכה או של דיוויד לינץ', יבדל לחיים ארוכים, מתקשים לספק.

אבל ביזארי ככל שיהיה, המשפט הזה הוא ניצחון של בנימין נתניהו ושל דרכו הפוליטית. מי שסבור כי מדובר באירוע מביך שנכפה עליו וחושף את "פרצופה האמיתי של משפחתו" לקהל מאמיניו – כנראה לא למד דבר על  דרך החשיבה של האיש ולהקתו.

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, 10 במאי 2022 (צילום: אורן בן חקון/פול)
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, 10 במאי 2022 (צילום: אורן בן חקון/פול)

לאורך שני עשורי שלטונו (העשור הראשון בקיטועים והשני ברציפות) הוכיח נתניהו יכולת הישרדות מדהימה ברלוונטיות של השיח הישראלי – ברחוב ובתקשורת

לאורך שני עשורי שלטונו (העשור הראשון בקיטועים והשני ברציפות) הוכיח נתניהו יכולת הישרדות מדהימה ברלוונטיות של השיח הישראלי – ברחוב ובתקשורת. גם כשהגיע לתחתית השאול של הביבים הפוליטיים – נאשם ומואשם, נודד ממערכת בחירות אחת למשניה בלי יכולת להקים ממשלה, שנוא על ידי עמיתיו למחנה יותר מאשר על ידי יריביו – הוא לא ירד לרגע מהכותרות.

משפט אולמרט–נתניהו, על מופעיו העלובים והמעליבים, הוא הוכחה לא רק לכך שנתניהו נחוש להמשיך לשלוט בשיח הפוליטי והתקשורתי – אלא גם לאופן שבו הפכנו לעבדים נרצעים לגחמות שלו ושל להקתו, צופים נלהבים שמוכנים לשלם כל מחיר עבור כרטיס לפסטיבל שבשיאו שורפים בשידור חי את שאריות השכל הישר, לקול מצהלות הקהל המסומם והנרגש.

סברתי ב־2015 שהעיסוק המופרז ברעייתו ובבנו של נתניהו משרת את מטרות האיש – לפלג, לסכסך ולטמטם את המערכת ואת הציבור. אני סבור זאת גם עכשיו וביתר שאת.

הבושה היא לא רק עליו אלא גם עלינו. במיוחד כשמעשיו המשחיתים (אני לא מתיימר לנחש כיצד יגמר משפט האלפים, אני מתכוון ל"שחיתות נורמטיבית", לא פלילית) והאידיאולוגיה שלו מקבלים בדיוק את אותה החשיבות כמו האלכוהול או הפיסטוקים שצורכת רעייתו ו/או הציוצים הכפייתיים של בנו.

שרה נתניהו בדיון בתביעת הדיבה נגד אהוד אולמרט, 12 ביוני 2022 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
שרה נתניהו, 12 ביוני 2022 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

בכל אומה מכובדת ניתן לרכוש צהובונים דוגמת הנשיונל אינקוויירר האמריקאי. בממלכה הבריטית ה"סאן" וה"מטרו" פופולריים במיוחד. אבל רק אצלנו מינון הצריכה של רכילות זולה ומכוערת, עיסוק באמירות הבל וב"משמעותן" הקריטית תוך כדי הצצה כפייתית דרך חור מנעול אל חדר השינה של משפחת רהבתני הלאומית – הופכת את כולנו לסמרטוטון לאומי אחד גדול.

רק אצלנו מינון הצריכה של רכילות זולה ומכוערת, עיסוק באמירות הבל וב"משמעותן" הקריטית תוך כדי הצצה כפייתית דרך חור מנעול אל חדר השינה של משפחת רהבתני הלאומית – הופכת את כולנו לסמרטוטון לאומי

נתניהו והיורשים שהצניח לתוך מערכת הפוליטית (מירי רגב, דודי אמסלם, גלית דיסטל־אטבריאן וכו') עדיין יכולים להשתלט על סדר היום שלנו מבוקר עד ערב עם הבלים ואמירות סרק ולדחוק הכול הצידה. מבחינה זו, נתניהו כבר ניצח במשפט המיותר בתולדות האומה.

כל יום שבו הוא נשאל על התנהגות בנו, הוא עוד יום שבו שקענו עוד קצת בתוך החולות הטובעניים של הביביזם בלי שאפילו שמנו לב. רבים מחבריי יגידו לי, "אבל הוא התחיל", "הוא לקח אותנו לשם", "הוא אשם". הם צודקים וזאת בדיוק הבעיה: החלילן מהמלין ממשיך לכשף אותנו במנגינתו המהפנטת – ואנחנו ממשיכים להיסחף אחריו כזומבים, בעיניים פקוחות מתדהמה ובפה פעור מצחוק.

אם ינצח – ניצח את האליטות ואת ישראל הראשונה כולה, שניסתה באלימות להשתיק אותו ואת משפחתו ולהטיל עליהם כתם נורא של מחלת נפש. אם יפסיד – יפנה אצבע מאשימה לעבר אותן האליטות בדיוק שרודפות אותו ואת משפחתו – ובאמצעותם את מחצית העם.

בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, 15 בנובמבר 2021 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, 15 בנובמבר 2021 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)

אם ינצח – ניצח את האליטות ואת ישראל הראשונה כולה, שניסתה באלימות להשתיק אותו ואת משפחתו ולהטיל עליהם כתם נורא של מחלת נפש. אם יפסיד – יפנה אצבע מאשימה לעבר אותן האליטות

לתוך המדורה הוא יוסיף אולי בלי בושה גזענות עדתית זולה בתוספת "איראן" ושנאת ערבים – ואנחנו נסתחרר סביבו בזעם בריקוד הורה, אבל גם קצת בהנאה. כי בכל זאת, לפחות לא משעמם.

כך או כך, מנצח או מפסיד, נתניהו יגהץ מחדש את חליפת השנאה והקיטוב, שכמה ממאמיניו כותבים עליה ספרים ושרים אודותה שירים מאז שקמה ממשלת השינוי. בינתיים, אנחנו נמחא כפיים בזעם מוצדק, אבל גם קצת בהנאה. כי בכל זאת, מדובר בהצגה הטובה בעיר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
אבנר הופשטיין.. בליכוד יש פריימריז, אצל לפיד גנץ וליברמן אין! אתה חושב שהסכמי אוסלו והקמת חמסטאן ואת הפרוטקציה אפשר לטאטא מתחת לשטיח? היום ראינו את הפרוטקציה משתרגת, פשוט כל החברים של... המשך קריאה

אבנר הופשטיין.. בליכוד יש פריימריז, אצל לפיד גנץ וליברמן אין! אתה חושב שהסכמי אוסלו והקמת חמסטאן ואת הפרוטקציה אפשר לטאטא מתחת לשטיח? היום ראינו את הפרוטקציה משתרגת, פשוט כל החברים שלא התברגו לכנסת הפכו לנורבגים, חברים ובני משפחה ממונים לתפקידים מכניסי ולמה..? כי אבנר הופשטיין לא יזכיר ולא יכתוב על הנושא.. שלא לדבר על שוחד בחירות לאחים האסלמים ושדרות בתיהם של השפיצים!

מה זה לכל הרוחות חבורה של נוכלים ואינדוס תודעה ישראל היום מי שהקים את ישראל היום מתהפך בקברו על בני משפחתו שהפכו את העתון לאינדוס מוחי ברמה של היהודים מכנים מצות מדם של ילדים נוצרים ות... המשך קריאה

מה זה לכל הרוחות חבורה של נוכלים ואינדוס תודעה ישראל היום מי שהקים את ישראל היום מתהפך בקברו על בני משפחתו שהפכו את העתון לאינדוס מוחי ברמה של היהודים מכנים מצות מדם של ילדים נוצרים ותתביישואפשר לרצוח 6 מיליון יהודים

קהל מעריציו של הגביר המאפיר מזכיר לי את אותו קהל יהודי שראה את זוועות ליל הבדולח ועדיין וסרב להבין מה צופן העתיד כשהכתובת על הקיר באותיות קידוש לבנה. האיש הנורא הזה שזקנתו מביישת את כ... המשך קריאה

קהל מעריציו של הגביר המאפיר מזכיר לי את אותו קהל יהודי שראה את זוועות ליל הבדולח ועדיין וסרב להבין מה צופן העתיד כשהכתובת על הקיר באותיות קידוש לבנה. האיש הנורא הזה שזקנתו מביישת את כולנו ממיט על עם ישראל את ההרס שהמיטו על העם היהודי הנוראים שבאוייבנו והאיש הזה מקיים את הפסוק כי מחרבייך ומהרסייך מקרבך יצאו כשהדתיים המשיחיים כמו סמרטוטריץ במקום להפנים את הפסוק ממשיך ומלבה את אש השנאה ורוצה מדינת הלכה כשהוא הכהן הגדול . אם זו לא מחלת נפש איני יודע איך לכנות את התופעה המזוויעה הזו.

עוד 662 מילים ו-5 תגובות
סגירה