נתניהו עדיין לא מוכן לבחירות

בליכוד טרם החליטו האם להביא את הצעת החוק לפיזור הכנסת בשבוע הבא, וההערכות הן כי נתניהו עדיין לא רוצה בחירות ● "הוא צריך זמן לתכנן את הבחירות הבאות", אומר לזמן ישראל גורם המקורב ליו"ר האופוזציה, שמספר כי המטרה היא הקמת מפלגת לווין שתאפשר להגיע ל-61 מנדטים המיוחלים ● "הוא עושה סקרים ומנסה לשלב ברשימה אחת עם שיקלי, ח"כים בולטים ואטרקטיביים מסיעת הליכוד"

יו"ר האופוזציה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 13 ביוני2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
יו"ר האופוזציה בנימין נתניהו במליאת הכנסת, 13 ביוני2022

איש בליכוד לא באמת יודע אם המפלגה תעלה ביום רביעי הבא לקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת. ההערכות משתנות בכל יום ואת ההחלטה הסופית יקבלו בנימין נתניהו ויריב לוין, שזוכה בסיעת הליכוד לכינוי המחמיא "המוח".

ההערכה הכללית בליכוד היא שנתניהו לא רוצה בחירות היום, למרות כל הצגות התכלית שהוא עושה מעל דוכן הנאומים במליאת הכנסת ובישיבות הסיעה הסגורות והמוקלטות.

מקורב לראש הממשלה לשעבר אמר אתמול לזמן ישראל: "נתניהו יודע שהבחירות הבאות הן הצ'אנס האחרון שלו. אם הוא לא יצליח להקים ממשלה בפעם הבאה, אף אחד אצלנו לא יסכים בליכוד ללכת איתו לסיבוב נוסף אחרי כל מה שעברנו.

"נתניהו יודע שהבחירות הבאות הן הצ'אנס האחרון שלו. אם הוא לא יצליח להקים ממשלה בפעם הבאה, אף אחד אצלנו לא יסכים בליכוד ללכת איתו לסיבוב נוסף אחרי כל מה שעברנו"

"נתניהו קיווה להקים ממשלה בכנסת הזו, זה היה אידיאלי בשבילו, אבל מהר מאד הוא הבין שאין היתכנות כזו עם גדעון סער או כל אחד אחר בקואליציה".

בנימין נתניהו ויריב לוין במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
בנימין נתניהו ויריב לוין במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

"נתניהו כל הזמן חושב על המורשת שלו, על מקומו בהיסטוריה, על המשפט", ממשיך המקורב. "הוא חייב להגיע לראשות הממשלה במהלך המשפט שלו כדי לשלוט יותר טוב על כל המהלכים במדינה ולשפר את מעמדו גם אם תהיה עסקת טיעון. אסור לו לפספס הפעם. לכן הוא צריך זמן לתכנן את הבחירות הבאות, לבדוק אם יש סיכויים למפלגת לוויין, שתבטיח לו 61 מנדטים, שאין לו היום.

"אני יודע שהוא עושה סקרים ומנסה לשלב ברשימה אחת עם עמיחי שיקלי, חברי וחברות כנסת בולטים ואטרקטיביים מסיעת הליכוד, להעביר אותם מכאן לכאן. זה לוקח זמן".

"אני יודע שהוא עושה סקרים ומנסה לשלב ברשימה אחת עם עמיחי שיקלי, חברי וחברות כנסת בולטים ואטרקטיביים מסיעת הליכוד, להעביר אותם מכאן לכאן. זה לוקח זמן"

וכך, בצירוף מקרים משונה, מתאחדים האינטרסים של נפתלי בנט ונתניהו נגד פיזור מיידי של הכנסת ובחירות מהירות. גם הרוב בקריאה הטרומית לא מובטח בשבוע הבא (למרות שצריך רוב רגיל) וההיסוסים בליכוד רבים.

ח"כ ניר אורבך עזב את הקואליציה אבל השאיר בדרך מסרים סותרים והעניק לבנט זמן פרלמנטרי יקר מפז. אורבך מונע למעשה את ההצבעה היום (רביעי) על פיזור הכנסת, אחרי שהודיע כי לא יתמוך במהלך.

לא ברור מה אורבך יעשה בשבוע הבא, אבל בכירים במגזר הציוני-דתי סבורים שהוא מתואם עם בנט, חברו הטוב, וכל המריבות בין השניים בלשכה היו מבוימות היטב בידי מזכיר הממשלה שלום שלמה ומקורבים אחרים (שלמה מכחיש את הדברים).

עידית סילמן ובנימין נתניהו במליאת הכנסת, 13 ביוני 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
עידית סילמן ובנימין נתניהו במליאת הכנסת, 13 ביוני 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

וגם אם ההצעה לפיזור הכנסת תעבור בקריאה טרומית, השאלה הגדולה היא מתי היא תעבור בקריאות הנוספות שמחייבות רוב של 61 חברי כנסת? האם זה יקרה במושב הקיץ הנוכחי, בתמיכתם של ניר אורבך והרשימה המשותפת, או רק במושב החורף שמתחיל בסוף אוקטובר?

צריך תמיד לזכור שאם אורבך יהיה זה שימוטט את מבנה הקואליציה – יאיר לפיד הוא זה שיהיה ראש ממשלת המעבר עד הבחירות.

אגב, אם כבר מדברים על הבחירות הבאות: בסיעת הליכוד שהתכנסה ביום שני, גיבור השעה היה ח"כ איתמר בן-גביר מהציונות הדתית. בן-גביר נחשב יריב אמיתי של הליכוד, מי שגונב להם מנדטים, בעיקר בקרב הדור הצעיר. בין חברי הליכוד בסיעה התפתח ויכוח האם הזיהוי של נתניהו עם בן-גביר מועיל או מזיק לליכוד בבחירות, שמגדירה את עצמה מפלגת ימין-מרכז.

בן-גביר נחשב יריב אמיתי של הליכוד, מי שגונב להם מנדטים, בעיקר בקרב הדור הצעיר. בין חברי הליכוד בסיעה התפתח ויכוח האם הזיהוי של נתניהו עם בן-גביר מועיל או מזיק לליכוד בבחירות

נתניהו חתך, וקבע בעצם את מהות הקמפיין של הליכוד: "אנחנו פונים לקהל בימין ובמרכז, זה הקהל שלנו. אם יגידו לכם 'נתניהו-בן גביר' אתם תגידו 'בנט-לפיד-מנסור עבאס-מועצת השורא". אין לנו טיעון יותר חזק מזה", אמר נתניהו.

עוד 541 מילים ו-1 תגובות
סגירה