לראשונה מתחילת המלחמה קנצלר גרמניה ונשיא צרפת יבקרו בקייב וייפגשו עם זלנסקי

רוסיה זימנה את שגריר ישראל לשיחת הבהרה בשל התקיפה, המיוחסת לישראל, בנמל התעופה בדמשק ● משרדי האוצר והחקלאות גיבשו הסכם עם ראשי ענף ההטלה: יופחת המכס על הביצים ● ועדת האיתור המליצה על מינוי שרון אפק למשנה של בהרב מיארה ● אוחנה, שבוע לפני האסון במירון: "ניכר שהיערכות המשטרה מאוד משמעותית; נראה שכל התרחישים הסבירים קיבלו מענה"

וולודימיר זלנסקי ואנשיו בביקור בבית חולים (צילום: Ukrainian Presidential Press Office via AP)
Ukrainian Presidential Press Office via AP
וולודימיר זלנסקי ואנשיו בביקור בבית חולים

בישראל היום מדווחים הכי ע"פ הערכות בישראל, במהלך ביקורו המתוכנן של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הוא יכריז על כינון פורום או הסדר ביטחוני שבו תהיינה חברות ישראל, סעודיה, מדינות הסכמי אברהם, מצרים וירדן.

בכאן מדוווחים כי בשיחותיו עם ראש הממשלה נפתלי בנט, הציב חבר הכנסת ניר אורבך תנאי כדי שיסכים לחזור ולשמש חבר בקואליציה – הרחבה מספרית של הקואליציה כדי להחזיר את הרוב שהיה לה עד פרישתה של ח"כ עידית סילמן.

אורבך יוצא לחופשה בצפון לכמה ימים ולא יגיע כלל לכנסת, לא להצבעות ולא לפגישות נוספות עם ראש הממשלה בימים הקרובים.

מנסור עבאס התייחס הבוקר לדברי מתן כהנא ברשת ב' ואמר: "אני רוצה שכל אחד יגיע למסקנה שאנחנו צריכים לחיות ביחד אפילו אם יש לנו כפתור. שאנחנו בחרנו לחיות ביחד, מתוך השלמה – לא מתוך אילוץ. אני מבין את השר כהנא אני יודע מאיפה זה בא, אבל זו לא סובלנות מהותית – אלא מתוך אילוץ. אנחנו רוצים לעבור פאזה לסובלנות מתוך בחירה. לא מדאיג הכפתורים שאינם אלא אלו שיש: של אלימות ושל הסתה – ושאנשים לוחצים עליהם".

עבאס הוסיף "ביד שלי יש כפתור שכבר לחצתי עליו – מאז שנכנסתי לקואליציה של  שותפות וסובלנות. שכל פלגי החברה יגיעו למקום יותר טוב לקבלה של האחר כדי לקדם את הטוב המשותף. זה הזמן לשמור על המפעל הזה שהוא תוצאה של סובלנות מהותית. לכן, כל חבר כנסת הוא צריך לעשות שיקול דעת בכובד ראש מה אני יכול לעשות כדי לשמור על כפתור השותפות והסובלנות פועל".

עבאס אמר גם כי "הפיתרון לגנאים לא חייב להיות כסא מפלט. היעד ברור לכולם לטובת החברה הערבית והחברה הישראלית – כל אחד שיעשה את המוטל עליו כדי לשמור על התהליך. מי שצריך להישאר ומי שלא שיעזוב. אני לא אקרא לאף אחד להתפטר. אני קורא לכל חברי הכנסת להדק שורות.

עבאס התייחס לפרסום של דברי מוחמד מג'דלה ואישר: "אני קיבלתי טלפון מנתניהו בדרך לרב דרוקמן – אבל אכנס לתוכן השיחה. הם מנסים לבלבל את הציבור. הם כן רצו לקיים שותפות עם רע"ם".

בגל"צ מדווחים כי צה"ל דחה את הריסת בית המחבל שרצח שלושה אנשים בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב – עד לאחר ביקור ביידן בארץ.

רשת ב'. ח"כ גלנט התייחס לאפשרות הקמת פורום אזורי מול איראן ואמר: "ישראל במקום אחר מאז שהסכמי אברהם נחתמו. איראן דוהרת לנשק גרעיני וקרובה מאוד ליכולת הנדרשת של החומר הבקיע. יש עוד מרכיבים כמו מרכיבי הנשק ויכולת נשיאת פצצה גרעינית. אנחנו לא עוצרים עיסוק כזה בפעולות דיפלומטיות".

סגירה