הריקבון המקומי הוא חלק ממגמה אוניברסלית מסוכנת

ז'איר בולסונרו ובנימין נתניהו בשדה התעופה בן גוריון (צילום: Noam Revkin Fenton-Flash90)
Noam Revkin Fenton-Flash90
ז'איר בולסונרו ובנימין נתניהו בשדה התעופה בן גוריון

1

הרופא שהציל את חייו של נדב שנרב, אחיה של הנרצחת רינה ז"ל, הוא מנתח ערבי.

2

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, אינו רק לאומן משמים, הומופוב קטנטן וגזען דוחה. כמו חברו הבור שמכהן כנשיא ארצות הברית, הוא אחראי ישיר לכך שאתם מצויים בסכנה בשל ההתכחשות לשואת האקלים שהאנושות הביאה על עצמה במו ידיה. 20 אחוזים מהעצים בעולם ממוקמים ביערות האמזונס העצומים. עכשיו הם פשוט עולים באש.

אזרחי ארה"ב וברזיל בחרו בשני נרקיסיסטים שמתמחים בפוליטיקה של שיסוי, שוביניזם, ומדיניות פושעת בתחום האוויר לנשימה. כך שהריקבון הקיומי המקומי הוא חלק ממגמה אוניברסלית מסוכנת

3

בני האנוש, למי ששכח, נושמים חמצן ופולטים פחמן דו-חמצני. העצים, משום מה, פועלים בדיוק להפך: קולטים פחמן דו-חמצני ומשחררים חמצן. ככה הם מסייעים לנו לקלוט לתוך ריאותינו יותר חמצן ומפחיתים את הפחמן הדו-חמצני שיכול לחנוק אותנו בקלילות. ההרמוניה בינינו לבין העצים, אפוא, אינה איזה קשקוש רומנטי של מחבקי העצים אלא נושא קיומי. אחושילינג קיומי. נושא של מוות או חיים.

4

אני לא יודע מתי ואם בכלל ניפטר פוליטית מנתניהו. ומובן שזו יכולה להיות רק תחילתו של שינוי במדינת ישראל, אם בכלל.

אני כן יודע שאזרחי ארצות הברית וכן אזרחי ברזיל בחרו בשני נרקיסיסטים שמתמחים בפוליטיקה של שיסוי, אלימות מילולית, שוביניזם ירוד באמת ומדיניות פושעת כלפי כולנו בתחום האוויר לנשימה. ככה שהריקבון הקיומי המקומי הוא בסך הכל חלק ממגמה אוניברסלית עצומה ומסוכנת:

הלאומנות של נתניהו משפיעה על מיליוני אנשים – בעוד זאת של מודי בהודו משפיעה על יותר ממיליארד. אבל מגמת ההפחדה, דיכוי המיעוטים, והפוליטיקה של השנאה – היא אותה מגמה

5

החל מלופת הערוות העילג ממנהטן, דרך ידידו של נתניהו מברזיליה, עבור בלאומן ההינדי מודי שמוביל את הודו להסלמה הן מול אזרחיה המוסלמים והן מול פקיסטן, דרך האיסלמיסט המשופם מאנקרה ועד לדיקטטורה הסינית הבלתי נסבלת ולנשיאה השרירי, המושחת והרצחני של רוסיה.

6

מובן שקיים פער עצום בין היקף הפרת זכויות האדם בגדה (ובוודאי בתחום מדינת ישראל הריבונית) לבין מותם האלים של 500 אלף איש לאורך 8 שנים במדינה הסורית. וברור שאכזריות ממשל צפון-קוריאה עצומה לאין ערוך מזו של הממשל הטורקי. כשם שברור שמעשי הדיקטטורה הסינית מחרידים הרבה יותר מהפרת זכויות האדם בברזיל. וכשם שהריקבון והשחיתות האדירים תחת ממשל פוטין אינם ניתנים להשוואה מול היקף השחיתות בארצות הברית.

כפי שהלאומנות הגזענית של נתניהו משפיעה על מיליוני אנשים בעוד זאת של מודי בהודו משפיעה על יותר ממיליארד. אבל מגמת השיסוי, הלאומנות, ההפחדה, הפוליטיקה של השנאה, דיכוי המיעוטים, הנרקיסיזם, ריכוז העושר בידי מעטים על חשבון הרוב והמטת הסבל השיטתית על רובנו – היא אותה מגמה. בהבדלים עצומים, כאמור.

נחזור להתחלה: רופאו הערבי של נדב שנרב שהציל את חייו, וחבר הכנסת איימן עודה שהציע שת"פ פרלמנטרי לראשי כחול-לבן המבועתים – הם האלטרנטיבה לחולניות הלאומנית ולגזענות הממוסדת

7

נחזור להתחלה: רופאו הערבי של נדב שנרב שהציל את חייו וחבר הכנסת איימן עודה שהציע שיתוף פעולה פרלמנטרי לראשי כחול-לבן המבועתים בנושא מיגור העוני היהודי והערבי כאחד, בנושא החתירה לסיום הכיבוש, בנושא השוויון לאזרחים הערבים, בנושא המאבק בפשיעה האיומה שגורמת סבל עמוק לציבור הערבי ובנושא חיזוק הדמוקרטיה הישראלית – הם האלטרנטיבה לחולניות הלאומנית, לשיסוי, להפרדה ולגזענות הממוסדת. כך גם הסנאטור היהודי ברני סנדרס מהמפלגה הדמוקרטית בארצות הברית.

8

האנשים האלה גורמים לגזענים ולאנטישמים להזיע. או שהם סתם מזיעים בעקבות ההתחממות האוניברסלית. קשה לדעת.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 488 מילים
סגירה