גנץ: "ישראל פועלת לסיכול הניסיונות האיראניים לבצע פיגוע ונערכת להגיב בכל מקום"

ישראל יירטה רקטה שנורתה מהרצועה; בתגובה לירי תקף צה"ל בעזה והוקפאה הגדלת היתרי הכניסה לישראל ● הלימודים בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחלק מחטיבות הביניים יחלו מחר בעשר ● ליברמן: לא ייחתם הסכם עם הסתדרות המורים ללא קביעת שכר דיפרנציאלי וללא שינוי לוח החופשות ● דיווח: אורבך החליט לתמוך בפיזור הכנסת בקריאה טרומית, אך טרם החליט מתי יעשה זאת

סגן ראש הממשלה ושר הביטחון בני גנץ, 19 באוקטובר 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
סגן ראש הממשלה ושר הביטחון בני גנץ, 19 באוקטובר 2021

רקטה נורתה במהלך הלילה מרצועת עזה לישראל – ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. עם הירי, בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר, הופעלה אזעקה באשקלון ובסביבתה.

כעבור שעות אחדות תקף צה"ל ברצועה. מהצבא נמסר שזרוע האוויר תקפה סדנאות של חמאס המיועדות לייצור אמצעי לחימה ונמצאות במרכז הרצועה.

גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים שבהן מלמדים מורי הסתדרות המורים יחלו מחר את לימודיהם בשעה עשר בשל העיצומים שנוקט הארגון במאבקו להעלאת שכרם של עובדי ההוראה. מהסתדרות המורים נמסר ש"העיצומים הוחרפו לאחר שפקידי האוצר הגיעו לישיבה נוספת לא מוכנים וללא מסגרת תקציב".

שר הביטחון בני גנץ יחל היום בסבב הפגישות עם המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל. הערב, לאחר צאת השבת, ייפגש גנץ עם סגן הרמטכ"ל לשעבר אייל זמיר. ביום שלישי הקרוב ייפגש שר הביטחון עם מפקדהּ לשעבר של זרוע היבשה יואל סטריק ולמחרת ייפגש עם סגן הרמטכ"ל הרצי הלוי. מחרתיים ייוועד גנץ עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שלפי דיווח בתאגיד השידור כאן, מעוניין גם כן לראיין את המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל.

כהונתו של הרמטכ"ל הנוכחי, אביב כוכבי, תסתיים בעוד חצי שנה – בחודש ינואר הקרוב. גנץ מעוניין להשלים את מינוי הרמטכ"ל הבא בהקדם, על רקע האפשרות שהכנסת תתפזר, והממשלה תהפוך לממשלת מעבר – דבר שיקשה עליה לבצע מינויים מסוג זה.

שר האוצר אביגדור ליברמן מתח היום ביקורת על הסתדרות המורים: "לא יכול להיות שאנחנו באים לחדר המשא ומתן ודבר ראשון אומרים לנו – 'תורידו מהשולחן שני נושאים: לא הסנכרון בחופשים ולא שכר דיפרנציאלי'".

בשבתרבות בבאר שבע אמר ליברמן: "מבחינתי, הכי קל להגיד 'בואו נחתום, ניתן להם כל מה שהם רוצים, כולם ימחאו כפיים, כולם יהיו מרוצים'. אני לא אלך לשום הסכם שאני לא מאמין שזה הסכם נכון. והסכם נכון זה גם להסדיר את הנושא של ההתאמה בחופשים וגם לתת ביטוי למצוינות לטאלנטים במערכת החינוך. בלי זה לא יהיה הסכם".

שר האוצר ציין ששתי סוגיות אלה, שכר דיפרנציאלי והתאמת לוח החופשות, מופיעות גם במצע של תקווה חדשה, מפלגתה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. מחר ייפגש ליברמן במשרד האוצר עם שאשא ביטון ועם מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר.

"במערכת החינוך המרכיב הכי חשוב זה איכות המורה. לא הבניין ולא הציוד ולא הגאדג'טים, אלא איכות המורה. (אם) יש לך מורה טוב, אז אתה יודע שתקבל תלמידים טובים. הם גם יוציאו את הציונים הכי גבוהים, ולכן – השקעה במורה. אבל השקעה במורה זה קודם כל היכולת להביא אנשים טובים מההיי טק, מהתעשייה, למערכת החינוך. ואת זה אי אפשר לעשות בלי שכר דיפרנציאלי. אי אפשר הכול רק הסכמים קיבוציים. חייבת להיות דיפרנציאציה, חייב להיות תגמול למצוינות", אמר ליברמן לרועי כ"ץ.

שר האוצר הבהיר שהכוונה היא שהשינויים לא ייכנסו לתוקף בשנת הלימודים הקרובה, אלא בזו שאחריה: "אני מאמין שאנחנו נגיע להסכמות על פי השכל הישר. אנחנו נעשה הכול להגיע לפתרון הכי מהיר שאפשר. ברור שאותו סנכרון – אנחנו מדברים מ-1 בספטמבר  23', שתהיה שנה שלמה להיערך".

במערכת הפוליטית מברכת את הספורטאית הישראלית דריה אטמנוב שזכתה במדליית זהב באליפות אירופה בהתעמלות אמנותית –

סגירה