דיווחים: בכנסת מעריכים שההצעה להקדמת הבחירות לא תובא להצבעה השבוע

עיצומי הסתדרות המורים נמשכים: הלימודים בבתי הספר היסודיים, בחלק מחטיבות הביניים ובחלק מהגנים יחלו מחר בעשר ● לפיד יבקר ביום חמישי הקרוב בטורקיה וייפגש עם שר החוץ צ'בושולו ● הסתיימה ללא הסכמות פגישת מיכאלי-ביטון בעניין הרפורמה בתחבורה הציבורית ● הרב הראשי לישראל יצחק יוסף תקף את בן גביר על כך שהוא פוקד את הר הבית: "אהבל, להתרחק ממנו"

מליאת הכנסת, 30 במאי 2022 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מליאת הכנסת, 30 במאי 2022

 בנט העריך בישיבת סיעת ימינה שנערכה לפני כמה ימים כי אם חוק יהודה ושומרון לא יעבור בשבועיים הקרובים בכנסת – יגיע סופה של הקואליציה, כך פורסם הבוקר ברשת ב'.

בליכוד יבקשו השבוע מאורבך לתמוך בפיזור הכנסת. אם הוא לא יכריז על תמיכתו במהלך, בליכוד ככל הנראה יימנעו מהעלאת החוק להצבעה.

הלילה פורסם קטע של הרב הראשי לישראל יצחק יוסף שיוצא נגד איתמר בן גביר. הרקע: העלייה להר הבית שנחשבת אסורה בקרב ציבורים שונים, וככל הנראה בחירות אפשריות וקולות שזולגים מהחרדים לבן גביר וסמוטריץ'.

בכאן מדווחים כי רוסיה מגבשת החלטה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם, בעקבות התקיפה בדמשק. 

בטיוטת החלטה שמגבשת רוסיה במועצת הביטחון של האו"ם נכתב כי התקיפה בוצעה בניגוד לחוק הבין-לאומי, מערערת את היציבות וגם מפרה את הריבונות של סוריה ושל "מדינות אחרות".

בכירים בישראל אישרו כי רוסיה אכן מגבשת הצעה שכזו, אך הוסיפו כי הסיכוי שלה לקבל תמיכה אינו גבוה.

איימן עודה הסביר ברשת ב' את העמדה של הרשימה המשותפת – להצביע בעד התפזרות הכנסת: ההיסטוריה מלאה בעמדות אחידות אבל ממניעים שונים. קורה שאנחנו רואים מהסיבות שלנו שזו ממשלה רעה מאוד. מספר הנרצחים, מה שקורה במזרח ירושלים, יוקר המחיה. גם לפי הסקרים נתניהו לא קיבל 61.

עודה הוסיף: "רק לפני שנתיים מנענו מנתניהו להרכיב ממשלה שלוש פעמים – אנחנו יכולים לעשות זאת. אני פונה לקואליציה, לגדעון סער, תביא את החוק של נאשם בפלילים וישר נצביע בעד. יש רוב בכנסת. בוא ניפתר מנתניהו. הוא האדם המסוכן ביותר במדינה".

יועז הנדל הבוקר בגל"צ: "האידיאל שלי הוא קואליציה שכל חבריה ציונים ושירתו בצבא או שירות לאומי. זה לא קרה גם בפעם הקודמת שישבתי בממשלה, הייתי עם ליצמן ודרעי – חבורה שלא בדיוק ששה להגן על המולדת. הצעדים של גנאים וזועבי כעת מחייבים אותנו לחשיבה מחודשת".

הנדל הגיב לדיווח לפיו חברים בימינה יסכימו לשבת תחת נתניהו:

סגירה