מפרזיט לבייבי פוליצר

יאיר נתניהו מרים אצבע משולשת למפגינים בבית המשפט, צילום מסך מ"כאן"
יאיר נתניהו מרים אצבע משולשת למפגינים בבית המשפט, צילום מסך מ"כאן"

ובכן, הנביחות על ביבי היו רק הפרומו. אולי לא סיפרו לכם אבל פינוקי נמשח לעיתונות, תעודה ועמה והרבה טקס בישבן האומה. הוא כבר דורש הגנה משמאלנים.

הילד שירד על ארבע, חפן את חלציו למקרה שאבא לא הבין את הרמז, והדגים במופע אורקולי ובלשון שאינה משתמעת לשתי ביצים ונביחה איך אבא ביצע את זממו בכחלון, אני לא אחזור על התיאור הפלסטי כי אמא שלי תשטוף לי את הפה בסבון.

ובכן, הנביחות על ביבי היו רק הפרומו. אולי לא סיפרו לכם אבל פינוקי נמשח לעיתונות, תעודה ועמה והרבה טקס בישבן האומה. הוא כבר דורש הגנה משמאלנים

ובכן, הילד הזה עכשיו עיתונאי, אלוהים ישמור, היש עוד תחתית שהעיתונות לא גירדה מלמטה? כי לנבוח היא שכחה, עכשיו רק יאיר זוכר איך ועל איזה צד.
התרגלנו לחדשות שהן פייק מוחלט, לתחקירים על אסלות בבית רה"מ, על בית ששופץ לכדי ארמון, על העברות כספים לחמאס, על שותפות עם תומכי טרור, וכל זה נצרב בתודעה כאמת צרופה.

התרגלנו לאייטמים שהם פייק מתוצרת מכונת תעמולה אגרסיבית. כל אייטם -מוקש רגל לקואליציה השבירה. התפרים גלויים, יש מי שמאכיל את מפלצת הפייק ומממן את תעשיית החבלה הזאת. כל ניואנס מנופח למימדי ענק.

דוגמה טריה: הפגנת אוהלים קטנה בת"א. הכתב הנבוך מתנצל בפריצת שידור תמוהה: "כרגע מדובר בכמה אוהלים אבל אנשים באים והולכים". לצד מחאת "מעשה בחמישה אוהלים" התקיימה באותו ערב גם הפגנה לא קטנה בכמה מוקדים, בנמל תל אביב ועל גשרים ברחבי הארץ, לתמיכה בממשלת בנט-לפיד ובה השתתפו אלפי אנשים. ההפגנה זכתה לאזכור אגבי בסוף המהדורה. למה להרגיז את הבעלים שמחזיק ברצועת השידור?

ועכשיו זה. הנדסת התודעה עולה שלב. הילד לא סומך על כלבי השמירה של אבא.
מצד שני הוא משתלב במרחב המקצין. כשאני רואה צייצן בשם משה הרוש, שהוא עורך חדשות שישי של איילה חסון, מצייץ בטוויטר את דעתו המשודרת ממילא במהדורת השבת, אני מבינה שהכל פרוץ ומזמן משתינים כאן מהמקפצה.
התרגלנו לחדשות שאינן רק דיווח מקצועי וענייני אלא לאוסף לא מקרי של תעמולה בוטה ולא מתנצלת בעד מנהיג שהפסיד בחירות.

לא רק נתניהו מסרב להשלים עם התוצאה. גם הטייקונים פרנסי הערוצים, שליבם גס בממשלה מתפקדת, ותחת שרביטם מעצב תודעת ההמון יש עיתונאים כמו עמית סגל, עוד בן של, שהבעות פניו במהדורות הן ברומטר מדויק למצב השלטון.

אצלו הקואליציה מתפרקת כל יומיים גם כשהיא עומדת על רגליה, ומשאלות לבו הרותח מזעם הן אייטם בחדשות, כמו גם שפע סקרים מעצבי תודעת נצחיותו של נתניהו כראש ממשלה, אייטם קבוע בערוץ 12 המונח לרגליו כמו גווייה.

אצל סגל הקואליציה מתפרקת כל יומיים גם כשהיא עומדת על רגליה, ומשאלות לבו הרותח מזעם הן אייטם בחדשות, כמו גם שפע סקרים מעצבי תודעת נצחיותו של נתניהו כרה"מ

או הצמד חסון ושרון שהפכו את ערוץ 13 לתאומו של ערוץ 14 שהיה ערוץ מורשת והפך לערוץ תעמולה שמקדם אג'נדה ביביסטית בלי למצמץ ולו מראית עין של איזון. והתרגלנו.

למשל, העיתונאים שהבינו שחדשות פייק זה אחלה, כמו העיתונאי החרדי יאיר לוי שהעלה צילום דירת יוקרה רמת שרונית ממגזין דיור כאילו מדובר בביתו של בנט אחרי שיפוץ. וגם כשהעמידו את ירא השמיים על טעותו המשיך הציוץ לככב בטוויטר, ולמה? מדובר בירא שמיים אדוק ושומר שבת. לשון הרע זה לחלשים ואילו צריבת תודעה זו מצווה דרבנן.

שלטון הטייקונים מזמן ירד לכביש. אבל מישהו הפסיק את הזרם גם במועצת העיתונות המסורסת ממילא, אם על אדמת העיתונות החרוכה גם בנו של אתרוג הטייקונים עונה על קריטריונים לתעודת עיתונאי, חרף התבטאויות מסיתות בעליל. אלא אם הכללים שונו וספינת העיתונות שטה לעבר השקיעה.
והיא שטה.

כך מיצב עצמו הבן מחדש. לא עוד פרזיט מיום היוולדו ועד בקיעתו מחדש כבייבי פוליצר. הבחור המוזר, שהיה לא יותר מדמות גרוטסקית בארץ נהדרת, ריסס ברוק יריבים של אבא בימין ובשמאל, וריצף את דרכו לעיתונות בהשמצות וקללות נמרצות מבלפור דרך טוויטר ומשם, דרך כניסת אח"מים, לעיתונות שכבר טובלת עד קודקוד במי אפסיים.

מי שהיה לא יותר מדמות גרוטסקית בארץ נהדרת, ריסס ברוק יריבים של אבא בימין ובשמאל, וריצף את דרכו לעיתונות בהשמצות מבלפור דרך טוויטר ומשם, דרך כניסת אח"מים, לעיתונות שכבר טובלת במי אפסיים

עיתונות זה מקצוע שאין הכרח ללמוד אבל עוזר להיוולד פריווילג מורם מעם ולהינשא על גל תקשורת עכור למקום משפיע, לא מתוך כישרון אלא כבנו של פוליטיקאי בעל מעמד מיתי בציבור, כזה שטייקונים שבבעלותם ערוצי חדשות חפצים ביקרו.

אתה מוצא את סגנון הדיבור המשולח של הבן בתוך התבטאויות של אביו ("בולשביקים", "מדגרת קורונה ואנרכיה") וניכרת בבירור השפעת המטבחון המשפחתי עליו. כשאתה מקשיב לנתניהו אתה מוצא סימנים של הבן ורוח העוועים וזה מעורר דאגה.

סאגת משפט נתניהו-אולמרט הציפה את מה שהעיתונות מחרישה במכוון, מתוך אינטרסים שאין להם דבר וחצי דבר עם זכות הציבור לדעת, למה מי שואל אותו.

נתניהו הבן עוד ינסח מחדש את תקנון מועצת העיתונות. כפי שהוכיח עד כה, האמת היא נר לחלציו והוא מקפיד לנבוח אותה על הורים ולנגח שועים, ומשתמש במידע שמגיע אליו מפי הסוס ורעייתו כאילו אין בעולם אתיקה ואין ניגוד עניינים, שלא לומר תרבות דיון. זו מורשת מהבית, כל השפע התרבותי הזה, יש לו מדינה בהמתנה.

מה עוד תבקשי ממנו מכורה?

טרם יבשה הבושה מעל תעודת העיתונאי ולפני שכתב מילה תחת אצטלת עיתונאי, נחפז מר מרה לתבוע ממועצת העיתונות הגנה מפני שמאלנים. וכבר נקבע בעבר כי מדובר במילה נרדפת לבוגדים.

מיד עלה בי חשד שכל תעודת העיתונאחס הזו לא נבראה אלא להשיב לו את השמיכי, שאיבד אחרי שהאבטחה הוסרה מעליו לראשונה מאז בקע מהביצה. איזו נוסטלגיה.

נתניהו הבן עוד ינסח מחדש את תקנון מועצת העיתונות. כפי שהוכיח עד כה, האמת היא נר לחלציו והוא מקפיד לנבוח אותה על הורים, ומשתמש במידע מפי הסוס ורעייתו כאילו אין בעולם אתיקה וניגוד עניינים

זוכרים איך סימן אצבע משולשת כלפי עיתונאים בבית המשפט?
היו ימים. בקרוב בבחירות הקרובות למקום מגוריכם, ראו, הוזהרתם.
או שלא.

מי בא לטורקיה?

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
התקשורת הישראלית פח אשפה. מיליוני ישראלים יגיעו לגיל 85, עם הליכון וישאלו את עצמם ’איפה היינו ב 40 השנה האחורונות’ ויבינו איזה מטומטמים היו שבזבזו את החיים שלהם מול המסך מול גל הטרלול ה... המשך קריאה

התקשורת הישראלית פח אשפה. מיליוני ישראלים יגיעו לגיל 85, עם הליכון וישאלו את עצמם 'איפה היינו ב 40 השנה האחורונות' ויבינו איזה מטומטמים היו שבזבזו את החיים שלהם מול המסך מול גל הטרלול הבלתי פוסק שהוא התקשורת הישראלית

עוד 862 מילים ו-1 תגובות
סגירה