60-59 מנדטים למחנה נתניהו; תקווה חדשה, ימינה, מרצ ורע"ם קרובות לאחוז החסימה

הסתדרות המורים תשבית מחר את בתי הספר והגנים ● גדעון פרנק התמנה לחבר בוועדת החקירה הממלכתית לעניין כלי השיט ● מגעים מתנהלים במערכת הפוליטית בניסיון להקים ממשלה חדשה מבלי לפזר את הכנסת ● גנץ: בכוונתי לקדם, ככל הניתן, את מינוי הרמטכ"ל ● ג'ידא רינאוי זועבי ומאזן גנאים אמרו שלא יתמודדו בבחירות ● ירון זליכה הודיע שיתמודד שוב בראש רשימה עצמאית

מליאת הכנסת, 30 במאי 2022 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מליאת הכנסת, 30 במאי 2022

בחירות 2022. האם סמוטריץ' ובן-גביר ישמרו על השותפות? אופיר סופר אומר הבוקר בגל"צ: "ראינו דינמיקה טובה ויפה. נמשיך לעבוד ולפעול יחד, ואת העניינים הטכניים נסדר בימים הקרובים".

סופר אמר "ההעדפה היא לא להוציא את עם ישראל לבחירות ולהרכיב ממשלת ימין על בסיס המנדטים שנבחרו לימין, אך עושה רושם שזה לא אפשרי".

ניצן הורוביץ הבוקר בגל"צ: "מרצ לא אשמה בפירוק הממשלה. מי שדחף לכך אלה מספר חברי כנסת בימינה שלא יכלו לשאת את השותפות איתנו ועם הערבים". על האפשרות שלא יעברו את אחוז החסימה אמר: "גם בבחירות האחרונות היו כל מני תחזיות שחורות כאלה – והכפלנו את כוחנו. מרצ הוכיחה את עצמה לאורך שנים רבות במבחנים ובמשברים".

גדעון סער התראיין הבוקר לרשת ב' ובין השאר אמר על הפלת הממשלה וההליכה לבחירות כי "לא הייתה ברירה, שוחחתי לפני זה עם לפיד ובנט ואמרתי שזה מה שצריך לעשות בנסיבות שנוצרו. התחלנו עם 60 חברים וכל שבוע נוסף מורד נוסף. לא הייתה ברירה וזה גם לא הייתה הפתעה". על פי סער הדגשת תקנות יו"ש על ידו לא תרמה למהירות הקריסה. "מי שהפיל את הממשלה אלו חברי הכנסת שלא הצביעו בעד חוקי הממשלה", הוא קובע. "לא שאמרתי שזה מה שיקרה, הדבר הזה – יש 4 מפלגות עם מורדים, לצד אופוזיציה בלתי אחראית. זה לא סביר – ממשלה אחראית לא יכולה לקבל דבר כזה".

סער מסכם: "אנחנו עשינו דברים גדולים למדינה – תמיד העדפנו את המדינה על אינטרסים אישיים".

סער הבטיח שוב: לא אחזיר את ביבי.

עם הנץ הבחירות מגיעים גם הסקרים ועל פי הסנונית הראשונה ב-103fm – אין יותר מדי חדש תחת השמש – עדיין.

לגוש נתניהו, הכולל את הציונות הדתית והמפלגות החרדיות יש 59 מנדטים, לגוש מתנגדיו, שבו חברות יש עתיד, ימינה, העבודה, ישראל ביתנו, תקווה חדשה ורע"ם, 55 מושבים. מרצ לא עוברת את אחוז החסימה.

ישראל כ"ץ מבהיר ב-103FM: "לא נשב עם רע"ם בשום אופן. עכשיו עבאס אומר 'קחו אותי', אמרתי לו במפורש 'לא ניקח אותך'. גם בתמיכה מבחוץ בשום אופן לא".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה