נתניהו יוצא אל הקרב האחרון שלו מסוכן מתמיד

נתניהו יודע שזו ההזדמנות האחרונה שלו לחזור לראשות הממשלה ● הוא היה מעדיף להקים ממשלה חליפית בכנסת הנוכחית, אבל הסיכויים לכך אפסיים - ולכן יצטרך לעבור את משוכות הפריימריז בליכוד ולהסתער על מערכת הבחירות כשהוא עושה הכול כולל הכול כדי לחזור ללשכת ראש הממשלה ● בינתיים, היחידה שכנראה תקבל את השריון המובטח היא עידית סילמן ● פרשנות

בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים אחרי ההכרזה של נפתלי בנט על פירוק הממשלה, 20 ביוני 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים אחרי ההכרזה של נפתלי בנט על פירוק הממשלה, 20 ביוני 2022

מצב הרוח הפוליטי והאישי של בנימין נתניהו השתנה בתחילת חודש אפריל, ביום שבו עידית סילמן הודיעה על פרישתה מתפקיד יו"ר הקואליציה. נתניהו הבין אז כי מכבש הלחצים הכבד – לפעמים ברוטאלי – שהוא וחבריו מפעילים על חברי הכנסת מימינה אכן עובד, ואכן מצליח לערער את ממשלת בנט-לפיד.

בעיני רבים בסיעת הליכוד, זו הייתה נקודת המפנה. "נתניהו לא היה איתנו לפני כן", אומר אחד מחברי הכנסת לזמן ישראל. "הוא היה עסוק בעסקת הטיעון שלו שלא יצאה את הפועל ואף אחד לא עניין אותו. כשסילמן פרשה, הכול השתנה".

"נתניהו לא היה איתנו לפני כן", אומר אחד מחברי הכנסת. "הוא היה עסוק בעסקת הטיעון שלו שלא יצאה את הפועל ואף אחד לא עניין אותו. כשסילמן פרשה, הכול השתנה"

אתמול יכול היה נתניהו למתוח את החיוך הרבה יותר. ב-21:15, בהופעה שלו מול התקשורת בקומת הממשלה בכנסת – ליד הלשכה שאליה הוא שואף לחזור – נתניהו נראה זורח ופורח כמו שלא נראה הרבה זמן, וגם בטוח בניצחונו בבחירות, מה שלא מובטח לו כלל. בנקודה הזו כדאי להתעכב על שני דברים.

ראשית, נתניהו לא רוצה בחירות ומעדיף אלף מונים להיות ראש הממשלה בכנסת הנוכחית, גם אם הסיכוי קלוש. אילו היה מחליק פנימה בלי בחירות, היה נתניהו חוסך לעצמו את כל המהומות הצפויות בליכוד בחודשים הקרובים, במערכות הבחירות הפנימית והחיצונית.

עידית סילמן ובנימין נתניהו במליאת הכנסת, 13 ביוני 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
עידית סילמן ובנימין נתניהו במליאת הכנסת, 13 ביוני 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

נתניהו צריך עכשיו לנהל פריימריז לראשות התנועה (עדיין לא ברור אם יולי אדלשטיין יתמודד מולו כמובטח) ופריימריז לרשימת המועמדים לכנסת, שזה כאב ראש לא קטן.

אתמול כבר החלו בליכוד מריבות עסקניות על משבצות, שריונים, וסביב השאלה מי רשאי בכלל להתמודד על מקום ברשימה. הליכוד נמצא בגירעון של מאות מיליוני שקלים, וגם זו בעיה שתתפרץ במערכת הבחירות הקרובה.

אתמול כבר החלו בליכוד מריבות עסקניות על משבצות, שריונים, וסביב השאלה מי רשאי בכלל להתמודד על מקום ברשימה. הליכוד נמצא בגירעון של מאות מיליוני שקלים, וגם זו בעיה שתתפרץ במערכת הבחירות

שנית, נתניהו יודע, עם כל הביטחון שהוא מפגין, שזה הצ'אנס האחרון שלו לזכות בבחירות, ואם הוא שוב לא מצליח להשיג רוב של 61 חברי כנסת – לא תהיה לו עוד הזדמנות. במקרה של כישלון, הוא גם משאיר את יאיר לפיד על כיסא ראש הממשלה גם במערכת הבחירות השישית. אפילו חסידיו הגדולים חושבים שזה יהיה הסוף והליכוד יצטרך להחליף אז מנהיג.

כדי לנצח את הבחירות נתניהו יעשה הכול כולל הכול. בראש הקמפיין תעמוד סוגיית הזהות היהודית של המדינה. המרדף אחרי הפופולריות של איתמר בן-גביר יקצין את העמדות ואת המסרים של אנשי הליכוד, ואת חוקי המשילות שהם מציעים. נתניהו הודיע אתמול שלא ישב עם רע"ם, וחזר פעם אחר פעם על צמד המלים "האחים המוסלמים" שהשתלטו על המדינה.

ח"כ איתמר בן-גביר במליאת הכנסת אחרי ההודעה של נפתלי בנט על החלטתו לפרק את הממשלה, 20 ביוני 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ח"כ איתמר בן-גביר במליאת הכנסת אחרי ההודעה של נפתלי בנט על החלטתו לפרק את הממשלה, 20 ביוני 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ביום רביעי ינסה נתניהו להעביר את החוק לפיזור הכנסת כדי לזכות בניצחון יוקרתי על בנט. ניר אורבך (ימינה) אולי יתמוך בהצעה, כדי לקדם את סיכויי השריון שלו בליכוד.

אורבך שיחק משחק כפול בחודש האחרון – לפעמים בתיאום עם בנט – ואתמול ניסה ברגע האחרון לנכס לעצמו את הפלת הממשלה, אחרי ההודעה של בנט. הסיכוי שנתניהו ישריין את אורבך ברשימת הליכוד מזערי, והוא עשוי להישאר קרח מכל הכיוונים.

מי שתזכה לשריון בליכוד זו עידית סילמן, שהפכה לאחת הדמויות הפופולריות במפלגה. "סילמן היא כוח אלקטוראלי", אמר אתמול מקורב לנתניהו. "היא עזבה את תפקיד יו"ר הקואליציה ועמדה בכל הלחצים. אנחנו חייבים לה הרבה".

מי שתזכה לשריון בליכוד זו עידית סילמן, שהפכה לאחת הדמויות הפופולריות במפלגה. "סילמן היא כוח אלקטוראלי", אמר אתמול מקורב לנתניהו. "היא עזבה את הקואליציה ועמדה בכל הלחצים. אנחנו חייבים לה הרבה"

מי שעוד זוכה להערכה גדולה אצל נתניהו הוא עמיחי שיקלי, למרות שיו"ר הליכוד מתעקש לקרוא לו עמית. שיקלי לא יכול להתמודד ברשימת הליכוד אחרי שהוכרז כפורש מסיעת האם שלו, ימינה. אולם ההערכה בצמרת הליכוד היא שנתניהו ימנה אותו כשר בממשלתו, אם אכן יחזור לשלטון אחרי הבחירות.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
בינתיים, היחידה שכנראה תקבל את השריון המובטח היא עידית סילמן - זאת עברה על החוק!!!!!!! איך אתם כותבים את זה בשלוות נפש בלי לציין שזה לא חוקי? בכך נותנים לזה לגיטימציה . מאז ביבי ציות לח... המשך קריאה

בינתיים, היחידה שכנראה תקבל את השריון המובטח היא עידית סילמן – זאת עברה על החוק!!!!!!! איך אתם כותבים את זה בשלוות נפש בלי לציין שזה לא חוקי? בכך נותנים לזה לגיטימציה . מאז ביבי ציות לחוק על ידי הממשלה וחברי כנסת !!! זה רק בגדר המלצה. בושה. העיתונות משתפת עם זה פעולה.

מה הסיכוי של נתניהו לקבל 61 ? הכתבים הפולטיים שלא נחו יותר מדי חוזרים לככב בגדול. השאלה כמה החברה הישראלית התבגרה בשנה האחרונה האם חוזרים לסיסמאות הנבובות של נתניהו או למה שקרה בשנה הח... המשך קריאה

מה הסיכוי של נתניהו לקבל 61 ? הכתבים הפולטיים שלא נחו יותר מדי חוזרים לככב בגדול. השאלה כמה החברה הישראלית התבגרה בשנה האחרונה האם חוזרים לסיסמאות הנבובות של נתניהו או למה שקרה בשנה החולפת.

עוד 569 מילים ו-5 תגובות
סגירה