לא ניסוי אלא נס

ישיבת ממשלה במבוא חמה ברמת הגולן, 26 בדצמבר 2021. תכנית חיזוק הגולן קיבלה הכשר מהעבודה ומרצ (צילום: Kobi Gideon / GPO)
Kobi Gideon / GPO
ישיבת ממשלה ביישוב מבוא חמה ברמת הגולן ראש הממשלה נפתלי בנט

אנחנו בפתחם של הימים הנוראים. כן כן, זו לא טעות. לא בסוף ספטמבר, בתחילת הימים הנוראים של חגי תשרי, אלא בחודשים הלוהטים של השנה. 35 מעלות בצל עם עוצמת דציבלים בלתי נשלטת. חודשי יוני, יולי, אוגוסט במערכת בחירות, אשר יהיה מי שירצה שיהיו ימי פומפיאה האחרונים.

אנחנו בפתח הימים הנוראים. זו לא טעות. לא בתחילת הימים הנוראים של חגי תשרי, אלא בחודשים הלוהטים של השנה. 35 מעלות בצל עם עוצמת דציבלים בלתי נשלטת של מערכת בחירות

אל מול העשייה הברוכה של הממשלה היוצאת תעלה ותבוא שפת הביבים הצעקנית שתבקש למנוע מאתנו לשמוע ולהבין כי מה שקרה כאן בשנה האחרונה לא היה ניסוי אלא נס.

מה שחשבנו שלעולם לא יוכל לקרות – קרה. הימין והשמאל, המרכז והחברה הערבית-ישראלית, מצאו את הנוסחה לשבת יחד ולעשות למעננו. למען כולנו.
עם האיש שהוביל את השינוי שחשבנו שהוא בלתי אפשרי, מנסור עבאס מרע"ם מחד, ועם נפתלי בנט ומתן כהנא מהעבר השני.

והיה אחד, שניצב כמו סלע איתן, והחזיק את הקואליציה הזו במחירים אישיים-פוליטיים לא פשוטים, כולל ויתור על להיות ראשון ברוטציה – יאיר לפיד.

ובעשרות הימים הקרובים, כשמערכת הבחירות תשתלט על חיינו, ינסה הנאשם להעלים את משפטו כאילו העדויות שישמעו שם אינן קשורות אליו. כשיד ימינו של ארנון מילצ'ן, הדס קליין, תעלה אל דוכן העדים, והנאשם ירגיש איך האמת הולכת וסוגרת עליו אל מול ה"מה? מה פתאום?" – יארח ראש הממשלה יאיר לפיד, כאן בישראל, את נשיא המעצמה החזקה בעולם.

כשהנאשם ינסה אולי להמציא איזה תעלול שירחיק ממנו את העדויות, ולא ימצא הפעם את הפודיום שיוצב בבית המשפט, וסביבו את חבורת הלקקנים הביביסטים, יאיר לפיד יקבל את ההחלטות המשמעותיות הבאות להיטיב עם העמך. אותו עמך שנכתש עי הממשלות הקודמות, כדי להעניק הטבות לטייקונים. שהרי היתה נוסחה: "אל תתנו להם דגים, תנו להם חכות", זוכרים?

ובשנה הזו, מאז פונה הנאשם מבלפור, התקבלו כאן החלטות שסייעו לחיילים ולבעלי המוגבלויות ולצעירים ולמעוטי היכולת. והעלו את הבטחת ההכנסה באלף שקלים בחודש. ולא היה יום אחד של סגר. ועשרות אלפי מובטלים חזרו לעבוד. ואושר תקציב. וננקטת מדיניות שקולה מול איראן. ובדרום מודים התושבים כי חזרה ההרתעה. וכשיאיר לפיד וממשלתו יעבדו, יציפו אותנו באופוזיציה בצווחות ובאמירות שכל קשר שלהן לאמת מיקרי.

אל מול העשייה הברוכה של הממשלה היוצאת תעלה ותבוא שפת הביבים הצעקנית שתבקש למנוע מאתנו לשמוע ולהבין כי מה שקרה כאן בשנה האחרונה לא היה ניסוי אלא נס

הם ינסו למנוע מבר הפלוגתא מולם לדבר וילהגו דברי הבל בלתי נגמרים.
והתקווה היחידה כרגע היא שלאחר שוך סערת הבחירות ניתן יהיה להמשיך ולעבוד. אולי אפילו באותה מסגרת שקיימת היום, רק רחבה וחזקה הרבה יותר. והביביזם ישאר זיכרון רחוק ובזוי בהיסטוריה שלנו.

פאר לי שחר היא עיתונאית, חברה בוועד המרכזי של מפקדים למען בטחון ישראל, בוועד הפעיל של אמנסטי ישראל, בוועד של מדרשת אדם, ופעילת שלום בתנועת נשים עושות שלום. הייתה עורכת, כתבת ומגישה בקול ישראל במשך 25 שנה. יש לה ותק של עשרות שנים בתקשורת - בגלי צה"ל (ככתבת הראשונה ביומני החדשות) וככתבת מדינית ופוליטית בעיתון חדשות ועל המשמר.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
יאיר לפיד קלט שיש קארמה, ולכן מצא בהקרבה שעשה עם בנט - תיקון. אף אחד לא מושלם: לא לפיד, בנט, בגין, משה רבנו, אברהם אבינו, או כל אחד/ת מההורים שלנו או הילדים של מי שיש לו ילדים. ברור שמי... המשך קריאה

יאיר לפיד קלט שיש קארמה, ולכן מצא בהקרבה שעשה עם בנט – תיקון. אף אחד לא מושלם: לא לפיד, בנט, בגין, משה רבנו, אברהם אבינו, או כל אחד/ת מההורים שלנו או הילדים של מי שיש לו ילדים. ברור שמי אני ומה אני, וברור שמדי פעם אני צודק וגם טועה, ובכל זאת – לפיד כרגע זה הרע במיעוטו, והוא מוכיח יכולות נאות, וחזון ומעוף טובים (גם אם את חלק ממבטו הוא אולי ישנה בעתיד, לטובה יותר)

עוד 399 מילים ו-1 תגובות
סגירה