דיווח: בית ראש הממשלה במצב ירוד, שלא מאפשר להתגורר בו

לפיד מעוניין לעבור לגור במעון מייד עם מינויו לראש הממשלה, אך בשל מצב הבית ספק אם הדבר יסתייע ● אוקראינה מועמדת להיות חברה באיחוד האירופי ● טורקיה: סיכלנו ניסיון איראני לחטוף את שגריר ישראל לשעבר ואשתו ● הסתדרות המורים הקפיאה את העיצומים ● בניסיון לעקוף את ועדת הכנסת תדון ועדת החוקה בפיזור הכנסת ובחוק שימנע מנתניהו לכהן כראש הממשלה

מעון ראש הממשלה והרחובות הסמוכים לו, בלפור וסמולנסקין, אחרי הסרת המחסומים ופתיחתם מחדש למעבר הציבור, 15 בדצמבר 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
מעון ראש הממשלה והרחובות הסמוכים לו, בלפור וסמולנסקין, אחרי הסרת המחסומים ופתיחתם מחדש למעבר הציבור, 15 בדצמבר 2021

שר החוץ יאיר לפיד צפוי לצאת היום לטורקיה לפגישה עם מקבילו מבלוט צ'בושולו. לפיד צפוי להמריא לאנקרה בשעה 10:00 בבוקר, ולהיפגש עם שר החוץ הטורקי ב-12:30. השניים יתנו הצהרה משותפת לתקשורת ב-14:30.

בארגון המתמחים אומרים שהשרים הורוביץ וברביבאי דורשים שיסכימו לקיצוץ התורנויות ל-20 שעות במקום ל-16 עד 18 כפי שהובטח להם, כך מדווחים ב-ynet. יו"ר הארגון ד"ר ריי ביטון: "אחרי המאבק וההישגים שהושגו – לחזור לדבר על 20 שעות זו בדיחה". בסביבת שר הבריאות מכחישים/

נחמן שי אומר הבוקר ברשת ב' כי אינו יודע אם יש סיכוי להקמת ממשלה חלופית בראשות נתניהו בכנסת הנוכחית אולם ההנחה שלו היא שהולכים לבחירות. "כל המערכת הפוליטית כבר במצב רוח של בחירות חדשות".

שי אומר: "בזבזנו את השנה האחרונה ולא העברנו את חוקי הנאשם. לא צריך לאפשר לאדם שמואשם בפלילים להתמודד. המאמץ ראוי וכדאי לחוקק. באופן כללי יש עם זה קושי אבל זה לא חדש – זה היה על סדר היום תקופה ארוכה".

שי קובע: "זו מערכת חולה 4-5 מערכות בחירות ואולי אפילו יותר. בקושי עברה שנה".

שי שלל איחוד עם מרצ ואמר: "למרצ יש יכולת לעבור את אחוז החסימה. אני דואג למפלגת העבודה – רוצים לחזור לעמדת השפעה".

ניר ברקת הבוקר בגל"צ: "הדבר הנכון זה ללכת לבחירות – העם צריך לחזור ולהכריע. הכנסת הזאת מקולקלת, צריך לחזור להתחלה. אנחנו יכולים להוביל לממשלת ימין רחבה בראשות נתניהו".

בכלכליסט מפרסמים כי משרד רואי החשבון שטראוס לזר מיועד למשרד המבקר של רשות שדות התעופה (רש"ת) אף שמיכה לזר, שותף מנהל במשרד, מופיע ברשימת ניגודי העניינים של שר האוצר אביגדור ליברמן ומוגדר כיועץ קרוב לשר.

לפי החוק, רואה החשבון של רש"ת נבחר על ידי שרי האוצר והתחבורה בהמלצת ועדה שממונה על ידי רשות החברות. ממשרד התחבורה נמסר כי הוועדה מעולם לא הוקמה.

תגובת משרד האוצר: "מאחר ששר האוצר מנוע מלטפל בכל עניין הנוגע במישרין לחבריו ולמקורביו, השר האציל את סמכותו למנכ"ל משרד האוצר, לצורך מינוי רו"ח מבקר לרשות שדות התעופה וזאת על פי הצעת היועמ"ש למשרד האוצר ועל דעת משרד המשפטים".

סגירה