ממחאת בלפור לתמיכה ב"בלפור"

שלט בהפגנה בבלפור (צילום: שרגא טיחובר)
שרגא טיחובר
שלט בהפגנה בבלפור

שנה להקמת הממשלה, שנה ושלושה חודשים לפרוק מאהל המחאה בבלפור. ב-22.3.2021 פרקנו את המאהל בבלפור ואמרנו: "עכשיו העם יאמר את דברו בקלפי". ואמנם נאמרה אמירה בקלפי ועלה בידו של יאיר לפיד להקים ממשלה שהינה חזון הישראליות: ימין , שמאל, מרכז, ערבים, דתיים וחילונים.

ב-22.3.2021 פרקנו את המאהל בבלפור ואמרנו: "עכשיו העם יאמר את דברו בקלפי". ואמנם נאמרה אמירה בקלפי ועלה ביד לפיד להקים ממשלה שהיא חזון הישראליות: ימין , שמאל, מרכז, ערבים, דתיים וחילונים

ממשלה שכל שנאמר ונכתב עד כה על ייחודיותה, זה עדיין המעט שעוד יאמר בפרספקטיבה ההיסטורית על פריצת הדרך התודעתית שהיא עשתה. זאת כמובן מעבר לעובדה שהצילה את המדינה מפני הדרדרות דמוקרטית וריסוק מערכות השלטון ולאחר שנים העבירה תקציב והתחילה לעבוד.

בפרספקטיבה של שנה ושלושה חודשים לאחר פרוק המאהל בבלפור, הסתבר שהתשתית האזרחית לא פורקה. לאחר תקופה ארוכה האזרחים.יות החלו לחזור לגשרים וצמתים. הריטואל הקבוע שהיה נהוג כל שבוע, לצאת לצמתים ולגשרים ובהמשך להגיע לבלפור, יחד עם האחיזה הקבועה 24/7 במאהל האם בבלפור, ככל הנראה הופנם.

ב-22.3.2021 אמנם פרקנו את המאהל בבלפור, אך "שריר" המעורבות נותר וכשעולה וצפה התחושה ש"העם", ה"רחוב", ה"שטח" צריך שיביע עמדה, הופנם מעין פרוטוקול פעולה שבא לידי ביטוי בסוף השבוע שעבר.

בסוף השבוע שעבר גרעין התשתית האזרחית שכבר מכיר את ה"קוד" של "זעקה" ציבורית – הוכיח שהוא עדיין קיים, נוכח, ויכול להתחיל "לבעוט" במהירות ובפריסה רחבה בארץ.

בהמשך לשינוי שהתרחש בשנה האחרונה בהרכבים ובשותפויות במרחב הפוליטי – ביום שני שעבר חזינו בהופעה של הוגנות, ג'נטלמניות וענייניות שלא הייתה כאן שנים, או בכלל, בין שני המובילים את הממשלה הנוכחית.

האירוע ביום שני עם מובילי ממשלת האחדות (בנט ולפיד) גם הוא עומד להתווסף לחריץ או חריצון של אור קטן, שחייבים להרחיב ולעצים בהתנהלות הפוליטית בין שותפים. מילה זו מילה! הבטחה זו הבטחה! גיבוי זה גיבוי! ממלכתיות זו ממלכתיות! טובת המדינה חשובה מהאינטרס האישי והיא ברורה וממומשת הלכה למעשה.

הופנם מעין פרוטוקול פעולה שבא לידי ביטוי בסוף השבוע שעבר. גרעין התשתית האזרחית שכבר מכיר את ה"קוד" של "זעקה" ציבורית – הוכיח שהוא עדיין קיים, נוכח, ויכול להתחיל "לבעוט" במהירות ובפריסה רחבה בארץ

אין שטיקים ואין טריקים ואין: "מה? מה פתאום!" מיתמם, ציני, שיקרי ומעוות מציאות.

ב-22.6.2022 עבר חוק פיזור הכנסת הנוכחית בהצבעה טרומית. זו תהייה הקואליציה מהקצרות שידענו ולמרות זאת, באופן מדהים, גם הקואליציה ממעוררות ההשראה שידענו מאז קום המדינה.

8 מפלגות, שהכילו מנעד רחב של האוכלוסייה בישראל, בחרו ל"שוט" בין גלי הארס, ההסתה והמציאות המדומה שוטפת המוח של מרעילי ה"אחר.ת", המתון.ה וכנגד כל שיתוף פעולה שמאפשר מגוון ושונות.

טרם פיזורה של הכנסת יש לעשות את המאמץ לחוקק את החוק הבסיסי לחברה מתוקנת, כי נאשם בפלילים לא יוכל לנהל את חיי אפילו אזרח.ית אחד.ת, בשום קונסטלציה.

מאות אלפים מאזרחי ואזרחיות המדינה שיצאו לרחובות למחאות כנגד השחיתות, עדין מבקשים.ות את אותה המטרה, תומכים בפריצת הדרך ההיסטורית של אחדות ושנוי שהממשלה הזאת מייצגת ומבקשים כי מלאכת ניקוי האורוות וחיזוק שלטון החוק ימשך.

ב-22.6.2022 עבר חוק פיזור הכנסת הנוכחית בהצבעה טרומית. זו תהייה הקואליציה מהקצרות שידענו ולמרות זאת, באופן מדהים, גם הקואליציה ממעוררות ההשראה שידענו מאז קום המדינה

יש למנוע אפשרות לביטול המשפט באמצעות עוקף בג"ץ, חוק צרפתי, שינוי הרכב שופטים ועוד מהטריקים והשטיקים במוחו היצירתי של הנאשם, תוך איומים של שותפיו "לרסק את העצמות" שלנו כיוון שאנחנו מבקשים עולם תקין, מתוקן וחוקי.

זו לא ממשלת ניסוי, זו ממשלה עם חזון ישראלי עדכני ומקדם עתיד ראוי ונכון יותר לכלל תושבי הארץ המורכבת הזאת. הממשלה הזאת בישרה אופטימיות ותקווה לעתיד טוב יותר. גם אם יקח זמן ויהיו עלויות ומורדות בהבנה והפנמה של ההצלחה הזאת, היא תחלחל בתודעה ההיסטורית על אחריות לאומית שקידמה תודעתית שותפות בין אחרים.ות ושונים.ות.

זו העת לשנות את המבט בעודנו עומדים "מנטלית" על המדרכה שהיינו בה, בבן-מימון/ברנר/בלפור בירושלים ולתמוך במי שזה משכנו היום.

רונית ארנפרוינד היא אשת פסיכולוגיה וחינוך, מטפלת משפחתית וזוגית ומשפטנית. מרצה לפסיכולוגיה בעבר בבית ברל והמכללה למנהל. אקטיביסטית חברתית וממובילות מחאת בלפור ואין מצב.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 569 מילים ו-1 תגובות
סגירה