דיווח: גנץ וסער בוחנים את האפשרות לרוץ ביחד בבחירות

דרמה בארה"ב: ביהמ"ש העליון ביטל את הזכות להפלות; מיכאלי: שלטון חשוך ושונא נשים ● האו"ם: שירין אבו עאקלה נהרגה מירי צה"ל; גנץ: תחקיר חסר אחיזה במציאות; צה"ל: מציעים לפלסטינים להעביר את הקליע ● בנט: "עוד לא החלטתי אם אני רץ בבחירות" ● שקד: אפסו הסיכויים לממשלה חליפית – הולכים לבחירות ● המלחמה באוקראינה: רוסיה השלימה את כיבוש לוהנסק

שר המשפטים גדעון סער ושר הביטחון בני גנץ בכנסת, 22 ביוני 2022 (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
Olivier Fitoussi/Flash90
שר המשפטים גדעון סער ושר הביטחון בני גנץ בכנסת, 22 ביוני 2022

המפלגות החברות בקואליציה, יש עתיד, כחול לבן, העבודה, ישראל ביתנו, ימינה, תקווה חדשה, רע"ם ומרצ, משיגות 57 מנדטים, מספר זהה לזה שמשיגות המפלגות במחנה נתניהו, הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה – כך נמצא בסקר של פאנלס פוליטיקס, שפורסם הבוקר ב"מעריב". הרשימה המשותפת קיבלה בסקר זה שישה מנדטים.

אם מצד אחד הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה יוסיפו לקיים ברית ביניהן ויסרבו להצטרף לממשלה, לבד מזאת שבראשות נתניהו, ומצד שני המפלגות החברות היום בקואליציה יסרבו מצידן לשבת בממשלה שבראשה יעמוד נתניהו, ואם הרשימה המשותפת תוסיף להישאר מחוץ למשוואה זו – המשבר הפוליטי לא ייפתר ותידרש מערכת בחירות נוספת.

הסקר נערך אתמול ושלשום בקרב 727 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית – 3.3%.

לאחר שאתמול ושלשום נקטה הסתדרות המורים עיצומים והשביתה את הלימודים בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים בכל רחבי הארץ – היום יתקיימו הלימודים כסדרם. הסתדרות המורים הודיעה שנענתה לפנייתה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בנושא.

אתמול נפגשה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד עם הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן לפגישה שאותה הגדירה כ"עניינית". ביום ראשון תיערך פגישה בהשתתפות שר האוצר אביגדור ליברמן.

כיתת לימוד ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב, 19 ביוני 2022 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
כיתת לימוד ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב, השבוע (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

שנת הלימודים הנוכחית תסתיים ביום חמישי הקרוב, ואז יצאו התלמידים לחופש הגדול.

ראש הממשלה נפתלי בנט ייפגש היום, לראשונה מאז שהודיע על כך שהוא פועל להקדמת הבחירות, עם חברתו לסיעת ימינה ובת בריתו הפוליטית, איילת שקד. בנט עדכן את שקד על החלטתו, זמן קצר לפני שזו פורסמה בתקשורת, אך לא נועץ בה – כך לפי שורה של דיווחים. שרת הפנים הייתה באותה עת בביקור במרוקו.

נפתלי בנט ואיילת שקד באולם המליאה בכנסת, 2 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנט ושקד באולם המליאה בכנסת, החודש (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

עתידם הפוליטי של השניים אינו ברור. הסקרים מנבאים למפלגתם, ימינה, מספר נמוך של מנדטים, והיא קרובה לאחוז החסימה. לפי פרסומים בתקשורת, בנט שוקל להודיע על כך שלא יתמודד בבחירות לכנסת.

לאחר שהודיעה בחודש שעבר שתפתח שגרירות בירושלים, סורינאם מסרה שבשל חוסר תקציב לא תעשה כן. נשיא סורינאם, מדינה בת כ-600 אלף תושבים באמריקה הדרומית, הודיע על כך לאספה הלאומית לפני שעות אחדות.

ועדה ציבורית הוקמה במפלגת הציונות הדתית כדי לקבוע את הנהלים ולוחות הזמנים שעל פיהם ייערכו הפריימריז במפלגה. בוועדה שבעה חברים: פרופסור אבי דיסקין – מרצה בכיר למדעי המדינה באוניברסיטה העברית, הרב רחמים נסימי – יושב ראש רשת הגרעינים התורניים שעלי תורה, שוקי סט – סמנכ"ל כספים במרכז ישיבות בני עקיבא, פרופסור טליה איינהורן – משפטנית, חברת הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, יואלה רבינוביץ – יושבת ראש תנועת אמונה בפתח תקווה וחברה לשעבר במועצת העיר, שגיא בן לישה – ראש הגרעין התורני בטירת הכרמל ומנכ"ל הישיבה בגבעת אולגה.

סגירה