היועצת המשפטית לכנסת לאורבך: אין לעכב את הצעת החוק לפיזור הכנסת

אמסלם: אם יהיו 61 חברים ציוניים בקואליציה, רע"ם תוכל להצטרף אליה ● נתניהו תקף את אמסלם ואמר שרע"ם היא מפלגה אנטישמית; בתגובה ביקר אמסלם את יושב ראש הליכוד: "מנסה לפגוע בי" ● נתניהו זומן להעיד בפני הוועדה לחקירת האסון במירון ● גנץ ייפגש, לבקשתו, עם היועצת המשפטית לממשלה בהרב מיארה בניסיון לשכנעהּ לאשר לממשלה למנות כעת רמטכ"ל

ניר אורבך בישיבה של ועדת הכנסת שבראשה הוא עומד, 21 ביוני 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ניר אורבך בישיבה של ועדת הכנסת שבראשה הוא עומד, 21 ביוני 2022

על רקע העימות בין יושב ראש המפלגה בנימין נתניהו לבין דוד אמסלם – סיעת הליכוד לא תתכנס מחר לישיבתה השבועית בכנסת.

היועצת המשפטית לכנסת שגית אפיק הבהירה ליושב ראש ועדת הכנסת, ניר אורבך, שאינו יכול לעכב את הצעת החוק לפיזור הכנסת – כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12. בקריאה הטרומית על ההצעה תמכו 110 חברי כנסת, דהיינו כ-92% מהכנסת, ועיכוב של ההצעה יפגע ברצון של רוב זה. מחר ייקבע איזה ועדה תדון בהצעה. ההערכה היא שוועדת הכנסת היא שתטפל בהצעת החוק.

גורמים חרדיים במערכת הפוליטית אומרים שאם מחנה נתניהו לא ישיג 61 מנדטים, הם יפנו ליושב ראש כחול לבן בני גנץ ויציעו לו לעמוד בראשות הממשלה – כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12. ההצעה לגנץ עשויה להיות שיכהן כראש הממשלה לאורך כל כהונת הממשלה או כראש הממשלה בממשלת חילופים.

עשרות עובדי הוראה מפגינים מול ביתו של ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בתל אביב. מהסתדרות המורים נמסר שמוחים מבקשים לומר ש"לא ינוחו עד שייפתר המשבר".

אחרי שיושב ראש הליכוד בנימין נתניהו תקף את דוד אמסלם על כך שאמר שלא יתנגד אם רע"ם תצטרף לקואליציה בתנאי שבלעדיה יהיו 61 חברים, כתב אמסלם לגורם שאיתו התכתב: "נתניהו עושה עלינו סיבוב".

מלשכתו של אמסלם נמסר בתגובה: "בנימין נתניהו ודודי אמסלם חברים טובים. נתניהו מעריך את דודי ודודי מעריך את נתניהו הרבה יותר ממה שנראה. מה שקרה היום לא יפגע בקשר, בחברות וברצון המשותף לנצח יחד את הבחירות ולהחזיר את המחנה הלאומי, בראשות נתניהו, לשלטון".

סגירה