הגמר האחרון של מודי

נדב יעקבי ומודי בר-און, צילום מפייסבוק
נדב יעקבי ומודי בר-און, צילום מפייסבוק

לרגל ה-30 לפטירתו של מודי בראון ז"ל, שוחחתי עם שדרן הספורט ופרשן הכדורגל בערוץ הספורט נדב יעקבי, על הטקסט האחרון שמודי, הקולגה שלו, השאיר אחריו ושודר בגמר ליגת האלופות. מי שייסד את האולפן והפך את גמר ליגת האלופות לחגיגה עבור רבים, בחר להיפרד בשקט, בצניעות, כמו שהיה בחיים.

לרגל ה-30 לפטירת מודי בראון ז"ל, שוחחתי עם יעקבי על הטקסט האחרון שמודי השאיר אחריו ושודר בגמר ליגת האלופות. מייסד האולפן שהפך את הגמר הזה לחגיגה נפרד בשקט, בצניעות, כמו שהיה בחיים

מעבר לרפרטואר העצום שמודי בראון ז"ל השאיר אחריו, בו חקר והפך אבנים קטנות בפינות החשוכות ביותר בחברה הישראלית, הוא היה איש ספורט. אוהד, כפי שהספידה אותו בתו. אבל לכתבה האחרונה ששידר בגמר ליגת האלופות היו כמה פרשנויות. היו כאלו שפירשו אותה כמחווה שמאותתת על השתקמות וחזרה למוטב, היו שפירשו אותה כמחווה ספורטיבית, והיו כאלו (גילוי נאות: אני ביניהם) שהבינו שמדובר בברכת פרידה.

"הרבה אומרים שהוא חיכה עד הגמר" אומר נדב יעקבי ומוסיף, "אני יודע שלא היה לו קל להקליט את הכתבה הזו ואני לא לגמרי בטוח שהוא רצה. הוא יכול היה לומר שהוא לא נשמע טוב, ובמצב לא טוב ועדיף שלא. כי בחודשים האחרונים הוא לא רצה להתראיין, לא רצה שיראו אותו ומינן מבקרים, בטח בסוף. בכתבה הזו אני מניח שהוא אמר בעצם שהוא כבר לא מסתיר ושזה המצב".

מסר מכוון?

"אני לא יודע אם זה מסר מכוון או לא, אבל המשפט הראשון – שהמקום בו הסיפור הולך להסתיים הלילה, זה הסיפור האישי שלו. מי שהיה בקשר עם המשפחה ידע שהמצב על הפנים. אני יודע שאת המשחק עצמו הוא רצה לראות. הוא התחיל את השבת בבית וסיים בבית חולים. כך שאני לא בטוח שזה בכלל עניין אותו".

המשפט הראשון – שהמקום בו הסיפור הולך להסתיים הלילה, זה הסיפור האישי שלו. מי שהיה בקשר עם המשפחה ידע שהמצב על הפנים. אני יודע שאת המשחק הוא רצה לראות. התחיל את השבת בבית וסיים בביה"ח

הטקסט האחרון של מודי

"המקום בו הסיפור יסתיים הלילה, הוא גם המקום בו הכל התחיל – פריז.
רק שזה לא אותו הסיפור.
מסי בפריז. זה מה שחשבנו שיהיה הסיפור של העונה הזו.
את ריאל מדריד בכלל לא ספרנו אחרי שהפסידה לאלופת מולדובה.
מסי בפריז, רונאלדו ביונייטד
אלה היו האופציות בתחילת הדרך
בעוד ההצלחה של רונאלדו נשמעה טו גוד טו בי טרו,
השלישיה ניימאר, מסי, אמבפה נשמעה כמו עסקה מהשטן.

מה נשאר מכל זה בסוף?
גם הקבוצה השנייה שפלירטטה עם מסי, חסרה אותו בסוף
(ריאל עולה לגמר ליגת האלופות)
ועל איך שמסתיימת העונה של רונאלדו במנצ'סטר חבל להרחיב את הדיבור
שני הכוכבים ששלטו בכדורגל העולמי ברגל רמה גילו שפראיירים לא מתים.
גם גיבורי על, רק מתחלפים.
קבלו אם כן את הצמד החדש – קארים בן זמה ומוחמד סאלח
קבלו אם כן את הצמד הישן – ריאל מדריד וליברפול".

"יש פה משפט נוסף שנוגע", אומר יעקבי. "כשהוא אומר ששני הכוכבים גילו שגם גיבורי על מתחלפים. יכול להיות שיש שם נגיעה לעצמו. הוא אומר בעצם שלכל אחד, גם לו עצמו – יש תחליף".

"יש פה משפט נוסף שנוגע", אומר יעקבי. "כשהוא אומר ששני הכוכבים גילו שגם גיבורי על מתחלפים. יכול להיות שיש שם נגיעה לעצמו. הוא אומר בעצם שלכל אחד, גם לו עצמו – יש תחליף"

"הוא אמר את זה בצניעות האופיינית לו", מוסיף יעקבי, "למרות שכולנו, כולל אותי בערוץ הספורט, יודעים שאנחנו לא יכולים להחליף אותו. הוא היה אישיות, איש שונה שאף פעם לא עושה דברים בצורה טכנית אלא רק מהלב".

להבנתי, בטקסט הזה מודי מדבר על רומנטיקה (למשל באזכור של פריז, העיר הרומנטית בעולם) וחילופי דורות. הוא רק רוצה להגיד לנו שהרומנטיקה מתה ומי שמאמין בה הוא פראייר. יתכן מאד שהוא צדק.

דפנה גלפז, אשת תכן וחוקרת תרבות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 546 מילים
סגירה