מפלגת בני הגיל השלישי - צו השעה

משפחה עם קשישים, אילוסטרציה
משפחה עם קשישים, אילוסטרציה

בימים אלו של בוקה ומבולקה בחברה הישראלית בכלל ובפוליטיקה הישראלית בפרט, בולט הצורך בגוף פליטי-נישתי שיתמקד בהשגת ומילוי צרכי בני הגיל השלישי והרביעי – כלומר זקנינו, מבוגרינו או הורינו.

בימים אלו של בוקה ומבולקה בחברה ובפוליטיקה הישראלית, בולט הצורך בגוף פליטי-נישתי שיתמקד בהשגת ומילוי צרכי בני הגיל השלישי והרביעי – כלומר זקנינו, מבוגרינו או הורינו

רק כח פוליטי מסודר וממוקד מטרה, הנושא דגלים מרכזיים של צרכי היסוד של מיליון ורבע בני הגיל המבוגר (62 ומעלה לאישה ו-67 ומעלה לגבר), כולל בני משפחותיהם, יממש וישיג יעדים אלו.

הבנה זו היא מרכז הרעיון של הקמת גוף פוליטי, שלא יביע עמדות מדיניות אלא יעסוק בקצבת הזקנה והשוואתה לשכר המינימום, למשל, או בהשוואת קצבת שארים בין גברים לנשים, או בביטול מבחן התלות הבזוי לאישור מתן סיעוד או קצבת סיעוד, או פתיחת שערים לכניסת 30 אלף עובדי סיעוד זרים לארץ, או במיסוד בחוק של המאבק באלימות נגד זקנים או של המאבק בבדידות זקנינו.

אלה הדגלים שתנועה פוליטית או מפלגת מבוגרים צריכה לשאת בגאון ולמצות את הפוטנציאל האלקטורלי של כ-3 מיליון ישראלים, ואיתם כאלה שמנסים לממש את הציוויים "והדרת פני זקן" ו"אל תשליכני לעת זקנה".

לא יתכן שבישראל של 2022 נגלה גופות מרקיבות של זקנים בודדים שהלכו לעולמם. לא יתכן שעדיין תהיה קיימת קרן הרווחה לזקנים נזקקים ניצולי שואה. לא יתכן שנמצא עצמנו עם ניצולי שואה שעדיין לא קבלו את המגיע להם.

כדי שכל זה לא יקרה צריך כח פוליטי הממוקד במטרה ברורה: החזרת כבודו ומקומו של הקשיש הישראלי אל קדמת הבמה בחברה הישראלית.

מפלגת רע"ם של מנסור עבאס הוכיחה, כמו גם המפלגות החרדיות, שמיקוד גוף פוליטי ביעדים מסוימים נושא פירות, וכך יקרה גם בנושא של הורינו. הבה ניתן להם פה פוליטי, הבה נקרא לכל צד במפה הפוליטית הישראלית ונכריז שאנו מוכנים להצטרף לכל קואליציה ובתנאי שזקנינו, כאבות המייסדים של החברה הישראלית, יקבלו את כל זכויותיהם.

מפלגת רע"ם של מנסור עבאס הוכיחה, כמו גם המפלגות החרדיות, שמיקוד גוף פוליטי ביעדים מסוימים נושא פירות, וכך יקרה גם בנושא של הורינו. הבה ניתן להם פה פוליטי

מתרבות ופנאי בחינם ודרך תרופות ומזון, כולל בקבוקי האנשור שהוא תחליף המזון – בחינם. הבה נשלם את חובנו להורינו, זקנינו או בעצם לעצמנו – הרי כולנו נהיה במוקדם או במאוחר אנשים מבוגרים, גמלאים, וטרנים או קשישים. הבה נתלכד ונצא אל משימת קודש זו – גוף פוליטי שיטפל בצרכי, רצונות, יעדי וחלומות זקנינו, ויפה שעה אחת קודם.

ד״ר אבי ביצור, ראש לימודי הזיקנה במכללה האקדמית בית ברל, מנכ"ל המשרד לענייני גמלאים בממשלה לשעבר. בנוסף: חבר הנהלת האידיששפיל, חבר הנהלת מילבת, יו"ר הוועדה הלאומית למאבק באלימות, התעללות והתעמרות בזקנים, ראש המגמה לביטחון והגנת העורף במכללה האקדמית בית ברל. אבא ל3 סבא ל3

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 365 מילים
סגירה