יאיר לפיד נכנס לתפקידו כראש הממשלה ה-14 של ישראל

דיווח: נתניהו יכריע אם לפעול נגד ימינה בראשות שקד אחרי שיקבל סקר שיבחן את הנושא ● שמרית מאיר, ששימשה כיועצת המדינית של בנט: הוא התכוון להישען על הרשימה המשותפת; בנט הכחיש את הדברים ● אדלשטיין הודיע שלא ירוץ לראשות הליכוד ● טראמפ: נתניהו אכזב אותי, אך אשקול לתמוך בו ● הרצוג: "בחירות חמישיות בתקופה כל כך קצרה מאוד לא בריאות למדינה"

  • ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד לצד ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט, 30 ביוני 2022 (צילום: חיים צח/לע"מ)
    חיים צח/לע"מ
  • ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד וראש הממשלה היוצא נפתלי בנט והרעיות ליהי וגילת, 30 ביוני 2022 (צילום: חיים צח/ לע"מ)
    חיים צח/ לע"מ
  • יאיר לפיד ביד ושם לאחר פיזור הכנסת, 30 ביוני 2022 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
    קובי גדעון/לע"מ
  • הנשיא יצחק הרצוג וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בבית הנשיא, 30 ביוני 2022 (צילום: אבי קנר, לע"מ)
    אבי קנר, לע"מ
  • ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד לצד נפתלי בנט, 30 ביוני 2022 (צילום: חיים צח/ לע"מ)
    חיים צח/ לע"מ
  • ראש הממשלה יאיר לפיד לצד נפתלי בנט, 30 ביוני 2022 (צילום: חיים צח/ לע"מ)
    חיים צח/ לע"מ

הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24 צפויה לעלות להצבעה במליאה הבוקר, כאשר הדיון עתיד להיפתח ב-07:30. ההצבעה תתרחש ב-09:00. נתניהו צפוי לנאום ב-8:45.

אם הכנסת מתפזרת היום, תקנות החירום ביו"ש – שפגות הלילה בחצות – מתחדשות אוטומטית. יאיר לפיד יהפוך לראש הממשלה

אתמול בתום דיון מרתוני, ועדת החוקה אישרה פה אחד לקריאות 3-2 את חוק הבחירות לכנסת ה-25.

ישיבת ועדת הכנסת בראשות ניר אורבך דנה בחוק פיזור הכנסת, 30 ביוני 2022 (צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת)
ישיבת ועדת הכנסת בראשות ניר אורבך דנה בחוק פיזור הכנסת, 30 ביוני 2022 (צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת)

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב אמר: "כולנו מאוחדים ברצון שתהיה מערכת בחירות הגונה שוויונית ומתוקנת". בהצעת החוק נכללים לראשונה תיקונים מהרפורמה בתעמולת הבחירות שנדונו בשבועות האחרונים בוועדה ובהם חובת השקיפות לכל פרסום של מפלגה או פרסום המופץ בתשלום כולל טוקבקים; עם זאת בהסכמות שגובשו נקבע כי "סעיף השקיפות" יחול רק בתקופת בחירות

בסוגית מקבצי הדיור ובתי אבות לא הגיעה הוועדה להסכמה ונוסח הצעת החוק יובא כפי שאושר בקריאה ראשונה כך שתוצב קלפי בבתי אבות, דיור מוגן או מקבצי דיור, בהם לפחות 75 דיירים.

לדרישת ח"כ ביטן וח"כ קרעי כי ועדת הבחירות המרכזית תציג נתונים על אחוזי הצבעה לפי אזורים, הכריע היו"ר ח"כ קריב כי יגיש הסתייגות לפיה יקבע עיקרון מסמיך בחוק לפיו ועדת הבחירות תפרסם חמש פעמים במהלך יום הבחירות נתונים על אחוזי הצבעה ארצית ואזורית.

ועדת הכנסת, בראשות ח"כ ניר אורבך, הכינה את הצעת החוק לפיזור הכנסת העשרים וארבע ומימון מפלגות, התשפ"ב-2022 לקריאות שנייה ושלישית. נוסח הצעת החוק שאושר, ברוב קולות, קובע את מועד הבחירות לכנסת העשרים וחמש ליום ז' בחשוון התשפ"ג (1 בנובמבר 2022). עם זאת, שתי הסתייגויות מציעות שני מועדים אחרים: ל' בתשרי התשפ"ג (25 באוקטובר 2022) וכן י"ד בחשוון התשפ"ג (8 בנובמבר 2022).

אם עוד לא היה ברור – בחירות 2022 התחלנו:

דובר צה"ל: במהלך כניסת מאות מתפללים הלילה למתחם קבר יוסף בעיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון, נפתחה אש מאסיבית על ידי מחבלים חמושים לעבר מתחם הקבר.

לוחמי צה"ל השיבו באש לעבר מקורות הירי. כתוצאה מירי החמושים, נפצעו שני אזרחים.

בנוסף, מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים לאחר שנפגע ככל הנראה מרסיס ומוגדר באורח קל.

כוחות צה"ל פינו את כלל האזרחים ממתחם הקבר אל מחוץ לעיר שכם.

יואב קיש בתגובה להאשמות לפיהן הוא מתעלם מפניות לגבי חוק אחים שכולים.

הדברים בעיקר מופנים כלפי העיתונאי בן כספית:

גם נעמה לזימי מאשימה את קיש בטרפוד חוק חשוב:

זאב אלקין הבוקר בגל"צ: "איילת שקד הודיעה מלכתחילה שהיא חושבת שצריך להקים ממשלה בראשות נתניהו. היא לא מסתירה שהיא בסוף רוצה להתמודד בתוך הליכוד – ברור שבבחירות האלה היא תהיה צלע שתיתן לנתניהו את ה-61".

בנוגע לחוק המטרו עבור ביטול הפרשת שיקלי, אמר אלקין: "שמח שירדו מזה. לשנות חוק יסוד באופן פרסונלי בשביל שיקלי זה הזוי ואין מקום למעשים כאלה. אין הבדל בין זה לבין חוק צרפתי לנתניהו ולכן לא הופתענו שההצעה באה מהליכוד, אבל כן הופתענו שהיו גורמים בקואליציה שהסכימו לזה".

סגירה