יזמי "הסטורי של אווה" מדווחים: "יותר מ-100 מיליון צפיות"

לפרויקט החדשני, שעוקב אחר גורלה של אווה היימן - שנספתה בשואה - כ"סטורי" באינסטגרם, יש כבר 773 אלף עוקבים ומיליוני צפיות

הסטורי של אווה (צילום: מדף האינסטגרם הסטורי של אווה)
מדף האינסטגרם הסטורי של אווה
הסטורי של אווה

הצלחה גדולה לפרויקט "הסטורי של אווה". מפעילי הפרויקט, יזם ההיי-טק מתי כוכבי ובתו מאיה כוכבי, דיווחו הבוקר (ה'), כי יותר מ-100 מיליון צופים נחשפו אליו מאז שעלה לאוויר אתמול, ערב יום השואה, לפני פחות מיממה.

לעמוד האינסטגרם "הסטורי של אווה" רשומים למעלה מ-700 אלף עוקבים, וחלק מהפוסטים שלו זכו למיליוני צפיות.

בהפקה מדווחים כי יותר משלושה מיליון ישראלים נכנסו לסטורי, וכי מחצית מהעוקבים והצופים בפרוייקט הם בני פחות מ-30.

הפרויקט סוקר בכמה מכלי התקשורת הגדולים ביותר בארה"ב ובעולם – בהם ניו יורק טיימס, וושינגטון פוסט ו-CNN – והחיפוש אחריו בגוגל מעלה מאות מיליוני תוצאות.

"הסטורי של אווה" מבוסס על יומניה של אווה היימן, נערה יהודיה-הונגרייה שנרצחה במחנה ההשמדה אושוויץ, ומציג קטעים מיומניה של היימן כאילו היו ה"סטורי" של אווה באינסטגרם, תחת הסלוגן "אם לילדה בשואה היה אינסטגרם".

היומן עובד לסרט שהופק בהפקה רבת-משתתפים שצולמה באוקראינה ומפורסם כסדרת סרטונים במסגרת הפרויקט. הפרויקט קודם בשבועות האחרונים בשלטי חוצות ובפרסום אגרסיבי בתקשורת וברשתות החברתיות וכבר עורר ויכוח ציבורי והוליד אינספור תגובות עוד לפני שעלה לאוויר.

אווה היימן נולדה ב-1931 באוראדיה, שנמצאת כיום ברומניה. הוריה התגרשו בהיותה ילדה קטנה ונישאו מחדש והיא גדלה אצל סבה וסבתה. במשך תקופה קצרה היא חיה עם אמה בגטו באוראדה, אך האם הצליחה לברוח ברכבת של קסטנר ואווה נשארה לבדה בגטו, נלקחה למחנה ההשמדה אושוויץ ושם נרצחה בהיותה בת 13 וחצי בלבד.

אווה תיעדה שלושה חודשים מחייה ביומן אישי סודי. אמא של אווה, אגנס זולץ, מצאה את היומן כשחזרה לאוראדיה אחרי השואה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 226 מילים ו-1 תגובות
סגירה