מרב מיכאלי (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
אבשלום ששוני/פלאש90

הריקוד של מיכאלי בחתונת נכדתו עלולה לעלות לגפני בכיסאו

ח"כ משה גפני הצליח להכניע את שותפיו-יריביו ביהדות התורה ולשמור על המקום הראשון ברשימה - עד אתמול בלילה ● גפני הזמין לחתונת נכדתו את מרב מיכאלי - אולי השרה השנואה ביותר ברחוב החרדי ● "היא באה לחתונה, לא לבשה שמלה, נכנסה עם מאבטחים לתחום הנשים, הרסה את ההפרדה. מה קורה כאן?" זעם בכיר ביהדות התורה ● ויש מי שכבר קורא לגפני לפרוש מהכנסת ● פרשנות

משה גפני נחשב תמיד לאחד האנשים החזקים ביהדות התורה. הוא מוביל את דגל התורה, הפלג הליטאי הגדול ביותר מבין הסיעות שמרכיבות את יהדות התורה (קרוב ל-150 אלף מצביעים שייכים לדגל התורה, מתוך 250 אלף שמצביעים ליהדות התורה).

בשבועות האחרונים גפני היה על הסוס. הוא איים לפרק את יהדות התורה ולרוץ לבד. גפני דרש את המקום הראשון ברשימה שמעניק לו את ועדת הכספים בכנסת הבאה. הוא טען כי המקום מגיע לו משלל סיבות פנימיות (העוצמה הליטאית, השהייה הארוכה באופוזיציה, המתקפות של ח"כ ישראל אייכלר החסידי על הרבנים הליטאים בנושא החינוך וכו').

בשבועות האחרונים גפני היה על הסוס. הוא איים לפרק את יהדות התורה ולרוץ לבד. גפני דרש את המקום הראשון ברשימה שמעניק לו את ועדת הכספים בכנסת הבאה

אנשי אגודת ישראל החסידים, שמרכיבים את שאר המקומות ברשימה, חששו מגפני וחבריו עד אימה. מצד אחד, המקום הראשון מגיע להם. מצד שני, הם רואים איך השורות אצלם מידלדלות והצעירים עוברים לתמוך בבצלאל סמוטריץ' ובעיקר באיתמר בן-גביר מהציונות הדתית. פרישה של דגל התורה הייתה מעמידה את יהדות התורה כולה בסכנה.

מהסיבות הללו הם נטו להיכנע לגפני כמעט ללא תנאי.

ח"כ משה גפני במסיבת עיתונאים של ראשי סיעות בלוק הימין באופוזיציה, 30 במאי 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
ח"כ משה גפני במסיבת עיתונאים של ראשי סיעות בלוק הימין באופוזיציה, 30 במאי 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

כל זה היה נכון עד לליל אמש. אירוע אחד הפך את היוצרות, עורר זעזוע אדיר ברחוב החרדי ומאיים היום על מעמדו של גפני ברשימה ובכלל.

גפני הזמין לחתונת נכדתו את שרת התחבורה מרב מיכאלי. מבחינת הציבור החרדי, מיכאלי היא השרה המשוקצת ביותר לא רק בגלל העמדות הליברליות המוחצנות שלה, אלא בעיקר בגלל הרפורמה בתחבורה שפוגעת במשפחות שלמות.

מבחינת הציבור החרדי, מיכאלי היא השרה המשוקצת ביותר לא רק בגלל העמדות הליברליות המוחצנות שלה, אלא בעיקר בגלל הרפורמה בתחבורה שפוגעת במשפחות

"אנחנו רותחים עליה, לא מפסיקים לדבר עליה כל יום", מספר בכיר ביהדות התורה. "כרטיס רב-קו חודשי לילד עולה 50 שקל. אחרי הרפורמה זה יעלה 100 שקל. תאר לעצמך איזו פגיעה זו במשפחות אצלנו, שכולן מרובות ילדים? זו מכה הרבה יותר קשה מגזירת הכוסות החד-פעמיות של ליברמן. שם אפשר להשתמש בצלחות רגילות. כאן אין לנו אלטרנטיבה. חייבים לשלם".

המשפחות החרדיות הזועמות הללו ראו אמש את מרב מיכאל רוקדת, ועוד איפה, בחתונת הנכדה של גפני בבני ברק. המראה זה הוציא אותן מדעתן. "היא באה לחתונה, לא לבשה שמלה, נכנסה עם מאבטחים לתחום הנשים, הרסה את ההפרדה. מה קורה כאן? אנחנו בשוק. היא רקדה על הדם שלנו", זעם הבכיר ביהדות התורה.

התגובות לאורך הלילה היו חריפות עוד יותר, ודיברו על הפגיעה הקשה בטהרת המחנה. "בשביל מה שמים מחיצה אם הריקודים בעזרת הנשים מוסרטים ומופצים לעיניהם של מאות אלפי גברים ברשת", שאל אריה ארליך, העיתונאי החרדי החשוב מעיתון "משפחה". "מה קרה לערך הצניעות בציבור החרדי? רגע של ליקוי מאורות", פסק.

"איזה מסר מעביר גפני בזה שמיכאלי היא אורחת הכבוד באירוע שלו? כנראה בדגל התורה סובלים מתסמונת האישה המוכה", צייץ עיתונאי "כיכר השבת" ישי כהן, שמקורב לחוגי ש"ס.

והיו גם קולות חרדים שקראו לגפני לפרוש מהכנסת אחרי הקלון שהמיט על הציבור החרדי. ההערכה היא שהאירוע עם מיכאלי יעלה לגפני במקום הראשון ברשימה, במקרה הטוב. גפני ממילא היה צריך לרדת למקום השני, מתוקף ההסכמים בין דגל התורה ואגודת ישראל, אבל דרש להישאר במקום הראשון, כאמור.

והיו גם קולות חרדים שקראו לגפני לפרוש מהכנסת אחרי הקלון שהמיט על הציבור החרדי. ההערכה היא שהאירוע עם מיכאלי יעלה לגפני במקום הראשון, במקרה הטוב

"אף אחד אצלנו לא ידבר איתו היום", אומר בכיר ביהדות התורה, "גפני לא יעז להוציא את האף שלו מהבית עד הבחירות. הנזק שהוא עשה ליהדות התורה עצום. אם הוא ילך הביתה, זה רק יעשה טוב לכולם. גם ככה הוא נמאס על הרבה אנשים בזמן האחרון".

הסערה ביהדות התורה וברחוב החרדי רק התחילה. אם גפני יודח בכל זאת מהמקום הראשון, יתפוס את מקומו יצחק גולדקנופף, נציג חסידות גור – חסידות שלא כולם אוהדים ברחוב החרדי.

גולדקנופף עצמו הוא איש שנוי במחלוקת, מיליונר, בעל רשת חינוך שנודע ביחס בעייתי לגננות שעבדו אצלו.

אם גפני יודח בכל זאת מהמקום הראשון, יתפוס את מקומו יצחק גולדקנופף השנוי במחלוקת, נציג חסידות גור – חסידות שלא כולם אוהדים ברחוב החרדי

ובקיצור: ביהדות התורה כולם נגד כולם, ועכשיו כולם נגד גפני בגלל מיכאלי, שרק הציתה מחדש את מחול החרבות החרדי.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
או במילים אחרות – טהרנות חרדית. הטהרנים האלה לא יודעים שהישיבות שלהם על אדי הדלק האחרונים. ובלי הישיבות שמכילות צעירים שתופי מוח מגיל 2 אין כת. כי חרדי צעיר שייצא מהישיבה, ילך לעבוד, יש... המשך קריאה

או במילים אחרות – טהרנות חרדית. הטהרנים האלה לא יודעים שהישיבות שלהם על אדי הדלק האחרונים. ובלי הישיבות שמכילות צעירים שתופי מוח מגיל 2 אין כת. כי חרדי צעיר שייצא מהישיבה, ילך לעבוד, ישתה בירה ויקיים יחסי מין בחיים לא יחזור לגטו החשוך. אז קדימה טהרנים, בהצלחה לכם

עוד 623 מילים ו-1 תגובות
סגירה