היכן היה השב"כ?

הדס קליין בבית המשפט המחוזי בירושלים, 5 ביולי 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הדס קליין בבית המשפט המחוזי בירושלים, 5 ביולי 2022

היכן היה השב"כ בפרשת הסיגרים והשמפניות? עדותה של הדס קליין חושפת שרשרת אספקה שמגיעה הכי קרוב לראש ממשלת ישראל לשעבר בנימין נתניהו ורעייתו שרה. אל ריאותיו של רה"מ לשעבר ואל מעיה של אשתו. והיכן הממונה על ביטחונם?

היכן היה השב"כ בפרשת הסיגרים והשמפניות? עדות הדס קליין חושפת שרשרת אספקה שמגיעה הכי קרוב לרה"מ ורעייתו. אל ריאותיו של רה"מ דאז ואל מעיה של אשתו. והיכן הממונה על ביטחונם?

קליין מתארת כיצד ארגזי שמפניות הגיעו למעונו הרשמי בבלפור ולביתו הפרטי בקיסריה באמצעות נהג של ארנון מילצ'ן. או באמצעות מילצ'ן עצמו, או בעזרתה שלה. הם היו סוחבים ומכניסים ארגזים וקופסאות, לעיתים עטופים במעטפות או בשקיות, וכל זה עבר תחת עיניהם של מאבטחי השב"כ. צולם במצלמות העוקבות אחר כל תנועה בסביבת ראש הממשלה. בשב"כ ראו את התנועה הזו, ראה את המתנות הזורמות בניגוד לחוק לראש ממשלת ישראל, ושתקו.

יש פה שני עניינים לברר: האם אין כאן סכנה ביטחונית לבריאותו של רה"מ כאשר סיגרים ושמפניות מגיעים ממקור פרטי דרך אנשי עסקים פרטיים ונכנסים אל המעון באופן שוטף?

אין מצב שמישהו יחדיר לשם משקה מזויף עם מתנול מתנה? או קופסת סיגרים מתפוצצת?

והעניין השני הוא מדוע שב"כ לא מתעניין בעברות על החוק מצדו של רה"מ? שב"כ ממונה על ביטחונו אבל ממונה גם על הגנת הדמוקרטיה. וכשראש ממשלה עובר על החוק באופן שוטף, לאורך תקופה ארוכה, באופן מופגן ובוטה ומפעיל אנשי עסקים שעלולים גם לסחוט אותו עבור המתנות וגילוי הסודות הזורמים להנאותיו, יש כאן סכנה מוחשית לדמוקרטיה.

הם סחבו והכניסו ארגזים וקופסאות, לעיתים עטופים במעטפות או בשקיות, והכל עבר תחת עיני מאבטחי השב"כ, צולם במצלמות העוקבות אחר כל תנועה בסביבתו. בשב"כ ראו את המתנות הזורמות בניגוד לחוק ושתקו

כשזמנו של רה"מ מוקדש, לכאורה, לספק את גחמותיה של אשתו בתחום שתיית אלכוהול, ואח"כ היא מתיישבת במקומו, על פי העדויות, לראיין מועמדים לתפקידים בכירים (תא"ל גיא צור למשל) האם היא צלולה בכלל? האם היא לא עושה זאת בהשפעת אלכוהול?

האם מעבר לחוצפה של התערבות בענייני המדינה, היא פשוט נוהגת כך בגלל השפעת אותן מתנות על שיקול דעתה? והוא, הראש, מה בדבר שיקול הדעת שלו כאשר מזינים אותו במתנות ומצפים ממנו לתמורה? איך הוא אמור בהמשך לקבל החלטות לטובת אזרחי המדינה?

ראש ממשלה ששקוע עד צוואר במתנות ושוחד, לא יכול לנהל את ענייני המדינה כי יש חשש, לא בלתי מבוסס, שהוא יקבל החלטות על פי האינטרס האישי שלו ולא על פי שיקולים לאומיים.

היכן, אם כן, אנשי השב"כ שהיו אמורים לבדוק כל בקבוק וכל קופסת סיגרים? כל רכב פרטי שנכנס למתחם המאובטח וכל ארגז וכל נהג שמביא משלוחים?

כשזמנו של רה"מ מוקדש, לכאורה, לסיפוק גחמות אשתו בתחום שתיית אלכוהול, ואז היא מתיישבת במקומו לראיין מועמדים לתפקידים בכירים, האם היא צלולה? האם היא לא עושה זאת בהשפעת אלכוהול?

והיכן ראשי השב"כ שהיו אמורים לדווח על כך ליועמ"ש, למפכ"ל ולפרקליטות מבעוד מועד?

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
שאלה מצחיקה. השב"כ הפך זמן חלילו של הריבון. מדוע לא נשאלה שאלה זו בהרצחו של יצחק רבין. איש השב"כ שהיה צריך לשמור על גבו של רבין נשלח על ידי רבין לחפש את אשתו (של רבין). והוא הלך לחפש ... המשך קריאה

שאלה מצחיקה. השב"כ הפך זמן חלילו של הריבון.
מדוע לא נשאלה שאלה זו בהרצחו של יצחק רבין. איש השב"כ שהיה צריך לשמור על גבו של רבין נשלח על ידי רבין לחפש את אשתו (של רבין). והוא הלך לחפש אותה. איש השב"כ נטש את משמרתו. ח
במשך שנים השב"כ אצל נתניהו שמן וגדל. כאילו אצלנו רוצחים ראשי ממשלה על ימין ועל שמאל.

עוד 428 מילים ו-3 תגובות
סגירה