כיצד הופך דור שלם לחשוד

Ethiopians and supporters protest outside the Knesset, against police violence and discrimination following the death of 19-year-old Ethiopian, Solomon Tekah who was shot and killed few days ago in Kiryat Haim by an off-duty police officer, in Jerusalem, July 15, 2019. (צילום: Yonatan Sindel-Flash90)
Yonatan Sindel-Flash90
Ethiopians and supporters protest outside the Knesset, against police violence and discrimination following the death of 19-year-old Ethiopian, Solomon Tekah who was shot and killed few days ago in Kiryat Haim by an off-duty police officer, in Jerusalem, July 15, 2019.

מאז מותו של סלמון טקה החלו הפגנות על בסיס יומי מול ביתו של היועמ"ש, האלוף במיל' אביחי מנדלבליט. הפעילים המוחים מבקשים את התערבותו במקרה הנוכחי, בו ניטלו חייו של הצעיר סלמון טקה ז"ל ע"י שוטר באמצע שכונת מגורים בצפון הארץ.

היועץ המשפטי לממשלה הוא מוסד חשוב ומהווה סמן ימני במערכת אכיפת החוק והרשות המבצעת. המערכת המשפטית הוכיחה לא מכבר את חוסנה של ישראל בשדה הקרב, אותו נדרשים לשאת חיילי צה"ל בכל עת. המצפן הערכי של צה"ל יודע לתת מענה לכוחות בשטח כדי שאלו הנושאים בסמכות יפעלו בשיקול הדעת.

המילים "שלטון החוק" אינן מילים בעלמא. הן נוגעות לכל אזרח במדינה. לחוסנה, עצמאותה ועוצמתה של ישראל. אובדן האמון שנוצר בין מערכות אכיפת החוק לבין העדה האתיופית אומר דרשני

גם כשחייל שוגה, הוכיחה המערכת לא פעם כי היא יודעת גם להעמיד לדין – ע"ע הרשעתו של הסמל אלאור אזריה. רשויות החוק הן של כולם. הביטחון והסדר הציבורי הם הפקדון עליו אמונים גורמי האכיפה. הביטחון של כולנו ובהם נמדדת הצלחת המשימה.

המילים "שלטון החוק" אינן מילים בעלמא. הן נוגעות לכל אזרח במדינה. לחוסנה, עצמאותה ועוצמתה של ישראל. אובדן האמון שנוצר עם השנים בין מערכות האכיפה והחוק לעדה האתיופית אומר דרשני.

כיצד הופך דור שלם לחשודים יותר או פחות בשל סממנים חיצוניים. על המנגנון החברתי שהוא יוצר והדרוויניזם הגלום בו. פרופיילינג הוא מדרון חלקלק והגיע הזמן שמישהו יצייר גבולות גזרה ענייניים.

כיצד הופך דור שלם לחשודים יותר או פחות, בשל סממנים חיצוניים. על המנגנון החברתי שהוא יוצר, והדרוויניזם הגלום בו. פרופיילינג הוא מדרון חלקלק, והגיע הזמן שמישהו יצייר גבולות גזרה ענייניים

הפנייה ליועץ המשפטי לממשלה באה מתוך כך שמדובר באירוע חריג – שוטר לא פותח בירי כלפי אזרח באמצע שכונת מגורים חדשות לבקרים.

הפגנות הן כלי ולא שיטת פעולה. הן אמצעי שיש לציבור, והציבור כולו משלם את החשבון. אל לנו להפוך אותו לכלי היחידי – שכן האחריות לשינוי המדיניות בפועל ניתנה גם לרשויות הנוספות באופן שווה – נבחרי הציבור ומערכת המשפט. אם רוצים לשנות מציאות, אפשר לפעול במספר דרכים, גם בדרך של פנייה ליועמ"ש, אך יש צורך בתכנית עבודה.

*  *  *

התקשורת תמיד מחפשת דרמה. יותר אכפת לה להפיץ חדשות מאשר לחקור את האמת. היא עסוקה בדיווח מתמיד על קונפליקטים ומשברים, אך לא על למה הם קורים. יותר קל לפרסם אירוע פרסונלי ולא לדבר על מגמות שכנגדן מוחים. התקשורת, גם הפייק ניוז, כולם עסוקים בפאסאדות. כאילו שכחנו כולם שביכולתנו לשנות את השיח, את התפיסה והמדיניות – ולהביא למציאות הרצויה.

התקשורת תמיד מחפשת דרמה. אכפת לה יותר להפיץ חדשות מאשר לחקור את האמת. היא עסוקה בדיווח מתמיד על קונפליקטים ומשברים, אך לא על למה הם קורים

הפעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית שיהודים מכל קצוות העולם מתכנסים יחדיו לחיים במרחב משותף, מזרח ומערב, צפון ודרום. נפגשים אחרי אלפיים שנות, כפי שהתכוון המשורר, ואל לנו לנטוע מחשבות זרות בתוכנו כולנו. עלינו לשמור על הדיון לגופו של עניין ואם היועץ המשפטי לממשלה ירים את הכפפה – רק הרווחנו.

בוגרת תואר ראשון למדעי החברה מאוניברסיטת בר-אילן, קצינה במילואים ביחידה לקשרי חוץ ובוגרת שבט “אדיס״ של תנועת הצופים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
כתבה חשובה מאוד! אין ספק שיש לקחת אחריות על המצב ע"י הרשויות ומערכת המשפט, ולעשות תיקון בתוך מערכת המשטרה המעוותת ע"י העמדה לדין חמור של אותו שוטר שירה בסלומון טקה. ואף לחשוף את השיטתי... המשך קריאה

כתבה חשובה מאוד! אין ספק שיש לקחת אחריות על המצב ע"י הרשויות ומערכת המשפט, ולעשות תיקון בתוך מערכת המשטרה המעוותת ע"י העמדה לדין חמור של אותו שוטר שירה בסלומון טקה. ואף לחשוף את השיטתיות בניצול ופגיעה בבני הקהילה.
יש דיכוי מכוון נגד אוכלוסיות של עולים חדשים ומגמה של לדחוק את השונה במקום להקל ולחבק את האוכלוסיות הללו.

עוד 447 מילים ו-1 תגובות
סגירה