שקד: ביחד אפשר להקים ממשלה רחבה שעוסקת בעשייה

לפני שבוע: צה"ל יירט כטב"ם נוסף של חיזבאללה בדרך לכריש ● דיווח סורי: ישראל תקפה בקוניטרה - חייל נהרג ● הדס קליין העידה: לפיד סרב לקבל פרחים ממילצ׳ן כי זו מתנה ● סיפרה גם כי בנימין נתניהו אמר למילצ׳ן בהתייחס לשרה - "תנו לה מה שהיא מבקשת. זה מותר" ● יאיר גולן הודיע שיתמודד על ראשות מרצ ● עשרות אומנים פנו לטרופר על רקע ביטול הצגה בב״ש

שרת הפנים איילת שקד בוועידה השנתית של הג'רוזלם פוסט בירושלים, 12 באוקטובר 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
שרת הפנים איילת שקד בוועידה השנתית של הג'רוזלם פוסט בירושלים, 12 באוקטובר 2021

ראש הממשלה יאיר לפיד שב ארצה במהלך הלילה, אחרי השעה אחת לפנות בוקר, מביקור בצרפת. לפיד נפגש בארמון האליזה שבפריז עם הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון. הייתה זו נסיעתו הראשונה של לפיד לחו"ל מאז התמנה לראש הממשלה. בפגישתו עם מקרון דן לפיד, בין היתר, בניסיונות איראן להתחמש בנשק גרעיני, בפעילות חיזבאללה בלבנון ובהיחסים עם הפלסטינים.

פגישת ראש הממשלה יאיר לפיד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז, 5 ביולי 2022 (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
לפיד ומקרון בפריז, אתמול (צילום: עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית)

היום תתחדש בבית המשפט המחוזי בתל אביב עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן ונציגתו בישראל של איש העסקים ג'יימס פאקר. יהיה זה היום השני לעדותה של קליין. לפי ההערכה, עוד השבוע תסתיים חקירתה הראשית של קליין ותחל חקירתה הנגדית על ידי פרקליטו של בנימין נתניהו, עורך הדין עמית חדד.

הדס קליין בבית המשפט המחוזי בירושלים, 5 ביולי 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
הדס קליין בבית המשפט המחוזי בירושלים, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

יאיר גולן צפוי להודיע היום על התמודדותו לתפקיד יושב ראש מרצ. אתמול הודיע חבר המפלגה, עיסאווי פריג' שלא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת. פריג', המכהן בממשלה כשר לשיתוף פעולה אזורי, מתח ביקורת על יושב הראש ניצן הורוביץ ועל גולן.

57.5% מהציבור סבורים שהסיכוי הוא די נמוך או נמוך מאוד שבבחירות יישבר התיקו בין הגושים, ואחד המחנות יצליח להרכיב ממשלה יציבה הנתמכת על ידי יותר מ-61 חברי כנסת. 32.6% מהציבור, לעומת זאת, מחזיקים בדעה שהסיכוי לכך הוא די גבוה או גבוה מאוד. 9.9% מהנשאלים בסקר, שנערך על ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה, אמרו שאינם יודעים.

51.9% מהמרואיינים בסקר אמרו שהם מאמינים שלגוש הימין סיכוי גבוה יותר להקים ממשלה אחרי הבחירות. 8.7% מהנסקרים השיבו שלגוש המרכז-שמאל סיכוי גבוה. 12.9% מהמשתתפים בסקר אמרו שלשני הגושים סיכוי שווה. 16.4% מהנשאלים אמרו שלאף גוש אין סיכוי, ו-10.1% אמרו שאינם יודעים או שסירבו להשיב על השאלה.

63.3% מהנסקרים אומרים שהם בטוחים או חושבים שיש רשימה שהם מרגישים שיוכלו להצביע לה בבחירות בלי היסוס ובלב לב. לעומתם, 30.8%, השיבו שאין רשימה שכזו. 5.9% מהנשאלים אמרו שאינם יודעים או שסירבו להשיב לשאלה.

הסקר נערך בשבוע שעבר, בימים שני-רביעי, בהשתתפות 755 מרואיינים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המרבית – 3.59%.

חבר הכנסת אלי אבידר אומר לגורמים בסביבתו שברשותו סקרים, המצביעים על כך שיש לו 300 אלף מצביעים פוטנציאליים ושבכוונתו להתמודד בבחירות לכנסת "עד הסוף" – כך דווח הבוקר ב"מעריב".

במרץ האחרון חשף שלום ירושלמי שאבידר, שנבחר לכנסת ברשימת ישראל ביתנו, מקים מפלגה חדשה. גורמים, הקשורים בהתארגנות הפוליטית, אמרו אז שראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מעורב ביוזמה.

סגירה