גנץ נפגש הערב עם אבו מאזן ברמאללה לצורך תיאום ביטחוני

נשיא האמירויות בירך את לפיד ודן עימו בהרחבת הסכמי אברהם ● גנץ: חיזבאללה צריך להבין שהשליחות שהוא מבצע בשם איראן עלולה להפוך לשליחות קטלנית ● אלקין על חיבור עם גנץ: "כרגע לא על הפרק" ● מסתמן: נתניהו ישריין את גל הירש ברשימת הליכוד ● ישראל וטורקיה חתמו על הסכם תעופה חדש ● שגרירות אוקראינה: לא תתאפשר כניסת תיירים לאומן בחגי תשרי

מחמוד עבאס (אבו מאזן), בני גנץ (צילום: AP Photo, מונטז')
AP Photo, מונטז'
מחמוד עבאס (אבו מאזן), בני גנץ

בריאד שוקלים לקיים פגישה משולשת בין גורמים אמריקאיים, סעודיים וישראליים בזמן ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן או אחריו – כך דיווחה הבוקר סמדר פרי ב"ידיעות אחרונות" על סמך דבריו לעיתון של גורם בכיר בממלכה, המשמש יועץ מדיני ליורש העצר מוחמד בן סלמאן.

ביידן עתיד לנחות בישראל ביום רביעי הקרוב; בשעה חמש בערב ייערך טקס קבלת הפנים לביידן בנמל התעופה בן-גוריון, בהשתתפות נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד וראש הממשלה החליפי נפתלי בנט.

ב-18:30 ייסע הנשיא לפלמחים לביקור שיימשך מ-18:50 עד 19:30 – אז ייסע לירושלים.

למחרת בבוקר יקיים ביקור בן שעה, שיחל ב-10:10, ביד ושם. ב-11:15 ייסע ביידן למלון וולדרוף אסטוריה, שם יקיים פגישה עם לפיד. הפגישה עם ראש הממשלה תתקיים בבית מלון בשל מצבו הירוד של בית ראש הממשלה. בשעה 15:15 ייצא למלון המלך דוד. בשעה 16:35 ייסע לבית הנשיא לפגישה עם הרצוג. ב-20:55 מתוכננת לצאת נסיעה למלון המלך דוד.

ביידן גם צפוי להיות נוכח בטקס הפתיחה של המכבייה העשרים ואחת, שייערך באצטדיון טדי בירושלים.

ביום שישי יבקר בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה ובבית לחם. ביידן ייפגש עם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (אבו מאזן).

מישראל ימריא הנשיא האמריקאי לסעודיה.

ביידן יהיה הנשיא האמריקאי השביעי שמבקר בישראל בעת כהונתו. קדמו לו הנשיאים ריצ'רד ניקסון, ג'ימי קרטר, ביל קלינטון, ג'ורג' בוש, ברק אובמה ודונלד טראמפ. ביקור הנשיא האמריקאי בארץ ייערך כחמישים שנה לאחר ביקורו הראשון של ביידן בישראל, כסנאטור צעיר.

הביקור האחרון של נשיא אמריקאי בישראל היה לפני חמש שנים, במאי 2017, אז ביקר בארץ טראמפ בנסיעתו הראשונה כנשיא מחוץ לארצות הברית.

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח הלילה עם שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן, שבירך אותו על כניסתו לתפקיד. זוהי השיחה הראשונה בין השניים מאז החל בשבוע שעבר לפיד את כהונתו כראש הממשלה.

61% מבני הזרם הליטאי סבורים שאם יושב ראש הליכוד בנימין נתניהו לא יצליח להקים ממשלה על יהדות התורה לתמוך בהחלפתו – כך דיווח ישי כהן מ"כיכר השבת".

אף שפרש מתפקיד יושב ראש ימינה נותר נפתלי בנט מעורב בנעשה במפלגה – כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן. יושבת הראש איילת שקד מתייעצת עם בנט לגבי ניהול הקמפיין ותפעול המפלגה. בנט גם היה מעורב במגעים עם חברי הכנסת של המפלגה במטרה למנוע מהם לפרוש יחד עם יחידות המימון הנלוות.

נפתלי בנט ואיילת שקד באולם המליאה בכנסת, 2 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנט ושקד באולם המליאה בכנסת, אשתקד (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

במפלגה אישרו שבנט היה מעורב בהתנהלות מאחורי הקלעים לאחר פרישתו. בסביבתו של ראש הממשלה החליפי אמרו שלא ייקח חלק בקמפיין כלשהו במערכת הבחירות לכנסת.

מסתמן שבנימין נתניהו ישריין את גל הירש ברשימת הליכוד לכנסת – כך דיווח יהודה שלזינגר ב"ישראל היום". הירש אמר שלא שמע על כך.

סגירה