עדות פילבר נגד נתניהו בפרשת 4000: "נתניהו ביקש למתן את הורדת המחירים"

עד המדינה, פילבר, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת: "היה לי ברור שזה אסון לאומי ושאסור לי לעשות אותו" ● נתניהו בתגובה: "הערב חשפו ערוץ התעמולה 12 ודובר הפרלקיטות גיא פלג, מבלי לשים לב, שתיק 4000 הוא עלילת דם שאינה מתבססת על נתונים" ● ליברמן: "אתמוך בחוק הצבת המצלמות"

בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרים אלסטר/פלאש90
בנימין נתניהו
06:52

מבלי לעדכן את יאיר לפיד, שכר בני גנץ את שירותיו של יועץ התקשורת רונן צור, המסוכסך עם מספר 2 ברשימת כחול לבןכך חשף אמש מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

במערכת הבחירות הקודמת הועסק צור על ידי כחול לבן. במערכת הבחירות הנוכחית הוא מועסק על ידי גנץ, ולא ידי הרשימה כולה.

07:03

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, צפויה לקחת היום חלק במסע הבחירות של הליכוד – כך מפרסמת הבוקר מורן אזולאי ב"ידיעות אחרונות". לפי הדיווח, האולפן הנייד של הליכוד, המתקרא "מירי לייב בדרכים", עתיד להגיע אחר הצוהריים לבת ים, ושם צפויה מירי רגב לשוחח עם נתניהו. השתיים נחשבות מקורבות, והמפגש שלהן ישודר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של רגב.

שרה נתניהו (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

כתבתה של אזולאי באתר ynet.

07:22

יושב ראש עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הציג לאנשיו של בנימין נתניהו שורת דרישות, שאם ייענו – מפלגתו תתמוך בראש הממשלה. אתמול נפגש בן גביר עם מקורבו של נתניהו, נתן אשל – זאת במסגרת סדרת פגישות עם מקורביו של ראש הממשלה – והציג את תנאיו.

בן גביר תובע מנתניהו לפעול להפסקת הקמפיין של ימינה נגד מפלגתו. יושב ראש עוצמה יהודית נסמך על כך שהליכוד וימינה סיכמו ביניהן שלא לתקוף זו את זו, והוא דורש להכניס את מפלגתו לתוך הסכמה זו.

איתמר בן גביר (צילום: פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: פלאש 90)

עוד דורש בן גביר כי מטה הליכוד ביהודה ושומרון יפעל בשיתוף פעולה עם מפלגתו. בפרט דורשים בעוצמה יהודית שהמהלך להעברת מצביעים אל מפלגת השלטון ימים ספורים לפני הבחירות – מה שמכונה "שתיית הקולות" או "קמפיין הגעוואלד" – לא יופנה לבוחרים פוטנציאליים של המפלגה.

לפי הפרסום של מורן אזולאי ב"ידיעות אחרונות", אם תנאיו ימולאו, מבטיח בן גביר לספק לנתניהו רשת ביטחון מלאה, בהנחה שמלאכת הרכבת הממשלה תוטל על יושב ראש הליכוד.

אתמול פרסם עמית סגל מחדשות 12, כי שורה של רבנים בתנועת חב"ד, הנמנים עם הפלג המשיחי של הארגון, חתמו על גילוי דעת, ובו הם קוראים שלא להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה – דבר המהווה מכה קשה לעוצמה יהודית.

בתוך כך עורך הדין בן גביר שלח מכתב התראה לפני תביעה לסגל, משום שהעיתונאי טען שסיכויי עוצמה יהודית להיכנס לכנסת קלושים.

כמו כן דווח בתקשורת שנתניהו פועל להביא לכך שעוצמה יהודית תפרוש מהתמודדותה בבחירות, כדי למנוע בזבוז קולות. אולם בן גביר עצמו אמר אתמול בראיון לשרון כידון בתוכנית "לפני החדשות" ברשת 13 כי הדבר אינו נכון.

07:35

אהוד ברק, מראשי המחנה הדמוקרטי, תקף לפנות בוקר בחשבון הטוויטר שלו את ראש הממשלה נתניהו, על רקע האפשרות שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ייפגש עם נשיא אירן, חסן רוחאני. ראש הממשלה לשעבר הזהיר מתלות היתר שפיתח נתניהו בנשיא ארצות הברית

07:52

יהדות התורה מנהלת מגעים עם מפלגת נעם. ברשימה החרדית מעריכים כי נעם תפרוש מהמירוץ ותביע תמיכה ביהדות התורהכך מפרסמת אנה ברסקי ב"מעריב". את המגעים מטעם יהדות התורה מרכז מאיר פרוש.

הערכה רווחת במערכת הפוליטית היא שנעם לא תתמיד בהתמודדותה לכנסת ותפרוש לפני הבחירות – כדי למנוע בזבוז של קולות של מחנה הימין.

שלטי חוצות של מפלגת נעם בנתיבי איילון (צילום: אמיר בן-דוד)
שלטי חוצות של מפלגת נעם בנתיבי איילון (צילום: אמיר בן-דוד)
08:24

ועדת הבחירות המרכזית תחל היום לגייס מפקחים שיתעדו את ספירת הקולות במאות קלפיות, זאת במסגרת הקמתה של יחידה לפיקוח על טוהר הבחירות – כך דיווח הבוקר אמוץ שפירא בתאגיד השידור כאן.

אתמול פרסם יושב ראש הוועדה, חנן מלצר, את החלטתו בעניין הצבת מצלמות בחדרי קלפי, וקבע שנציגי מפלגות לא יוכלו לתעד באמצעי הקלטה ויזואליים את אולמות ההצבעה והמתרחש בהם.

לקריאה נוספת –

08:54

שר המשפטים אמיר אוחנה מהליכוד אומר שבמפלגתו שוקלים לעתור לבית המשפט העליון נגד החלטת יושב ועדת הבחירות, חנן מלצר, שלא לאשר הצבת מצלמות בקלפיות על ידי נציגים פוליטיים. את הדברים אמר אוחנה בראיון לישי שנרב גלי צה"ל.

הן אוחנה והן השרה מירי רגב אמרו בראיונות לגל"צ שאינם מבינים את החלטת מלצר. ננסה לסייע: יושב ראש ועדת הבחירות קיבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, שקובעת שהפרקטיקה של הצבת מצלמות מצריכה חקיקה של הכנסת בנושא.

לגבי עתירה לבית המשפט העליון נגד החלטת מלצר: נאמר זאת כך – לא כדאי לבנות על זה.

09:21

בני גנץ הסתיר גם ממקורביו ששכר את שירותיו של יועץ התקשורת רונן צור – כך מפרסם הבוקר מיכאל שמש מתאגיד השידור כאן.

חבר הכנסת עפר שלח, המקורב ליאיר לפיד, סיפר בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל שלא עודכן על כך –

חבר הכנסת מאיר כהן אמר לעופר חדד בגלי ישראל שהוא "לא אוהב" את זה שצור שב לייעץ לכחול לבן –

09:33

אמיר אוחנה נגד דונלד טראמפ: שר המשפטים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני מותח ביקורת על נכונותו של נשיא ארצות הברית להיפגש עם מנהיגי איראן. "טראמפ טועה", אמר הבוקר בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל. בראיון לאיילה חסון בתחנת הרדיו 103 אף-אם אמר אוחנה: "היינו רוצים שזה לא יקרה".

לעומתו אמר חבר הכנסת עוזי דיין, מהליכוד גם כן, כי "אין פסול בניסיון להגיע לשיח עם איראן". את הדברים אמר דיין בראיון לרזי ברקאי בגל"צ.

09:51

העיתונאית טל שניידר מ"גלובס" מפרסמת שאלות של סקר שנערך אתמול על ידי אחת המפלגות.

בין השאלות בסקר:

– איך תצביע אם זהות תפרוש מההתמודדות לכנסת ובליכוד יודיעו שפייגלין ימונה לשר כלכלי בכיר בממשלתם?

– באיזה רשימה תבחר אם תבוטל הרוטציה בין גנץ ולפיד?

– האם ליברמן ימליץ על גנץ לראשות הממשלה כי הוא רוצה לכהן כראש הממשלה ברוטציה?

– האם על ארצות הברית לפרסם את תוכנית השלום של טראמפ לפני הבחירות?

– האם יש לאפשר לנתניהו לכהן כראש ממשלה עד לקבלת החלטה סופית בענייניו המשפטיים?

סקר ארוך מאוד שבוצע אתמול על ידי אחת המפלגות, כולל שאלות משמעותיות בנוגע לשיבוץ פייגלין כשר כלכלי בכיר, פרישת עוצמה,…

פורסם על ידי ‏‎Tal Schneider‎‏ ב- יום שני, 26 באוגוסט 2019

10:20

חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו מציע תזה חדשה לגבי הציוץ של אביגדור ליברמן, שבירך אתמול על לכידת המחבלים שרצחו את רנה שנרב במעיין דני. בראיון לעופר חדד בגלי ישראל אמר אבידר שההודעה של שירות הביטחון הכללי בנושא פורסמה בהוראה של ראש הממשלה נתניהו. מהדברים משתמע שנתניהו עושה שימוש בשב"כ כדי לפגוע ביריביו הפוליטיים.

השאלה הפשוטה שחבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) לא הצליח להשיב עליה | מומלץ האזנה | שתפו

פורסם על ידי ‏גלי ישראל‏ ב- יום שלישי, 27 באוגוסט 2019

אחרי שבירך ליברמן את צה"ל ואת כוחות הביטחון על לכידת המחבלים מחק שר הביטחון לשעבר את הציוץ מחשבון הטוויטר שלו.

10:37

הסערה התורנית בכיכובו של ירון לונדון לא נעלמה מעיני הפוליטיקאים. חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת כתב שאמירתו של המגיש – שהערבים הם פראי אדם – היא "נוראה".

השר בצלאל סמוטריץ' מימינה מחה על כך שישנה איפה ואיפה ביחס לאמירות כלפי ערבים לעומת אמירות שמופנות כנגד מתנחלים –

בתאגיד השידור דרשו אתמול שלונדון יתנצל עד היום בשעה 12:00 על הדברים שאמר בתוכנית "גאולה ולונדון". הוא עשה כן והתנצלותו התקבלה.

11:36

במערכת הפוליטית – בעיקר בצידה הימני – נפרדים הבוקר מיגאל כהן-אורגד, שכיהן כחבר כנסת מטעם הליכוד וכשר האוצר בממשלת שמיר, והלך הלילה לעולמו בגיל 81.https://twitter.com/netanyahu/status/1166277895339352066

11:50

המחנה הדמוקרטי השיק את המטה הירוק של הרשימה. בין ההבטחות: תשלום של אלף שקלים בחודש למי שיוותר על הרכב, סגירת מרכזי הערים לכלי רכב פרטיים וצמצום צריכה של מזון מהחי.

11:56

בחילופי דברים בטוויטר עם יועצו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, בצלאל סמוטריץ' חשף, שבמשא ומתן הקואליציוני האחרון, איחוד מפלגות הימין דרשה להפריט את תחנת גלי צה"ל

לפי פרסום של טל שניידר ב"גלובס", מסתמן כי גם במגעים הבאים להקמת ממשלה, יתבע סמוטריץ' לשנות את מתכונת פעילותה של התחנה הצבאית.

12:16

ראש הממשלה בנימין נתניהו למזכ"ל חיזבאללה: "אני מציע לנסראללה להירגע" –

את הדברים אמר נתניהו בטקס הנחת אבן פינה של מרכז הפיתוח של מובילאיי בירושלים.

12:31

ניצן הורוביץ מהמחנה הדמוקרטי ובצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ מימינה חלוקים לגבי פועלו של ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן. אז האם מדובר במי שמעביר שיעורי גזענות ומיזוגניה או שמא איש חזון ותלמיד חכם? אפשר לשער שאיש לא ישנה את דעתו בעקבות חילופי הדברים בין הצדדים.

תכירו – אלי סדן, ממייסדי מכינת "בני דוד" שבהתנחלות עלי.ולמה הוא צריך לעניין אתכם?כי את שיעורי הגזענות והמיזוגניה…

פורסם על ידי ‏Nitzan Horowitz – ניצן הורוביץ‏ ב- יום שני, 26 באוגוסט 2019

תכירו- ניצן הורוביץ, יושב ראש רשימת השמאל הכי קיצונית ושולית בישראל. לשעבר עיתונאי לא חשוב במיוחד בעיתון הארץ וערוץ…

פורסם על ידי ‏בצלאל סמוטריץ'‏ ב- יום שלישי, 27 באוגוסט 2019

לחובבי הז'אנר, סקירה מפורטת יותר של המחלוקת בין הצדדים, מאת אריק בנדר ב"מעריב", כולל המחלוקת בין הצדדים לגבי הרב שמואל אליהו.

12:44

צריך להודות שבתור יושב ראש התאחדות הסטודנטים, המאבק של איציק שמולי נגד יוקר הדיור היה יותר משכנע מהוורסיה הנוכחית, שבה הוא מרוויח שכר חמש ספרתי כחבר כנסת –

13:04

תיראו מופתעים: השר צחי הנגבי מהליכוד אומר שבפרק הזמן שנותר עד הבחירות – כעשרים ימים – לא ניתן לבצע את תיקוני החקיקה שיאפשרו הצבה של מצלמות באולמות ההצבעה. את הדברים אמר הנגבי לאמיר איבגי בגלי צה"ל. מוקדם יותר היום אמר שר המשפטים, אמיר אוחנה, כי ייתכן שבמפלגת השלטון יערערו לבית המשפט העליון על ההחלטה להגביל הצבת מצלמות בחדרי הקלפי.

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, אמר לאיבגי, שלא משנים את הכללים במהלך המשחק. את התיקונים הנדרשים, הסביר שופט בית המשפט העליון, יש לבצע לפני מערכת הבחירות, ולא במהלכה.

הבוקר אמר אהוד ברק מהמחנה הדמוקרטי כי הצבת המצלמות היא מסוג "הטכניקות שהיו מקובלות בארצות הברית כדי למנוע הצבעת שחורים".

13:47

הבוקר פורסמו בתקשורת דרישותיו של איתמר בן גביר מנתניהו, שבתמורה להם תתמוך עוצמה יהודית בראש הממשלה. בין היתר, דרש יושב ראש עוצמה יהודית את הפסקת הקמפיין של ימינה נגד מפלגתו. (עוד על התנאים של בן גביר – בפוסט שפורסם ביומן בחירות זה בשעה 7:22).

בן גביר אישר שהפרסום ב"ידיעות אחרונות" על דרישותיו נכון –

בינתיים התנאים טרם מולאו, ובימינה ממשיכים בקמפיין נגד עוצמה יהודית

מי שמרוויח מהסרטון הוא עמית סגל מחדשות 12. אתמול שיגר אליו בן גביר מכתב התראה לפני תביעה, כי העיתונאי אמר שסיכויי עוצמה יהודית לעבור את אחוז החסימה קלושים. תוכן הסרטון של ימינה מלמד שהצדק עם סגל. סגל גם מציג נתונים ממערכות בחירות קודמות, שמלמדים על מספר הקולות הנמוך, יחסית, שבו זכתה הרשימה –

13:56

או אדום אדום או שלום שלום: כתב "ישראל היום" יהודה שלזינגר סיפר בחשבון הטוויטר שלו, שכשהגיע לראיין את סתיו שפיר מהמחנה הדמוקרטי, בכניסה הבהיר לעיתונאי הדובר של חברת הכנסת לשעבר, שהתנאי לראיון הוא שער בעיתון. שלזינגר כתב שאז עזב את המקום.

מי שהתבדח על חשבונה של שפיר הוא מנהל הניו מדיה של ראש הממשלה, יונתן אוריך, שהוסיף לציוץ של שלזינגר את הכיתוב "זה אומץ" – מסיסמאות הבחירות של המחנה הדמוקרטי.

סתיו שפיר (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
סתיו שפיר (צילום: הדס פרוש, פלאש90)
14:17

מחלוקת בעבודה סביב הסרת השפם של יושב הראש עמיר פרץ: לפי דיווח של יהונתן ליס ב"הארץ", ישנם גורמים במפלגה הסבורים כי מדובר בצעד מביך ומבזה ובגימיק נמוך.

לעומתם מצדיק איציק שמולי את הצעד, שלדבריו, "נדרש כדי להעביר מסר ברור".

הבוקר אמרה אורלי לוי-אבקסיס, מספר 2 ברשימת העבודה-גשר, בראיון לערוץ כנסת: "אנחנו לא מתכוונים להיכנס לממשלתו של ביבי".

14:31

67% מהימנים בישראל סבורים שרשויות אכיפת החוק רודפות את נתניהו ממניעים פוליטיים במטרה להדיחו מהשלטון – כך נמצא בסקר שנערך על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה, וממצאיו נותחו ופורסמו אתמול על ידי תמר הרמן ואור ענבי.

מרבית מצביעי הימין – 53% – תומכים בכך שנתניהו ימשיך לכהן כראש הממשלה גם אם היועץ המשפטי יחליט, לאחר שימוע, על העמדתו לדין.

רוב המצביעים במפלגות הימין – 55% – לא מסכימים כי הגיעה העת שמחנה הימין יחליף את נתניהו במנהיג אחר. אחוז זהה הביע התנגדות לחוק שמקנה לנבחרי ציבור חסינות מפני העמדה לדין בזמן כהונתם.

הסקר נערך בקרב הציבור היהודי בישראל, באופן מקוון וטלפוני, על ידי מכון הסקרים סמית, ביוני האחרון.

14:45

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין: אם הממשלה תגיש חוק בנושא הצבת מצלמות בחדרי הקלפי, "אני אעשה את הכל שזה יעבור בלוחות הזמנים הכי קצרים". מוקדם יותר היום אמר השר צחי הנגבי כי לא ניתן לחוקק את החוק עד הבחירות הקרובות.

עוד אמר אדלשטיין, שיעשה הכל כדי למנוע מערכת בחירות נוספת.

את הדברים אמר בראיון לטל שלו ויקי אדמקר ב"וואלה! ניוז".

14:56

העבודה-גשר הציגה היום תוכנית דיור, הכוללת בנייה של 200 אלף דירות על ידי המדינה תוך חמש שנים. את התוכנית הציג עמיר פרץ בשדרות רוטשילד, שבה פרצה מחאת האוהלים בקיץ 2011.

עוד על התוכנית – בדיווח של טל שניידר ב"גלובס".

17:28

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק מהמחנה הדמוקרטי תוקף בפעם המי-יודע-כמה את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא איש חלש שעושה טעויות, למה היה צריך לחשוף את תקיפת הרחפנים בסוריה? נתניהו נכנע לחולשותיו בנושאי פרסום ופרסומת".

עוד אמר ברק לאריה אלדד ובן כספית ב-103FM, "אנחנו מדינה משונה. מה שקרה בישראל זה שהרשות המבצעת כופפה מזמן את הרשות המחוקקת ואת הכנסת. עכשיו מתכננים פסקת התגברות רחבה שהיא סוף הדמוקרטיה, ואת זה צריך לעצור, גם אם זה כרגע לא נוגע בעניין הביטחוני".

לשאלה האם הוא מודאג מהסקרים, ענה ברק :"הסקר היחיד שהוא רלוונטי הוא 17 בספטמבר. קיוויתי שיהיה לנו איחוד עם העבודה, עם ציפי לבני ואולי עם כחול לבן, זה לא צלח, למרות שזה הלקח הכי בולט מבחירות מועד א'".

מה אתה חושב על ההחלטה של מלצר שלא להציב מצלמות? 
"זה מראה את עוצמת החשש של נתניהו. יותר מכל,  טוב מאוד שנעצרה המזימה השפלה להפחיד אזרחים ישראלים מלהצביע. ברור שאם הממשלה הייתה שמה 20 אלף מצלמות, זה היה בסדר. המטרה של המזימה של נתניהו והליכוד זה להפחיד ערבים. זה מזכיר את השנים הכי אפלות שהיו בארצות הברית, שניסו להפחיד את האזרחים האפרו-אמריקנים להצביע. זו גזענות".

17:30

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, תגיע לאולפן הליכוד להתראיין לשרה מירי רגב. שאלות נוקבות לא בטוח שתשאלנה. נעדכן

 

18:11

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נותן רוח גבית לתכנית הליכוד לחוקק במסלול מהיר לפני הבחירות את חוק הצבת המצלמות – "אתמוך בחקיקה. יש היום 'האח הגדול' בכל פינת רחוב, אז לא רואה סיבה למה לא". עוד אמר בגל"צ, "מוטרד מהנעשה בחברה החרדית והערבית בנושא הזה".

18:23

בראיון למירי רגב באולפן הליכוד בבת ים, אמרה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו כי ביום ראשון תפתח הונדורס נציגות דיפלומטית ראשונה בירושלים. "זה הולך להיות אירוע מרגש וחשוב". זאת בעקבות העובדה שלטענה דיברה עם האישה הראשונה של הונדורס.

כמו כן, בראיון נכחה גם טל גלבוע, יועצת ראש הממשלה לזכויות בעלי חיים, שהגישה לנתניהו מנה טבעונית (וחריפה) אותה הכינה. את זה היא דווקא אכלה.

18:28

הדיון על הצבת המצלמות בקלפיות לא פוסק. ח"כ עאידה תומא סלימאן, מהרשימה המשותפת: "בליכוד מוכנים לדרוס את החוקים כדי לשמור על השלטון. התוצאה העיקרית היא שכולנו מבינים היא שבליכוד מפחדים מהקול הערבי".

ח"כ דוד ביטן מהליכוד ענה לטענה זו ב"שש עם" בחדשות 12: "אני לא אומר שאין ערבים ישרים. אבל הליכוד צריך להגן על הדמוקרטיה. היה דיון מעמיק מאוד בוועדת הבחירות, יש החלטה של השופט שהוועדה תפקח. זה מספיק אם היישום יהיה יעיל. . עם כל הכבוד לסלימאן, אנחנו לא מפחדים מהתוצאה של הבחירות".

20:15

חקירות נתניהו – תיק 4000. בחדשות 12 פורסמה הערב עדותו של שלמה פילבר, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת ומי שהיה האמון על ההוצאה לפועל על רפורמות שהטיבו עם בעלי בזק לשעבר והחשוד במתן שוחד, שאול אלוביץ'. פילבר הפך לעד מדינה ולפי העדות שנחשפה הערב, נתניהו הורה לו לפעול נגד האינטרס הציבורי.

ראש הממשלה ביקש לכאורה מפילבר, שירידת המחירים בבזק, בבעלותו של אלוביץ', תהיה מתונה ולא חדה: "היה לי ברור שזה אסון לאומי ושאסור לי לעשות אותו". עוד אמר פילבר בעדות, בהקשר של רפורמת השוק הסיטונאי שהייתה צפויה לפגוע בבזק: "הוא אמר לי אל תבטל את התחרות אבל תראה מה אפשר לעשות בנושא של המחירים, אולי למתן את זה על יותר זמן או פחות… הוא הראה עם היד איזו תנועה של הורדת מחירים שבמקום שתהיה חדה וחריפה, שתהיה יותר מתונה".

21:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לחשיפת העדות של משה פילבר הערב בחדשות 12. "ערוץ התעמולה 12, חשף, מבלי לשים לב, שתיק 4000 הוא עלילת דם. לא רק שכל ההחלטות על בזק-יס קיבלו את האישורים, אלא היה זה דווקא שר התקשורת נתניהו שתחת כהונתו הונהגה הרפורמה התחרותית של השוק הסיטונאי, שעלתה לאלוביץ' ובזק מיליארדים"

 

21:09

מפלגת העבודה-גשר מגיבה לחשיפת העדות של משה פילבר נגד ראש הממשלה: "העדות המלאה של עד המדינה פילבר שבה ומוכיחה: נתניהו מכר את האינטרסים של הציבור הרחב בלי בושה לחברו המיליארדר, וכבר מזמן אינו כשיר למלא את תפקידו. החשיפה של חדשות 12 שבה ומזכירה את מה שמה מונח על הכף בבחירות הקרובות – אם ינצח חס וחלילה יהפוך ביבי את בלפור לעיר מקלט מעבריינות בכל מחיר. לא נאפשר לו את זה".

21:15

חשיפת עדות נוספת נגד נתניהו קרתה הערב. בחדשות 13 פורסמה עדות מיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות, לפיה נתניהו אישר מכירת צוללות למצרים כדי לקבל הנחה. לפי העדות של גנור, נתניהו עשה זאת מבלי לעדכן את ראשי הביטחון על מנת לקבל הנחה בשווי חצי מיליארד שקלים ברכישה ישראלית של צוללות.

עוד עולה מן העדות, כי גם במכירה הראשונה גרמניה הציבה תנאי לישראל – לאשר את מכירהת הצוללות למצרים וכך התבצעו הרכישות. למרות שגנור חזק בו מחלקים מסוימים בעדותו, עדות זו לא השתנתה.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ בתגובה לפרסומי העדויות, הן של גנור והן של פילבר: עוד ערב של גילויי שחיתות מחרידים על חשבון האזרחים וכנראה גם על חשבון ביטחון המדינה. הממצאים שפורסמו הערב מחייבים את היועמ"ש לפתוח בחקירה מיידית של מעורבות ראש הממשלה בעסקת הצוללות. לא יתכן שראש הממשלה יבצע עסקאות נשק המשפיעות על המאזן האסטרטגי באזור תוך חשד לעירוב שיקולים אישיים. תמונת השחיתות הנחשפת לעיננו חייבת להתברר".

21:24

המתח במפלגת ימינה בין נפתלי בנט לרפי פרץ. בהקלטה שפורסמה הערב בחדשות 13, בין מיכל פרץ, אשתו של השר רפי פרץ, לבין עו"ד איתמר בן גביר, נשמעת פרץ מייחלת ליום שבו החיבור עם בנט יתפרק: "חלום חיי שהוא יזרוק אותנו. אני מתפללת על זה הרבה. אני רוצה לחזור לבית היהודי.

בן גביר נשמע אומר לפרץ: "אני מבין למה בנט כל כך התעקש ולא רצה אותי שם במקום השמיני או השביעי. הוא רצה את מתן כהנא. ואני מבין למה, הוא רוצה לחבור ללפיד", זו השיבה לו – "נכון, אנחנו הבנו את זה גם".

חתן השמחה: רפי פרץ מגיע למלון רמאדה בירושלים לשיחות האיחוד בימין (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
רפי פרץ מגיע למלון רמאדה בירושלים לשיחות האיחוד בימין (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
21:30

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, הודיע כי לא יפרוש. "מהצהריים אני שומע בתקשורת שאודיע על פרישה. צר לי לאכזב את מי שאולי ציפה לדבר הזה, אני לא פורש רבותיי".

.משה פייגלין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
.משה פייגלין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
21:39

אהוד ברק מהמחנה הדמוקרטי שב ותוקף את נתניהו, על רקע פרסום העדות של משה פילבר נגד ראש הממשלה בפרשת 4000: "האובססיה של החשוד מבלפור לתקשורת עלתה למשלם המיסים מיליארד ושמונה מאות מיליון ש"ח….ב-4 מילים: שוחד, מרמה, הפרת אמונים"

22:11

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב בכנס בגבעת שמואל: "לא ברור שהליכוד ינצח בבחירות. הליכוד חייבת להיות המפלגה הכי גדולה אחרת הרכבת הממשלה תוטל על 'בלגנץ' והם יקימו ממשלת שמאל".

בנוסף, עקץ את נתניהו את ליברמן: "מי שהכריח אותנו ללכת לבחירות (בכוונה לליברמן), ימליץ על בלגנץ ועשה איתם הסכם עודפים והוא רוצה ממשלת בלגנץ". ניכר שיש כאן סלנג חדש שנתניהו מאוד רוצה שנתחיל להשתמש בו.

סגירה