דיווח: סעודיה הסכימה לדון בקיום טיסות ישירות מישראל לחאג׳ - מהשנה הבאה

ביידן הודיע כי האיים סנפיר וטיראן יפונו מהכוח הרב לאומי בסוף השנה ● מוחמד בן סלמאן קיבל את פני ביידן בארמון בג׳דה - ביידן נמנע מלחיצת יד רשמית ● לפיד: לביקור הישגים שייקח שנים עד שאפשר יהיה לדבר עליהם ● דיווח: זהבה גלאון החליטה סופית להתמודד על ראשות מרצ מול יאיר גולן ● תמר זנדברג לא תתמודד בבחירות הקרובות; "לוקחת הפסקה מהפוליטיקה״

  • ראש הממשלה יאיר לפיד נפרד מנשיא ארה"ב ביידן בשדה התעופה, 15 ביולי 2022 (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
    עמוס בן גרשום/ לע"מ
  • הנשיא הרצוג וראש הממשלה יאיר לפיד נפרדים מהנשיא ביידן בשדה התעופה, 15 ביולי 2022 (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
    עמוס בן גרשום/ לע"מ
  • הנשיא ביידן מגיע לנמל התעופה עבדולעזיז בג'דה, ערב הסעודית, 15 ביולי 2022 (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
    AP Photo/Evan Vucci
  • יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן במסיבת עיתונאים בבית לחם, 15 ביולי 2022 (צילום: AP Photo/Majdi Mohammed)
    AP Photo/Majdi Mohammed

עוד לפני ביקור הנשיא ג'ו ביידן בהמשך היום: הרשות לתעופה אזרחית בערב הסעודית הודיעה כי המדינה תפתח את המרחב האווירי שלה לכל חברות התעופה "העומדות בדרישות שלנו", בין היתר גם לטיסות מישראל.

היועץ האמריקאי לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר בתגובה להודעת ערב הסעודית כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מברך את ההמלכה על "ההחלטה ההיסטורית" לפתוח את המרחב האווירי שלה לכל חברות התעופה.

סאליבן ציין כי ההחלטה תכלול טיסות "אל ישראל וממנה". "ההחלטה סוללת את הדרך למזרח תיכון יותר משולב, יציב ובטוח. זה חיוני לשגשוג ולביטחון של ארצות הברית ושל ישראל".

לפי סקר חדש של מעריב, הגוש של בנימין נתניהו משיג בפעם השנייה 61 מנדטים. איחוד כחול לבן–תקווה חדשה, לעומת זאת, משיג 13 מנדטים – לעומת 14 שהשיגו בנפרד בסקר שעבר.

כמו כן, נבדק התרחיש שבו יועז הנדל וצבי האוזר חוברים לימינה. במקרה כזה המפלגה עוברת את  החסימה, מגיעה לארבעה מנדטים ומשנה את תמונת הגושים, כך שגוש נתניהו יורד ל־60 מנדטים.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו: "אני מברך את נסיך הכתר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמן, על החלטתו להרחיב את הטיסות הישראליות מעל שמי סעודיה. ני מתכוון להביא הסכמי שלום מלאים עם סעודיה ומדינות ערב נוספות ובכך לקדם את סיום הסכסוך בין מדינת ישראל ורוב העולם הערבי".

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, 10 במאי 2022 (צילום: ראובן קסטרו/פול)
בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, 10 במאי 2022 (צילום: ראובן קסטרו/פול)

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן בריאיון לכאן רשת ב על פיקוח מחירי הלחם: "יש מוצרי יסוד שאתה לא רוצה שכוחות השוק, שלפעמים מאוד אכזריים, יצרו עיוותים. אפשר למנוע עליית מחירים בלחם האחיד ולהעלות את המחיר על הלחם הפרוס. יש מנגנוני איזון. כרגע אין ברירה אלא לעדכן מחירים. הפיקוח אומר שכשזה מוצדק – נאשר עליית מחירים וכשזה לא מוצדק – לא נאשר".

סגירה