אחרי הודעת סעודיה על פתיחת השמיים - חברת אל על ביקשה לטוס השבוע בשטח המדינה

במשרד החוץ הסעודי אומרים שאין לראות בפתיחת השמיים צעד של נורמליזציה ביחסים עם ישראל ● ארבע רקטות נורו בלילה מהרצועה לישראל; צה"ל תקף בתגובה, וגנץ הקפיא 1,500 היתרי עבודה של פלסטינים בארץ ● כוכבי יבקר השבוע במרוקו, ובכך יהיה לרמטכ"ל הישראלי הראשון שעורך ביקור פומבי במדינה ● הערכות: זהבה גלאון תודיע השבוע על התמודדות לראשות מרצ

מטוס אל על (צילום: משה שי / פלאש 90)
משה שי / פלאש 90
מטוס אל על

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יסיים היום את ביקורו במזרח התיכון. אתמול הגיע ביידן מישראל לסעודיה, שם נפגש עם המלך סלמאן ועם בנו, יורש העצר מוחמד בן סלמאן. ביידן שוחח עם יורש העצר על רציחתו של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י. באל-ערבייה דווח שבן סלמאן העלה בפני הנשיא את סוגיית הריגתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה. שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר אמר בראיון לוולף בליצר ב-CNN, שארצו תנרמל את קשריה עם ישראל רק לאחר שיושג פתרון שתי המדינות.

ביידן גם נפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי, עם נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד ועם ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזמי.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בכינוס של מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ בג'דה; משמאלו – יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, 16 ביולי 2022 (צילום: Evan Vucci, AP)
ביידן ובן סלמאן בכינוס של מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ בג'דה, היום (צילום: Evan Vucci, AP)

בפגישת הפסגה, שנערכה היום בג'דה, ובה השתתפו סעודיה, ירדן, מצרים, איחוד האמירויות, עיראק, בחריין, כווית, עומאן וקטאר, אמר ביידן שהאזור מאוחד היום יותר מאי פעם. הנשיא האמריקאי שב ואמר שארצות הברית מחויבת להבטיח שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני. הוא גם אמר שארצו לא תעזוב את האזור ותותיר ואקום שאליו ייכנסו רוסיה, סין או איראן.

ארבע רקטות שוגרו במהלך הלילה מרצועת עזה לישראל. בסביבות השעה אחת בלילה נורו מהרצועה שתי רקטות. אזעקה הופעלה באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת, והרקטה השנייה נפלה בשטח פתוח. בסביבות השעה חמש שוגרו שתי רקטות נוספות מהרצועה. אזעקה נשמעה במושב אחוזם. מצה"ל נמסר ששתי הרקטות נפלו בשטחים פתוחים.

בתגובה לירי תקפו מטוסים של זרוע האוויר ברצועה. מדובר צה"ל נמסר שמתקן לייצור אמצעי לחימה וסדנה תת-קרקעית לייצור חומרי גלם רקטיים במרכז הרצועה הותקפו.

זו הפעם הראשונה מאז נכנס יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה שנורות רקטות מרצועת עזה לישראל. התקיפה התרחשה לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן סיים את ביקורו בישראל וברשות הפלסטינית.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן סיים את ביקורו במזרח התיכון. ביידן המריא מג'דה שבסעודיה לארצות הברית. זהו ביקורו הראשון כנשיא באזור.

מוחרתיים (שני) ייערכו הבחירות לראשות מפלגת העבודה. על התפקיד מתמודדים שניים: יושבת הראש המכהנת מרב מיכאלי ומזכ"ל המפלגה ערן חרמוני. ההערכה הרווחת היא שמיכאלי תנצח בהתמודדות.

אחרי שאתמול פורסם שהרמטכ"ל אביב כוכבי יבקר בשבוע הבא במדינה ערבית שאף רמטכ"ל לא ביקר בה באופן רשמי – היום הותר לפרסום שמדובר במרוקו.

הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
סגירה