כוכבי: "היערכות לפעולה צבאית נגד הגרעין האיראני נמצאת במוקד ההכנות של צה"ל"

גנץ צמצם לשניים את רשימת המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל והותיר בה את הרצי הלוי ואת אייל זמיר ● שוטר נדרס למוות בשרון; החשוד במעשה - נער פלסטיני ● לפיד הנחה את אגף התקציבים לגבש תוכנית לעצירת העלייה במחיר הלחם האחיד ● סקר: בן גביר משיג 13 מנדטים בראשות הציונות הדתית לעומת 10 שמקבל סמוטריץ'; מרצ בראשות גלאון מקבלת 5 מנדטים לעומת 4 בראשות גולן

הרמטכ"ל אביב כוכבי נושא דברים בטקס של תנועת אחריי בהר הרצל, 17 ביוני 2022 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
הרמטכ"ל אביב כוכבי נושא דברים בטקס של תנועת אחריי בהר הרצל, 17 ביוני 2022

בית הדין של הליכוד החליט אתמול כי נציגי המחוזות ברשימת הליכוד ייבחרו בידי המתפקדים מאותו האזור ולא בידי חברי מרכז הליכוד.
מדובר בניצחון לנתניהו ומכה לח"כים חיים כ"ץ, ישראל כ"ץ ודוד ביטן שקיוו לקדם מועמדים מטעמם לרשימה.

מחר יתקיים ערעור על ההחלטה בבית הדין של הליכוד.

מזכ"ל העבודה ערן חרמוני שמתמודד מול מיכאלי על ראשות המפלגה הבוקר ברשת ב': "אנחנו חייבים לשנות כיוון. צריך חידוש. כשאבחר אציב בראש הרשימה דמות ציבורית, ברמה הלאומית, בעלת שיעור קומה מהמעלה הראשונה. יש סקר שמראה שאם היא תעמוד בראש – העבודה קופצת למספר דו ספרתי של מנדטים".

נער בן 17 מרמאללה חשוד ברצח לאחר שדרס שוטר למוות במחסום בכביש 4 סמוך לצומת רעננה. על פי החשד הנער גנב רכב באזור גוש דן.

דוד אלחייני בראיון לישראל היום לרגל פרישתו מתפקיד מנכ"ל מועצת יש"ע ואומר שהישגו הגדול ביותר היה – המאבק נגד תוכנית המאה של טראמפ "זה חתיכת הישג", הוא אומר, "מי היה מאמין שנצליח למנוע מנשיא ארה"ב לבצע את התוכנית שלו. חקלאי מא רגמן מנע בניית מדינה פלשתינית על 70% משטחי יו"ש. הגעתי מטי סה לוושינגטון, ואז גיליתי שראש ממשלת ישראל דאז בנימין נתניהו הולך לחתום על מדינה פלסטינית".

משמאל לימין: ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני בנקודת תצפית בגוש עציון, 19 בנובמבר 2019 (צילום: חיים זך/לשכת העיתונות הממשלתית)
משמאל לימין: ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני בנקודת תצפית בגוש עציון, 19 בנובמבר 2019 (צילום: חיים זך/לשכת העיתונות הממשלתית)

אלחייני מוסיף: "לא הצלחתי לישון בלילה הבא. ידעתי שיושב ראש ממשלה ומסכן את קיומה של מדינת ישראל מאחו רי גבם של רוב שריו. הלכנו אחר כך לכל השרים, הסברנו להם מה הסיפור, וחלק מהם נבהלו. כמעט אף אחד לא קרא את המתווה. באנו לאחד השרים הבכירים שאמר שהוא בעד המתווה, שאלנו אותו אם הוא בעד מדינה פלסטינית, והוא אמר 'בשום פנים ואופן'. כך הצלחנו לשנות את דעתו".

על החיבור של סער עם גנץ אמר אלחייני: "גדעון עושה את הבחירות שלו, וזה בסדר גמור. הוא חבר אישי שלי, איש ארץ הימין ואיש ימין, ואני לא יודע מה השיקולים הפוליטיים שלו. אבל צריך לומר – אני לא אבחר בבני גנץ, שבמשך שנה התעלל בהתיישבות ביו"ש ובבקעת הירדן.

למה שאאמין לו – כי גדעון סער אומר את זה? אני לא מאמין לאדם שהפר את האמון שלי ופגע בה תיישבות. אדם שיושב עם אבו מאזן ומזמין אותו לראש העין, ולא מסכים להיפגש עם ראשי ההתיישבות, הוא איש מסוכן להתיישבות. כבר שנה שלמה שלא היתה פגישה מסודרת בין שר הביטחון לראשי ההתיישבות. זה לא הגיוני".

מרב מיכאלי על העומס בנתב"ג הבוקר בגל"צ: "אנחנו רואים את התורים ואת הקושי בשדות התעופה בכל העולם, במקומות אחרים מבטלים טיסות. אני בשום אופן לא מאפשרת ביטולים – זה יעלה את מחירי הטיסות ולא אתן לזה יד".

ברשת ב' אמרה מיכאלי: פתיחת השמיים כל צד של נורמליציה זה דבר חיובי, סעודיה עמדה מאחורי יוזמת השלום שהוצעה לישראל – אני רואה בה עדיין הבטחת קיומה של מדינת ישראל לנצח נצחים. אין מנוס ממציאת פתרון לסכסוך הישראלי הפלסטיני. זה חלק מהחזרה שלנו לדרך רבין".

סגירה