משה גפני, מאי 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90

משה גפני מתעמת עם כולם - וביהדות התורה מודאגים מבריחת המצביעים

מצב הרוח הקרבי של גפני לא פוסח על אף אחד ● הוא מנהל מאבקים פנימיים, תוקף שותפים לגוש, מגדף יריבים ולתחושת חבריו ביהדות התורה - משדר בעיקר מצוקה ● בכירים במפלגה מודאגים: "גפני בא פתאום ולא מפסיק לריב עם כל העולם ואשתו, ואז אנשים אצלנו אומרים 'מה אנחנו צריכים את כל זה' והולכים לבן-גביר או לליכוד" ● פרשנות

משה גפני לא נח לרגע. הוא מזעזע את יהדות התורה, רב עם מאיר פרוש, מתעמת עם ישראל אייכלר, מנהל מאבקים פנימיים מול יעקב אשר, מאיים ללא הרף לפצל את יהדות התורה וללכת בנפרד, תוקף את אריה דרעי וש"ס ועל הדרך מארגן אירועים פרטיים שגורמים לסערה רבתי בעולם החרדי. האחרון שבהם היה חתונת בתו, שבה פיזזה השרה מרב מיכאלי, ומלוויה הגברים שהו בעזרת נשים.

מצב הרוח הקרבי של גפני לא פוסח גם על הפוליטיקאים החילונים. האתר "כיכר השבת" פרסם ביום ראשון ציטוטים משיחה שניהל גפני בליל שבת האחרון בישיבה בלוד. גפני טען שם כי לשלושה אנשים הוא לא יסלח לעולם: אביגדור ליברמן, יועז הנדל ומתן כהנא. את הביטויים שהפנה כלפי השלושה כדאי לחסוך.

ביהדות התורה, ולא רק שם, מזהים בעיקר מצוקה. גפני עומד לאבד את המקום הראשון ברשימה ואת ועדת הכספים האימתנית ולכן הוא יוצא למלחמה נגד כל העולם, בסופה הוא מקווה שמישהו ירצה אותו וישאיר אותו בתמונה. הבעיה היא שהמריבות הבלתי פוסקות האלה מבריחות בינתיים את הבוחרים מיהדות התורה.

"יש לנו פוטנציאל של 12 מנדטים. אצלנו הילודה היא הגדולה ביותר", טוען בכיר ביהדות התורה. "גפני בא פתאום ולא מפסיק לריב עם כל העולם ואשתו, ואז אנשים אצלנו אומרים 'מה אנחנו צריכים את כל זה' והולכים לבן-גביר או לליכוד".

"יש לנו פוטנציאל של 12 מנדטים. אצלנו הילודה היא הגדולה ביותר. גפני בא פתאום ולא מפסיק לריב עם כל העולם ואשתו, ואז אנשים אצלנו אומרים 'מה אנחנו צריכים את כל זה' והולכים לבן-גביר או לליכוד"

. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
. (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

"אני מסתכל על ש"ס בקנאה", ממשיך הבכיר. "מישהו בכלל מעז לריב שם עם דרעי על הרשימה? אם מישהו מצייץ, הוא יהיה מחוץ לרשימה. את כל הכוח הם שמים על הבחירות, ולכן יש להם תשעה מנדטים כל הזמן, והם בקו עלייה".

"אני מסתכל על ש"ס בקנאה. מישהו בכלל מעז לריב שם עם דרעי על הרשימה? אם מישהו מצייץ, הוא יהיה מחוץ לרשימה. את כל הכוח הם שמים על הבחירות, ולכן יש להם תשעה מנדטים כל הזמן, והם בקו עלייה"

לפי ההסכם בין דגל התורה הליטאית ואגודת ישראל החסידית שמרכיבות את יהדות התורה, גפני צריך לפנות את המקום הראשון ברשימה לטובת מועמד חדש ולא מוכר, יצחק גולדקנופף, איש חסידות גור שיחליף את יעקב ליצמן.

גפני ואנשיו טוענים כי הקדנציה האחרונה שלהם הייתה קצרה מדי, הם בילו בעיקר באופוזיציה, ולכן אין מקום לשינויים. טענה נוספת שנשמעת היא נגד גולדקנופף עצמו, דמות שנויה במחלוקת בציבור החרדי, בעלים של רשת חינוך שנודע בעימותים שהיו לו עם מורות וגננות ואינספור טענות על עושק והלנת שכר. בדגל התורה טוענים כי גולדקנופף עצמו מרתיע את המצביעים.

בכלל, חסידות גור שאליה משתייך גולדקנופף סופגת לעתים קרובות ביקורת קשה על רקע מנהגים ויריבויות היסטוריות, וגולדקנופף נכנס כאן לעין הסערה. הרחוב סוער, ומיילים זועמים ומשמיצים של גננות נגד גולדקנופף שנשלחים לגפני מוצאים את עצמם ברשתות החברתיות החרדיות.

יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מעבר לזה, שיטת חלוקת הכוח ברשימה היא ריצ'רץ' ליטאי, חסידי וכך הלאה. אם גפני יהיה במקום השני, מועמד אחר של דגל התורה (יצחק פינדרוס) יידחק לפי הספירה למקום השמיני הלא ריאלי. גפני היה שמח לדחוק לשם את ישראל אייכלר, חסיד בעלז, חסידות שמבקשת לאמץ לימודי ליבה בניגוד לדעת הרבנים של דגל התורה.

גפני מצדו לא מפסיק לאיים. הוא מדבר בכל הזדמנות על פילוג ביהדות התורה ועל ריצה נפרדת וחיבורים אלטרנטיביים של החרדים עם בני גנץ. הטענה היא כי הדיבורים הללו מערערים את המחנה כולו, ובוחרים פוטנציאלים מעדיפים להישאר בבית מאשר להצביע עבור ממשלת מרכז-שמאל.

"עד היום גפני נכשל בכל מה שעשה, אבל הוא ממשיך", אומר גורם המזוהה עם חסידות גור, "הוא ניסה להקים ממשלה חלופית ונכשל, ניסה להוריד את אחוז החסימה ונכשל, ניסה לקיים את הבחירות ב-25 באוקטובר ונכשל, ובסוף באה החתונה שעשה בבני ברק עם אויבי היהדות.

"עד היום גפני נכשל בכל מה שעשה. הוא ניסה להקים ממשלה חלופית ונכשל, ניסה להוריד את אחוז החסימה ונכשל, ניסה לקיים את הבחירות ב-25 באוקטובר ונכשל, ובסוף באה החתונה שעשה עם אויבי היהדות"

"הוא רוצה להיות מנהיג, להצטייר כמו בעל הבית של המגזר החרדי. הוא מנסה להישאר בכוח במקום הראשון. זה כל הסיפור".

שר הביטחון בני גנץ וח"כ משה גפני במליאת הכנסת, 1 ביוני 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
שר הביטחון בני גנץ וח"כ משה גפני במליאת הכנסת, 1 ביוני 2022 (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

החרדים לא חוברים ולא יחברו לגנץ כל כך מהר, ובסופו של דבר הרבנים של דגל התורה ואגודת ישראל לא יאפשרו פילוג שיעמיד בסכנה אמיתית בקלפי את יהדות התורה.

זה לא יקרה, אבל בינתיים הכאסח הפנימי נמשך, ואיתמר בן-גביר כבר חוגג עם מספרים דו-ספרתיים בסקרים.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
ושוב ושוב ושוב לגבי ה׳סקרים’. הסקרים שנעשים היום הם מ panel4all זה אתר שדורש הרשמה למפרע. הסקרים האלה סוקרים את הנרשמים לאתר. *לא* את כלל האוכלוסיה. אז אם מישהו בליכוד רוצה שנאמין שיש ל... המשך קריאה

ושוב ושוב ושוב לגבי ה'סקרים'. הסקרים שנעשים היום הם מ panel4all
זה אתר שדורש הרשמה למפרע. הסקרים האלה סוקרים את הנרשמים לאתר. *לא* את כלל האוכלוסיה. אז אם מישהו בליכוד רוצה שנאמין שיש לליכוד 36 מנדטים (סמים קשים), או שבן גביר רוצה להציג 12 מנדטים (סמים עוד יותר קשים), אז הם שולחים את חברי הכת שלהם להרשם לאתר ומקבלים בדיוק את התוצאה הרצוייה. ואם יש פספוס, אז טלפון לפילבר ישנה את 'נוסחאות ההתאמה' המפורסמות של ה'סטטיסטיקאים' האלה. ויביא בדיוק 36 ו 12. כפי שמי ששלם עבור הסקר בקש

עוד 658 מילים ו-1 תגובות
סגירה